Tις συνέργειες που μπορεί να αναπτύξει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ως ο μεγαλύτερος παραγωγός καθαρών μορφών ενέργειας αλλά και ως ο μεγαλύτερος επενδυτής έργων παραχώρησης, επιβεβαιώνει η λειτουργία του πρώτου υβριδικού σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με χρήση ηλιακής ενέργειας στο ΣΕΑ της Μαλακάσας.
Ο υβριδικός αυτός σταθμός θα έχει τη δυνατότητα για τουλάχιστον 25.000 φορτίσεις κατ’ έτος αποκλειστικά από τον ήλιο.
Ο Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Σείριος που λειτουργεί η Νέα Οδός, γίνεται ο πρώτος σταθμός ταχυφόρτισης που ηλεκτροδοτείται με ρεύμα που παράγεται από τα ηλιακά πάνελ, και θα συνδυάζεται με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας.
Όπως εξηγεί ο κ. Μάνος Μουστάκας, Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. και Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το «έξυπνο» σύστημα του ΣΕΑ λειτουργεί σχεδόν όπως ένα υβριδικό αυτοκίνητο, διαβάζει τις ανάγκες του σταθμού ηλεκτροφόρτισης και των υποδομών, την ενέργεια που παράγεται, την ενέργεια που έχει αποθηκευτεί και την κατάσταση του δικτύου, και ανάλογα προτεραιοποιεί τις πηγές άντλησης ενέργειας, εξασφαλίζοντας όχι μόνο τη βέλτιστη ενεργειακή λειτουργία στον σταθμό αλλά και φροντίζοντας να μην υπάρχει επίδραση στο ίδιο το δίκτυο ηλεκτρισμού.
Εφόσον ο ΣΕΑ απαιτεί έξτρα ενέργεια, βασίζεται σε αυτή που έχει ήδη αποθηκεύσει, χωρίς να προκαλεί ξαφνική κλιμάκωση στο κεντρικό δίκτυο ηλεκτρισμού. Επίσης, οι αιχμιακές ανάγκες της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων ικανοποιούνται κατά προτεραιότητα από την παραγωγή ηλιακής ενέργειας, και μάλιστα σε απευθείας σύνδεση με τα φωτοβολταικά πανέλα.
Η λύση που αναπτύχθηκε αποτελεί μία καινοτόμος προσέγγιση που ανέπτυξε ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε αποκλειστική συνεργασία με την ελληνική εταιρεία EasyPower A.E., που είναι κάτοχος της αντίστοιχης τεχνολογίας.
Μεγαλώνουν οι ανάγκες στις μεταφορές
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα τελευταία χρόνια μεγάλοι καταναλωτές των μεταφορών, όπως λιμάνια, αεροδρόμια και αυτοκινητόδρομοι, αναζητούν τρόπο να καλύψουν εξ ολοκλήρου τις ενεργειακές ανάγκες τους με πράσινη ενέργεια, αφού πέρα από φιλική προς το περιβάλλον και φθηνή ως προϊόν, η ενέργεια από Ανανεώσιμες Πηγές δεν επιβαρύνεται και από μία σειρά από τέλη άνθρακα.
Η εντεινόμενη τάση εξηλεκτρισμού των μεταφορών δημιουργεί μεγαλύτερη ανάγκη για ηλεκτρική ενέργεια που τα δίκτυα ηλεκτρισμού δυσκολεύονται να καλύψουν άμεσα.
Υπολογίζεται ότι για τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, με βάση το κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ, τα επόμενα χρόνια θα απαιτηθούν νέοι υποσταθμοί τουλάχιστον 10 MW νέας ηλεκτρικής ισχύος ανά 60 χλμ. δρόμου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το νέο έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, περιλαμβάνει την κατασκευή στεγάστρων για τα πάρκινγκ των αυτοκινήτων και την τοποθέτηση σε αυτά Φ/Β, συνολικής ισχύος περίπου 500 kWp.
Στο σύστημα «κουμπώνουν» 2 φορτιστές DC υψηλής ισχύος σε κάθε κλάδο, δηλαδή σύνολο 4 φορτιστές ισχύος 120 kW έκαστος. Επίσης υπάρχει ένας υβριδικούς inverter.
Το ρεύμα από τα Φ/Β πηγαίνει στο φορτιστή όταν υπάρχει αυτοκίνητο να φορτίζει κατά τη διάρκεια της ημέρας και παράλληλα όση ενέργεια δεν καταναλώνεται από τις φορτίσεις οχημάτων, χρησιμοποιείται απευθείας για να καλύψει τις ενεργειακές ανάγκες του κτηρίου του Σταθμού Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών Μαλακάσας (Σείριος).
Tι περιλαμβάνει ο σταθμός
Στα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του πρωτοποριακού σταθμού περιλαμβάνονται η χρήση εξειδικευμένων υβριδικών μετατροπέων, ικανών να παρέχουν ηλεκτρική ενέργεια με ή χωρίς το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ. Επίσης, οι εξελιγμένοι ταχυφορτιστές μπορούν να τροφοδοτούνται απευθείας με σταθερή τάση από τους ηλιακούς συλλέκτες ή τις μπαταρίες, ή και από τα δύο συγχρόνως αποφεύγοντας απώλειες άνω του 12%.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εφάρμοσε επίσης ειδικό Σύστημα Διαχείρισης Ενέργειας που εξυπηρετεί ταυτόχρονα τις ανάγκες των ταχυφορτιστών αλλά και των ιδιοκαταναλώσεων του σταθμού αποφεύγοντας την έγχυση ενέργειας προς το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ.