Ύστερα από δύο χρόνια με ελάχιστες επιτυχίες ως οδηγός της McLaren, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αποχώρησε από το Γουόκινγκ στο τέλος του 2022, καθώς η βρετανική ομάδα επέλεξε να «σπάσει» το συμβόλαιο των δύο πλευρών και να τον αποζημιώσει, ώστε να τον αντικαταστήσει με τον Όσκαρ Πιάστρι.
Ο Αυστραλός επέλεξε να επιστρέψει στη Red Bull Racing ως εφεδρικός οδηγός, έχοντας αποχωρήσει από το Μίλτον Κινς στο τέλος του 2018, διαβλέποντας ότι η ομάδα έστρεφε όλη την προσοχή για το μέλλον αποκλειστικά στον Μαξ Φερστάπεν. Αν και σε αυτό είχε δίκιο, η διετία που πέρασε στη Renault και το διάστημα στη McLaren δε δικαίωσαν την επιλογή του.
Ο Ρικιάρντο, εφέτος έλαβε την απόφαση να γυρίσει στη Red Bull ως τρίτος οδηγός, εφεδρικός τόσο του διδύμου Φερστάπεν – Πέρες στην κυρίως ομάδα, όσο και των Γιούκι Τσουνόντα και Νικ ντε Βρις στην Alpha Tauri, θυγατρική της Red Bull.
Οι υποχρεώσεις του Ρικιάρντο περιλαμβάνουν από την οδήγηση σε εκδηλώσεις του μάρκετινγκ, μέχρι την εξέλιξη της RB19 στον προσομοιωτή και τις δοκιμές ελαστικών της PIRELLI, που θα εκκινήσουν από το Σίλβερστοουν, τον Ιούνιο. Βεβαίως, την αναπλήρωση ενός οδηγού σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο.
Όμως, το κακό ξεκίνημα του Ντε Βρις στην πρώτη του πλήρη σεζόν στην F1 εφέτος, άρχισε να «γεννά» φήμες ότι ο 27άχρονος Ολλανδός αρχίζει να αισθάνεται την πίεση για τη θέση του. Πλέον, αυτές οι φήμες «γιγαντώνονται», καθώς γνωστοποιήθηκε ότι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο επισκέφθηκε το εργοστάσιο της ΑΤ στη Φαέντσα, προκειμένου να ληφθούν τα μέτρα κατασκευής του αγωνιστικού του καθίσματος.
Παρ’ ότι είναι λογικό για τον εφεδρικό οδηγό μίας ομάδας να επισκέπτεται το εργοστάσιο για την κατασκευή του προσωπικού καθίσματος, ο χρονισμός της συγκεκριμένης επίσκεψης «γεννά»… σκέψεις. Διότι, έρχεται σε μία στιγμή αμφισβήτησης του Ντε Βρις. Ο Ολλανδός έχει δεχθεί κριτική για τα δύο του λάθη στο Μπακού (και την πρόσκρουση στον Νόρις στο Μαϊάμι), αλλά και για την αδυναμία του, να φανεί εξίσου ταχύς με τον Γιούκι Τσουνόντα, έτερο οδηγό της Alpha Tauri.
Αναμφίβολα η εφετινή AT04 είναι ένα δύσκολο μονοθέσιο, στο οποίο η έλλειψη παραγωγής αρκετής άντωσης στο ρύγχος προκαλεί έντονα φαινόμενα υποστροφής, ωστόσο, ο Ντε Βρις δεν βρίσκεται κοντά στους χρόνους του Τσουνόντα. Στις πέντε εφετινές δοκιμές κατάταξης (των Γκραν Πρι) έχει χάσει τις τέσσερις από τον Ιάπωνα, ενώ και στους αγώνες, έχει φθάσει έως τη 14η θέση, με τον Τσουνόντα να μετρά δύο εισόδους στη βαθμολογούμενη οκτάδα.
Παρ’ ότι ο Διευθυντής της Alpha Tauri, Φραντς Τοστ, στηρίζει τον Ντε Βρις, αναφέροντας πως είναι λογικό για τους πρωτοεμφανιζόμενους να κάνουν λάθη καθώς αναζητούν τα όρια, ο Σύμβουλος της Red Bull και Υπεύθυνος της Ακαδημίας οδηγών της, Χέλμουτ Μάρκο, φέρεται να χάνει σταδιακά την υπομονή και την πίστη του, στον Ντε Βρις. Για την ακρίβεια, εικάζεται ότι υφίσταται και ένα άτυπο «τελεσίγραφο» στον Ολλανδό, να βελτιώσει «κατακόρυφα» την απόδοσή του, στην επερχόμενη τριπλέτα αγώνων, από την Ίμολα (21/05) και έπειτα στο Μονακό και τη Βαρκελώνη.
Αν ο Νικ Ντε Βρις δεν αντεπεξέλθει στις προσδοκίες της Red Bull, ο Αυστραλός θα ήταν φαβορί για τη θέση. Η άλλη επιλογή για ένα τέτοιο ενδεχόμενο είναι ο νεαρός ανερχόμενος της Ακαδημίας, Λίαμ Λόσον. Πρόκειται για έναν πρώην πρωταγωνιστή της Φόρμουλα 2, που τώρα αγωνίζεται στην ιαπωνική Super Formula. Από την άλλη, όμως, η ΑΤ επέλεξε για εφέτος να αποκτήσει τον Ντε Βρις από τη Mercedes, αντί να δώσει την ευκαιρία στον Λόσον.
Διαβάστε ακόμη: