Ευσεβείς πόθοι φαίνεται πως είναι οι μειώσεις τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford Τζιμ Φάρλεϊ δεν αναμένει ότι το κόστος των πρώτων υλών για τα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας θα μειωθεί στο εγγύς μέλλον, στέλνοντας το μήνυμα ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα συνεχίσουν να αυξάνουν τις τιμές για τα νέα τους EV. «Δε νομίζω ότι θα υπάρξει μεγάλη μείωση τιμών για το λίθιο, το κοβάλτιο και το νικέλιο σύντομα», είπε ο Φάρλεϊ στους δημοσιογράφους την Τετάρτη κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Μίσιγκαν.

Τα σχόλιά του έρχονται μια ημέρα αφότου η αυτοκινητοβιομηχανία του Ντιτρόιτ ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις τιμές εκκίνησης για το ηλεκτρικό pickup F-150 λόγω «σημαντικών αυξήσεων κόστους υλικών». Οι αυξήσεις κυμαίνονται από 6.000 έως 8.500 δολάρια, ανάλογα με το μοντέλο. Η Ford δεν είναι μόνη: η ανταγωνιστική Tesla αύξησε τις τιμές της στις ΗΠΑ τον Ιούνιο.

Οι τιμές του λιθίου, του κοβαλτίου και του νικελίου αυξήθηκαν απότομα τον περασμένο χρόνο, καθώς η ζήτηση από τους κατασκευαστές μπαταριών έχει ξεπεράσει τις προσπάθειες των ανθρακωρύχων να αυξήσουν την προσφορά. Ο Φάρλεϊ είπε ότι το ταχέως αυξανόμενο κόστος των ορυκτών που χρησιμοποιούνται στις τρέχουσες μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι ο λόγος για τον οποίο η Ford σχεδιάζει να προσφέρει μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου χαμηλότερου κόστους ή LFP σε οχήματα όπως το crossover F-150 Lightning και Mustang Mach-E .

«Δεν νομίζω ότι πρέπει να είμαστε σίγουροι για άλλα αποτελέσματα, πέρα από την αύξηση των τιμών», είπε, «Γιαυτό πιστεύουμε ότι η τεχνολογία LFP είναι κρίσιμης σημασίας… Θέλουμε να κάνουμε τις μπαταρίες του είδους προσιτές». Τον περασμένο μήνα, η Ford ανακοίνωσε ότι θα αρχίσει να προσφέρει μπαταρίες LFP από τον κινεζικό γίγαντα μπαταριών CATL που δεν χρησιμοποιούν νικέλιο ή κοβάλτιο ως επιλογή χαμηλότερου κόστους στο Mustang Mach-E τον επόμενο χρόνο. Η εταιρεία σχεδιάζει να επεκτείνει την επιλογή στο F-150 Lightning το 2024.

Η Ford έχει επίσης επενδύσει στην startup μπαταριών Solid Power με έδρα το Κολοράντο, μια από τις πολλές εταιρείες που εργάζονται για την ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά οχήματα. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στους ιδιοκτήτες EV μεγαλύτερη αυτονομία, μικρότερους χρόνους επαναφόρτισης και μειωμένο κίνδυνο πυρκαγιάς από τις σημερινές μπαταρίες. Η Solid Power δήλωσε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για την παράδοση πρωτότυπων μπαταριών στη Ford και τη BMW, μέχρι το τέλος του έτους.

Αλλά τα οχήματα που θα χρησιμοποιούν τέτοιες μπαταρίες είναι μερικά χρόνια μακριά…

Διαβάστε ακόμη: