Είναι θέμα ημερών το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού, μετά και την απόρριψη των ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η Άκτωρ Παραχωρήσεις στο ΣτΕ.
Καλά πληροφορημένες πηγές υποστηρίζουν ότι το άνοιγμα των προσφορών των δύο κοινοπραξιών που κατέβηκαν στον διαγωνισμό για την παραχώρηση επί 35 χρόνια της Εγνατίας οδού και των 3 κάθετων οδικών αξόνων, έργο που εκτιμάται ότι θα αποφέρει στο Δημόσιο περί το 1,5 δις. ευρώ, επίκειται άμεσα.
Υπό κανονικές συνθήκες οι Φάκελοι των προσφορών θα έπρεπε να έχουν ήδη ανοίξει, καθώς ο διαγωνισμός έχει τραβήξει πολύ σε εύρος χρόνου, πλην όμως έχει προκύψει και η αλλαγή προσώπων στο ΤΑΙΠΕΔ, η εγκατάσταση του νέου επικεφαλής που καθυστερεί την διαδικασία.
Για τους καλά γνωρίζοντες πρόσωπα και πράγματα στην κατασκευαστική αγορά η εκτίμηση για την έκβαση της διαγωνιστικής διαδικασίας παραμένει σταθερή: η κοινοπραξία των εταιριών ΓΕΚ Τέρνα – Egis projects φέρεται να έχει προβάδισμα από την κοινοπραξία των εταιριών Vinci- Μυτιληναίος – Αβαξ!
Και τούτο διότι από την εμπειρία χρόνων προκύπτει πως η ΓΕΚ Τέρνα που είναι επικεφαλής της μίας κοινοπραξίας έχει μεγαλύτερη ευελιξία στις κοστολογήσεις των δεδομένων του διαγωνισμού από την γαλλική Vinci που ηγείται της άλλης κοινοπραξίας. Κάτι που δεν θα ίσχυε απαραιτήτως εάν την πρόταση κοστολογούσαν ακέραια Μυτιληναίος – Αβαξ , δηλαδή οι Έλληνες εργολάβοι που ούτως ή άλλως θέλουν να «χτυπήσουν» τη δουλειά!
Σε κάθε περίπτωση πάντως ο διαγωνισμός της Εγνατίας οδού θεωρείται ως η μάχη των μαχών στην κατασκευαστική πιάτσα καθώς η έκβαση του θα καθορίσει την πρωτοκαθεδρία στο εργολαβικό τοπίο όπου η ΓΕΚ Τέρνα εάν κερδίσει θα είναι ο αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος του χώρου.
Για Μυτιληναίο και Αβαξ η ιδιωτικοποίηση αντιστοίχως παίζει σπουδαίο ρόλο καθώς η τυχόν απόκτηση του έργου – φιλέτου σε συνδυασμό με το Μετρό της Αθήνας προϋπολογισμού 1,8 δις. πιο έχει αναλάβει η Αβαξ, θα ανοίξει τον δρόμο σε ακόμη πιο στενή σχέση μεταξύ των δύο εταιριών που δυνητικά πέραν της εργολαβικής συνεργασίας θα μπορούσε να οδηγήσει και σε ανταλλαγή πακέτων μετοχών!