Στο πλευρό 200.000 μικρομεσαίων επιχειρήσεων βρίσκεται η Εθνική Τράπεζα, τις οποίες στηρίζει με στοχευμένα προγράμματα χρηματοδοτήσεων, ψηφιακές υπηρεσίες και δίκτυο συμβούλων.
Για την ΕΤΕ η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι προτεραιότητα και για το λόγο αυτό έχει δημιουργήσει ειδικά προϊόντα και ψηφιακές υπηρεσίες και έχει πετύχει συμφωνίες με πρωτοπόρες εταιρείες της πληροφορικής, για την εύκολη και ταχύτερη εξυπηρέτηση τους.
Σήμερα στο πελατολόγιο της Εθνικής βρίσκονται 200 χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ ένα δίκτυο 450 καλά καταρτισμένων συμβούλων, τους ενημερώνει προσφέροντας ποιοτική εξυπηρέτηση με απλές διαδικασίες.
Την τελευταία 3ετία χορηγήθηκαν περίπου 1,5 δισ. ευρώ νέα κεφάλαια με την ΕΤΕ να αυξάνει το μερίδιο αγοράς νέων επιχειρηματικών χρηματοδοτήσεων σε 26% το 2022, και στο 30% το πρώτο τρίμηνο φέτος.
Η Εθνική Τράπεζα έχει άμεση προτεραιότητα τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να μπορέσουν να εκσυγχρονιστούν, να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και εξωστρεφείς, να επενδύσουν στη νέα τεχνολογία και να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις ενδεχομένως, προς όφελος των ιδίων αλλά και της ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας γενικότερα.
Σύμφωνα με μελέτη της τράπεζας το 43% των ΜμΕ εκτιμά ότι την τριετία 2023-2025 θα αυξήσει το συνολικό ύψος των επενδύσεών του συγκριτικά με την προηγούμενη τριετία ενδεικτικά στους άξονες:
- Πράσινες επενδύσεις
- Αναβάθμιση εγκαταστάσεων
- Ψηφιακά εργαλεία
- Επέκταση στο εξωτερικό
Αρωγός στην προσπάθεια τους αυτή, η ΕΤΕ τους παρέχει συμβουλευτική υποστήριξη, έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση και καθοδήγηση για την εξυπηρέτηση των άμεσων αλλά και μακροπρόθεσμων επιχειρηματικών αναγκών τους.
Ταυτόχρονα η Εθνική επενδύει στην ψηφιακή τραπεζική –σύμφωνα με την τράπεζα έχει κατακτήσει την πρώτη θέση- όπως και στον μετασχηματισμό των συστημάτων της.
Σήμερα οι εγγεγραμμένοι χρήστες των ψηφιακών καναλιών αγγίζουν τα 3,8 εκατ., αριθμός αυξημένος σε ετήσια βάση κατά 9%, και οι ενεργοί χρήστες είναι 2,8 εκατ. (+12%), 2023, ενώ οι πωλήσεις μέσω ψηφιακών καναλιών αυξήθηκαν κατά 50% ετησίως, αγγίζοντας σχεδόν το 1 εκατ. τεμάχια.
Ο επιτυχής ψηφιακός μετασχηματισμός της Εθνικής Τράπεζας αποτυπώνεται επίσης και στα ηγετικά μερίδια αγοράς, στην εξ αποστάσεως ηλεκτρονική ταυτοποίηση νέων πελατών -digital onboarding- (ιδιώτες: 29%, επιχειρήσεις: 27%), τους μηνιαίους ενεργούς χρήστες (διαδίκτυο: 25%, κινητά: 31%) και τις ψηφιακές πωλήσεις (κάρτες: 52%, καταναλωτικά δάνεια: 34%, ασφάλειες: 57%).