Το 2023, τα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν συνολικά 395,3 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 5,8% σε σύγκριση με το 2022 (374,0 εκατομμύρια), με τον αριθμό των επιβατών να παραμένει χαμηλότερος από τα προ-COVID επίπεδα του 2019, κατά 5,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από τα στοιχεία για τους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat. Το παρόν άρθρο παρουσιάζει μια χούφτα ευρήματα από το πιο λεπτομερές άρθρο Statistics Explained σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία για τους επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών.
Η Ελλάδα και η Ιταλία ηγούνται στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Το 2023, 11 χώρες, με περισσότερους από 10 εκατομμύρια επιβάτες η καθεμία, αντιπροσώπευαν το 97% του συνόλου των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών στην ΕΕ. Τα ιταλικά λιμάνια κατέγραψαν τον υψηλότερο αριθμό επιβατών: 85,4 εκατομμύρια, ή το 22% του συνόλου της ΕΕ. Ακολούθησαν τα ελληνικά λιμάνια με 75,0 εκατομμύρια επιβάτες (19% του συνόλου της ΕΕ) και η Δανία με 41,2 εκατομμύρια επιβάτες (10%).
Κατά τη σύγκριση του 2023 με το 2022, ο αριθμός των θαλάσσιων επιβατών αυξήθηκε σε 16 από τις 21 χώρες της ΕΕ. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν στην Ιταλία (+6,5 εκατομμύρια επιβάτες), την Ελλάδα (+4,8 εκατομμύρια) και τη Γαλλία (+3,2 εκατομμύρια).
Τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι ο Πειραιάς
Τα 10 πιο πολυσύχναστα λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν πάνω από το ένα πέμπτο (22%) των θαλάσσιων μεταφορών επιβατών της ΕΕ. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται 6 λιμάνια στη Μεσόγειο, 3 στη Βαλτική και 1 στον Βορειοανατολικό Ατλαντικό.
Η Μεσσίνα στην Ιταλία παρέμεινε το πιο πολυσύχναστο επιβατικό λιμάνι της ΕΕ με 11,3 εκατομμύρια επιβάτες, ακολουθούμενο από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία (11,1 εκατομμύρια επιβάτες) και τον Πειραιά στην Ελλάδα (9,6 εκατομμύρια).
Σε σύγκριση με το 2019, μόνο 3 από τα 10 κορυφαία λιμάνια της ΕΕ κατέγραψαν αύξηση του αριθμού των επιβατών: Η Πάλμα ντε Μαγιόρκα στην Ισπανία (+0,4 εκατομμύρια), το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια στην Ιταλία και ο Πειραιάς στην Ελλάδα (+0,2 εκατομμύρια έκαστος).