Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έδειξε για ακόμη μια φορά τα δόντια του σε πολλούς από τους πρωταγωνιστές του WRC αποδεινύοντας και φέτος ότι ο πιο «ανθεκτικός» κερδίζει. Η τρίτη ημέρα ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και με κυρίαρχη την ομάδα της Hyundai.
Ο Τιερί Νεβίλ ήταν ο νικητής του Ράλι Ακρόπολις, το οποίο ολοκληρώθηκε σήμερα Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου με τρεις ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 45.06 χιλιομέτρων. Ο Βέλγος οδηγός της Hyundai πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του στην υβριδική εποχή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) και πρώτη μετά τον Οκτώβριο του 2021 και το Ράλι Καταλωνίας, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον Εσθονό «ομόσταυλό» του, Οτ Τάνακ (+15.0 δευτερόλεπτα), ο οποίος παρέμεινε «ζωντανός» στο «κυνήγι» του τίτλου.
HISTORY‼️ @thierryneuville and @MWydaeghe have led @HMSGOfficial to their first-ever 1-2-3 finish ???
A colossal weekend for #HMSGOfficial at @AcropolisRally #AcropolisRally | #WRC | #WRCLive
— WRC – FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) September 11, 2022
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Hyundai πανηγύρισε το «παρθενικό» 1-2-3 της ιστορίας της ως κατασκευαστής, καθώς την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο με ακόμη ένα i20 N Rally1 (+1:49.7). Η ομάδα από τη Νότια Κορέα «κλείδωσε» ουσιαστικά τις τρεις θέσεις του βάθρου πριν την πρώτη σημερινή ειδική (Ελευθεροχώρι 1), όταν ο Βρετανός Έλφιν Έβανς εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στο τούρμπο του Toyota του, ενώ, μετά το τέλος της, ο Τάνακ δήλωσε ότι οι άνθρωποι της Hyundai έδωσαν εντολή στους οδηγούς τους να διατηρήσουν τις θέσεις τους και να μην πιέζουν.
Οι κόντρες
Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στα αξιόμαχα είναι η αλήθεια Ford Puma Rally1, αλλά και στα κατά κοινή ομολογία αξιόπιστα Toyota GR Yaris Rally1, «ελευθέρωσαν» το πεδίο για την Hyundai η οποία εκμεταλλευόμενη το οδηγικό πάθος των Neuville και Tanak, αλλά και την αποδοτική οδήγηση του Sordo, κατέλαβε με την προαναφερόμενη σειρά το βάθρο στο τέλος της τρίτης ημέρας του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Σημειώνεται ότι οι σχέσεις μεταξύ των οδηγών της Hyundai, του Εσθονού πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή, Ott Tanak και του Βέλγου Thierry Neuville, δεν διάγουν –στην καλύτερη των περιπτώσεων- και την πλέον ευάρεστη περίοδο.
Ο Νεβίλ νικητής στο Ράλι Ακρόπολις 2022 (@AcropolisRally)
Η Hyundai έκανε το «παρθενικό» 1-2-3 ως κατασκευαστής, με Νεβίλ, Τάνακ και Σόρντοhttps://t.co/NWHBSdQdJH #AcropolisRally #WRC pic.twitter.com/aGmXlOyPih
— AMNA Sport (@amna_sportgr) September 11, 2022
Με αυτό το φόντο, είναι προφανές ότι τόσο σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο παρασκηνίου, ο αγώνας ακόμα δεν έχει τελειώσει (ο Tanak είναι σχεδόν 28 δευτερόλεπτα πίσω από τον Neuville) αλλά χρειάζεται την νίκη για να εδραιώσει και ψυχολογικά τον ηγετικό του ρόλο στην Hyundai Motorsport, αλλά για να διατηρήσει τις όσες ελάχιστες πιθανότητες κατάκτησης του πρωταθλήματος που μαθηματικά ακόμα το ψάχνει, όταν μάλιστα βλέπει ότι η «ανίκητη» Toyota βλέπει τα κραταιά Yaris GR Rally1 να αντιμετωπίζουν απανωτά προβλήματα μετά το μέσον της σεζόν. Φυσικά δεν σχολιάζουμε την διαφορά του Dani Sordo που βρίσκεται 25’’ πίσω από τον Τanak, γιατί ο υποστηρικτός του ρόλος στην ομάδα είναι σαφής).
Το γεγονός ότι πιθανόν να υπάρξουν «άνωθεν εντολές» στον Neuville, να παραδώσει την θέση του στον Tanak, εξόργισε τον Βέλγο που σε σχετική ερώτηση έδειξε εκνευρισμό. Όπως και να έχει, η μάχη μεταξύ Neuville και Tanak θα παραμένει έντονη για πολλούς λόγους, και η Κυριακή θα αναδείξει τον τελικό νικητή.
Τα δεινά της Ford και της Toyota
Τα δεινά της M-Sport επιδεινώθηκαν με την αποχώρηση των Greensmith και Τσερδερίδη. Ο Greensmith ήταν στην πρώτη εξάδα, αλλά σταμάτησε από μηχανική βλάβη στον Πύργο 2, ενώ η Puma του Σερδερίδη αντιμετώπισε ηλεκτρικό πρόβλημα μετά την αποχώρηση από το μεσημεριανό service και εγκατέλειψε. Ο ομόσταυλός τους Loubet είχε ένα κλατάρισμα και πήρε τη σωστή απόφαση να συνεχίσει μέχρι τον τερματισμό χωρίς να το αλλάξει, χάνοντας έτσι μόνο ένα λεπτό, πέφτοντας όμως από την 3η στην 7η θέση.
Αντίστοιχα στην Toyota, οι ελπίδες του Kalle Rovanperä να επισφραγίσει τον τίτλο των οδηγών αυτή την εβδομάδα διαψεύστηκαν όταν χτύπησε το Yaris του σε ένα δέντρο στο πρώτο πέρασμα μέσα από την Ε.Δ. Περιβόλι. Παρόλο που μπόρεσε να συνεχίσει, έχασε πάνω από 11 λεπτά καθώς επέστρεφε «κουτσαίνοντας» στο σέρβις με ζημιά στο αμάξωμα και προβλήματα στα φρένα. Στην Ε.Δ. Περιβόλι 2, ο Lappi αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα και τερμάτισε την ειδική με περίπου 13 λεπτά καθυστέρηση, ενώ στην επόμενη και τελευταία Ε.Δ. της ημέρας, εντέλει εγκατέλειψε, χάνοντας την μία θέση στο βάθρο.