Υγιεινός περίπατος για τον Γιώργο Περιστέρη αποδείχτηκε ο διαγωνισμός για την Εγνατία οδό όπου βάσει των πληροφοριών που έχουν κυκλοφορήσει, η κοινοπραξία των εταιριών ΓΕΚ Τέρνα – Egis project υπέβαλε οικονομική πρόταση που υπερβαίνει το 1,3 δις ευρώ και προσεγγίζει το 1,5 δις. ευρώ, ενώ η άλλη υποψήφια κοινοπραξία των εταιριών Vinci – Μυτιληναίος – Αβαξ υπέβαλε οικονομική πρόταση που δεν υπερβαίνει κατά πληροφορίες τα 500 εκατ. ευρώ, όσο είναι δηλαδή το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου!!!
Με διαφορά λοιπόν 1 δις. ευρώ, ποσόν ιλιγγιώδες βάσει των δεδομένων του ανταγωνισμού και με σημείο αναφοράς το υποτιθέμενο ενδιαφέρον της άλλης πλευράς, ο Γιώργος Περιστέρης με μια πρόταση πολύ υψηλή που δείχνει πόσο πολύ ήθελε να «χτυπήσει» το έργο, έρχεται να προσθέσει και την Εγνατία οδό στην φαρέτρα των παραχωρήσεων, αποκτά την πρωτοκαθεδρία και μπορεί να προχωρήσει το μεγαλεπήβολο σχέδιο που αποκάλυψε το Radar, της δημιουργίας εταιρίας παραχωρήσεων η οποία θα εισαχθεί αυτόνομα στο Χρηματιστήριο και θα αποδώσει μεγάλες υπεραξίες στους μετόχους!
Από την άλλη πλευρά, με την πρόταση που κατέθεσε η κοινοπραξία υπό τους Γάλλους της Vinci που είχαν κοστολογήσει το έργο, δεν επιβεβαιώνει το πραγματικό τους ενδιαφέρον για την μεγάλη αυτή ιδιωτικοποίηση.
Ίσως οι Γάλλοι της Vinci είναι απογοητευμένοι από τη μέχρι σήμερα παρουσία τους στην Ελλάδα, πχ Ρίο – Αντίρριο, ίσως πάλι δεν είναι τόσο εξειδικευμένοι σε οδικούς άξονες όπως η Egis project που έχει εμπειρία και από την Αττική οδό. Θα μπορούσε επίσης να πει κανείς πως ρόλο στην πολλή χαμηλή προσφορά έπαιξε η δυνατότητα διεύρυνσης της νικήτριας κοινοπραξίας και να ευελπιστούσαν σε συμμετοχή στο έργο σε δεύτερο χρόνο με μικρό ποσοστό!
Η μεγάλη προσφορά του Γ. Περιστέρη σε σχέση με τον ανταγωνισμό έρχεται να αναδείξει μνήμες από την αντίστοιχη μεγάλη δουλειά των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, όταν Fraport και Κοπελούζος έδωσαν 1,3 δις. ευρώ συν τις επενδύσεις, ενώ οι άλλοι δύο υποψήφιοι μόλις και μετά βίας είχαν προσφέρει 600 εκατ. ευρώ!
Αντίστοιχα μειωμένο ενδιαφέρον είχαμε διαπιστώσει στο εμβληματικό project του Ελληνικού όπου μόνο η οικογένεια Λάτση πίστεψε ακράδαντα στις προοπτικές και τη δυναμική του μεγάλου επενδυτικού σχεδίου!
Έτσι ακριβώς συμβαίνει και τώρα, στην προκειμένη περίπτωση της Εγνατίας οδού.
Όπως ο Κοπελούζος στα αεροδρόμια και οι Λάτσηδες στο Ελληνικό, ο Γιώργος Περιστέρης πιστεύει και ποντάρει γερά στις προοπτικές και τη δυναμική της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας οδού, η απόκτηση της οποίας τον καθιστά κυρίαρχο στις κατασκευές, πέραν πάσης αμφιβολίας!