Τεράστιες επενδύσεις στην τεχνολογία για τον μετασχηματισμό της, που μετά από δύο χρόνια, όταν το πρόγραμμα ολοκληρωθεί, θα έχουν φτάσει το 1 δισ. ευρώ, υλοποιεί η Εθνική Τράπεζα. Οι επενδύσεις αυτές, μαζί με την εσωτερική αλλαγή της Τράπεζας στον τρόπο λειτουργίας και κουλτούρας στην καθημερινή επαφή με τον πελάτη, έχουν βάλει την Εθνική Τράπεζα στη νέα εποχή, «στρώνοντας» το έδαφος για μεγάλη επέκταση σε επίπεδο προϊόντων, υπηρεσιών, πελατολογίου και αγορών.

Στη νέα αυτή εποχή η ΕΤΕ μπαίνει με νέα ταυτότητα, η οποία συνδυάζει την κληρονομιά και την βαρύτητα του παρελθόντος της, με τα σύγχρονα επιτεύγματα και τις προοπτικές της. Το rebranding της Εθνικής Τράπεζας παρουσιάστηκε χθες σε εκπροσώπους του Τύπου από τον πρόεδρο της ΕΤΕ, Γκίκα Χαρδούβελη, τον CEO, Παύλο Μυλωνά και την γενική διευθύντρια Μάρκετινγκ του Ομίλου, Χαρά Νταλέκου, παρουσία της στελεχών της Διοίκησης που «έτρεξαν» το project του μετασχηματισμού.

Όπως αναφέρθηκε, η νέα εταιρική εικόνα αναδεικνύει τη μεγάλη αλλαγή που έχει συντελεστεί στην τράπεζα τα τελευταία χρόνια και έρχεται την κατάλληλη στιγμή: μετά την απόλυτα επιτυχημένη διάθεση του 22% των μετοχών της τράπεζας από το ΤΧΣ, που αποτέλεσε ηχηρή ψήφο εμπιστοσύνης τόσο στην Εθνική Τράπεζα, όσο και στο τραπεζικό σύστημα και την εθνική οικονομία.

Αναμφίβολα, ο μετασχηματισμός της ΕΤΕ και η υλοποίηση στο ακέραιο όλων όσων είχε υποσχεθεί η Διοίκηση του Παύλου Μυλωνά, όταν ανακοίνωνε το πλάνο του μετασχηματισμού της ΕΤΕ το 2019 στο Λονδίνο, βρίσκονται πίσω από το επιτυχημένο placement και την αξιοπιστία που απολαμβάνει η Εθνική στη διεθνή επενδυτική κοινότητα.

Στο φιλόδοξο έργο του μετασχηματισμού της Εθνικής Τράπεζας έχουν επενδυθεί μέχρι στιγμής 700 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αυτές αποδίδουν καρπούς, έχοντας αναδείξει την Εθνική ως την καλύτερη ψηφιακά τράπεζα στην Ελλάδα και στο top 10 των τραπεζών πανευρωπαϊκά. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά χθες ο CEO της ΕΤΕ, Παύλος Μυλωνάς, όταν το 2019 ανακοινώθηκε το σχέδιο μετασχηματισμού, δεν υπήρχε άνθρωπος να πιστεύει ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι. Ο ισολογισμός της Εθνικής ήταν τότε φορτωμένος με κόκκινα δάνεια 22,5 δισ. και τα κεφάλαιά της ήταν οριακά. Σήμερα, τα κόκκινα δάνεια είναι μόλις 1 δισ. και τα κεφάλαια της Τράπεζας από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, και μάλιστα, χωρίς να έχει γίνει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

«Παρά το ότι η κερδοφορία ήταν φτωχή, αποφασίσαμε ότι θα ξοδεύουμε στην τεχνολογία – και κάναμε επενδύσεις σχεδόν διπλάσιες από τον ανταγωνισμό τα τελευταία χρόνια -, γιατί πιστεύαμε ότι η τράπεζα που επενδύει στην τεχνολογία είναι εκείνη που θα επιβιώσει αύριο», είπε ο Παύλος Μυλωνάς. Παρομοιάζοντας την δυσκολία του μετασχηματισμού με εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς, δεδομένου ότι η τράπεζα έπρεπε να λειτουργεί παράλληλα με τον μετασχηματισμό της, ο κ. Μυλωνάς είπε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια.

Σημειώνεται ότι σήμερα η Εθνική Τράπεζα έχει γίνει η μόνη ελληνική τράπεζα με ψηφιακό core banking, δηλ. με ψηφιακές όλες τις βασικές της λειτουργίες. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να μπορεί να δημιουργεί εντελώς προσωποποιημένα προϊόντα για τους πελάτες της, έχοντας ακριβή εικόνα και του πιστωτικού προφίλ τους κινδύνου, να προσφέρει embedded finance (δηλαδή τα προϊόντα που προσφέρει να γίνονται πιο εύκολα προσβάσιμα στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις μέσα από ψηφιακές διασυνδέσεις, με τις οποίες αλληλεπιδρούν καθημερινά), να συμμαζεύει τα κόστη της κ.λπ. Όσο για την Τεχνητή Νοημοσύνη που συζητείται τώρα ως η επόμενη τάση, η Εθνική την έχει εφαρμόσει εδώ και χρόνια, στο πεδίο της κανονιστικής συμμόρφωσης. Εννοείται ότι πλέον όλα τα συστήματα λειτουργίας της Εθνικής είναι στο cloud, για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Παράλληλα με την ψηφιοποίησή της, η Εθνική αλλάζει και την κουλτούρα του προσωπικού της ώστε να είναι φιλικό και εξυπηρετικό για τον πελάτη. Ορατή διαπίστωση της αλλαγής στην ΕΤΕ είναι και η απουσία των άλλοτε ουρών στα καταστήματα, αφού πλέον το 97% των συναλλαγών εκτελείται από τα ψηφιακά κανάλια.

Διαβάστε ακόμη: