Εμπόδια στον ενεργειακό τουρισμό φέρνουν οι νέοι κώδικες: Αλλαγή των διατάξεων για τον ενεργειακό τουρισμό προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις στον Κώδικα Προμήθειας που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση από τη ΡΑΑΕΥ.

Με την τροποποίηση του άρθρου 42, προβλέπονται νέοι περιορισμοί στη δυνατότητα μετακίνησης ενός καταναλωτή από προμηθευτή σε προμηθευτή. Αφενός στην περίπτωση που ο προμηθευτής έχει δώσει εντολή στον Διαχειριστή για απενεργοποίηση του μετρητή του καταναλωτή, αφετέρου στις περιπτώσεις που ο καταναλωτής έχει επισημανθεί ως “υπερήμερος” από τουλάχιστον 2 παρόχους, τόσο όσον αφορά τους οικιακούς, όσο και τους μη οικιακούς καταναλωτές.

Σύμφωνα με τον Κώδικα, «Η αλλαγή Προμηθευτή λαμβάνει χώρα μετά από έγγραφη καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας από τον αντισυμβαλλόμενο Πελάτη. Κατόπιν έγγραφης εξουσιοδότησης του Πελάτη στον νέο Προμηθευτή, η καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας δύναται να γίνει από τον νέο Προμηθευτή. Για τους σκοπούς του παρόντος, ως εξουσιοδότηση καταγγελίας Σύμβασης Προμήθειας νοείται η υπογεγραμμένη Σύμβαση Προμήθειας με νέο Προμηθευτή και ως καταγγελία της Σύμβασης Προμήθειας νοείται η ηλεκτρονική υποβολή από τον νέο Προμηθευτή Δήλωσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου Πελάτη στον αρμόδιο Διαχειριστή.

Ο νέος Προμηθευτής υποβάλλει Δήλωση Εκπροσώπησης του Μετρητή Φορτίου του Πελάτη στον αρμόδιο Διαχειριστή, κατά τα οριζόμενα στις κείμενες διατάξεις, εντός πέντε (5) ημερών από τη σύναψη Σύμβασης Προμήθειας. Ειδικότερα, στην περίπτωση σύναψης Σύμβασης

Προμήθειας από απόσταση, ο Προμηθευτής προβαίνει στην παραπάνω ενέργεια το αργότερο εντός τριών (3) ημερών από την ημερομηνία παρέλευσης άπρακτης της προθεσμίας υπαναχώρησης του Πελάτη.

Τα αποτελέσματα της καταγγελίας της Σύμβασης Προμήθειας επέρχονται την προηγουμένη της ημέρας έναρξης ισχύος της Δήλωσης Εκπροσώπησης Μετρητή που προβλέπεται στην παράγραφο 2, όπως η ημέρα αυτή καθορίζεται από τον αρμόδιο Διαχειριστή και γνωστοποιείται στον παλαιό και το νέο Προμηθευτή, κατά τα οριζόμενα στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης. Ο χρόνος έναρξης ισχύος της νέας Σύμβασης Προμήθειας συμπίπτει με την ανωτέρω ημέρα έναρξης ισχύος της Δήλωσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου».

Που δεν περιλαμβάνεται η αλλαγή προμηθευτή

Με τις αλλαγές που περιλαμβάνει το κείμενο που τίθεται σε διαβούλευση, η αλλαγή προμηθευτή δεν περιλαμβάνεται στις περιπτώσεις που:

-έχει υποβληθεί από τον Προμηθευτή στον Αρμόδιο Διαχειριστή εντολή απενεργοποίησης μετρητή φορτίου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 39 του Κώδικα.
-έχει υποβληθεί και είναι ενεργή Εντολή Επισήμανσης του Πελάτη ως υπερήμερου στο σύστημα του αρμόδιου Διαχειριστή από δύο (2) διαφορετικούς Προμηθευτές και προστίθεται νέα Εντολή Επισήμανσης από τον τρέχοντα Προμηθευτή για την Βασική Κατηγορία των Οικιακών Πελατών.
-έχει υποβληθεί και είναι ενεργή Εντολή Επισήμανσης του Πελάτη ως υπερήμερου στο σύστημα του αρμόδιου Διαχειριστή από δύο (2) διαφορετικούς Προμηθευτές για τη Βασική Κατηγορία των Μη Οικιακών Πελατών

Συχνές ερωτήσεις για την αλλαγή προμηθευτή ρεύματος

-Πως μπορώ να αλλάξω προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος;
Η διαδικασία αλλαγής προμηθευτή είναι πολύ απλή, χωρίς να χρειάζεται να κάνετε καμία αλλαγή στο μετρητή του σπιτιού ή της επιχείρησής σας. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να υπογράψετε Σύμβαση Προμήθειας με την Protergia προσκομίζοντας τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ανά κατηγορία πελάτη.

-Υπάρχει επιπλέον χρέωση για την αλλαγή προμηθευτή;
Όχι, δεν υπάρχει καμία χρέωση για την αλλαγή Προμηθευτή.

-Ποιο είναι το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολοκλήρωση της αλλαγής προμηθευτή;
Απαιτείται περίπου μια εβδομάδα από την ημέρα υπογραφής της Σύμβασης Προμήθειας και εξαρτάται από τις διαδικασίες του Διαχειριστή του Δικτύου Διανομής (ΔΕΔΔΗΕ).

-Κατά τη διάρκεια αλλαγής προμηθευτή υπάρχει περίπτωση να μείνω χωρίς ρεύμα;
Όχι. Η επιχείρησή σας και το σπίτι σας δεν μένουν ούτε λεπτό χωρίς ρεύμα. Η συναλλαγή είναι καθαρά εμπορική. Η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας είναι εγγυημένη από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ).

-Μπορείτε να παρέχετε τις υπηρεσίες σας σε όλη την Ελλάδα;
Οι πάροχοι θα προσφέρουν υπηρεσίες και θα προμηθεύουν με ηλεκτρική ενέργεια όλες τις περιοχές που είναι διασυνδεδεμένες με το εθνικό δίκτυο ηλεκτροδότησης. Ενδεχομένως στο μέλλον να υπάρξει η δυνατότητα προμήθειας και σε περιοχές που ανήκουν στο Μη Διασυνδεδεμένο Δίκτυο Μεταφοράς, ανάλογα πάντα με τις επενδυτικές ενέργειες του Δικτύου Διανομής.

-Τι γίνεται με την εγγύηση που έχω καταβάλει στη ΔΕΗ;
Η εγγύηση επιστρέφεται από τη ΔΕΗ με συμψηφισμό στον τελευταίο λογαριασμό της ΔΕΗ που αναφέρεται ως τελικός.

-Ποιο είναι το ποσό εγγύησης που πρέπει να καταβάλω σε άλλο πάροχο;
Το ποσό της εγγύησης αντανακλά το κόστος της κατανάλωσης ρεύματος για διάστημα 45 ημερών και αφορά στην εξασφάλιση, αποκλειστικά, τυχόν μελλοντικών οφειλών του πελάτη. Η εγγύηση θα περιλαμβάνεται στον πρώτο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος που θα λάβετε από τον εναλλακτικό πάροχο.

-Κάθε πότε θα λαμβάνω λογαριασμό;
Ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος εκδίδεται κάθε μήνα και ανάλογα με το είδος του λογαριασμού χαρακτηρίζεται ως: ΕΝΑΝΤΙ -> Βάσει εκτιμώμενης κατανάλωσης ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΣ -> Βάσει καταμετρούμενης κατανάλωσης πιστοποιημένης από τον αρμόδιο Διαχειριστή ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΣ – ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΔΕΙΞΗΣ -> Βάσει της «Καταχώρησης ένδειξης μετρητή»

-Πως γίνεται η τιμολόγηση ενός εκκαθαριστικού λογαριασμού;
Στην περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η καταμέτρηση γίνει σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο ή μικρότερο του τετραμήνου, τότε για την τιμολόγηση των καταναλώσεων εφαρμόζεται ο συντελεστής αναγωγής ημερών (αριθμός πραγματικών ημερών κατανάλωσης / 120 ημέρες).

-Ποιες άλλες χρεώσεις θα δω στο λογαριασμό μου;
Στο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, εκτός από τις ανταγωνιστικές χρεώσεις, περιλαμβάνονται οι ρυθμιζόμενες χρεώσεις, καθώς και οι αναλογούντες φόροι και τέλη που επιβάλλονται σε όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως του προμηθευτή που έχουν επιλέξει, συνεισπράττονται με τους λογαριασμούς κατανάλωσης και αποδίδονται στο κράτος.

-Μπορώ να πάω σε άλλο πάροχο αν είμαι σε ρύθμιση;
Βεβαίως και μπορείτε, αρκεί η ρύθμιση στην οποία βρίσκεστε να είναι ενεργή.

-Ποια είναι τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για να πάω σε άλλο πάροχο;

Απαιτούμενα δικαιολογητικά για οικιακούς πελάτες:

  • Αντίγραφο τελευταίου εξοφλημένου, έναντι ή εκκαθαριστικού λογαριασμού. Ευδιάκριτη φωτοτυπία ταυτότητας ή διαβατηρίου ή διπλώματος οδήγησης επικυρωμένα από ΚΕΠ, Αστυνομία, ή δικηγόρο ή απλή φωτοτυπία με ταυτόχρονη επίδειξη του πρωτοτύπου,
  • Πρόσφατη ένδειξη του μετρητή κατανάλωσης φυσικού αερίου
  • Έντυπο γενικής εξουσιοδότησης προς τον Προμηθευτή να εκπροσωπεί τον πελάτη ενώπιον του αρμόδιου διαχειριστή, θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής του πελάτη,
  • Έντυπο ειδικής εξουσιοδότησης, σε περίπτωση αρχικής ενεργοποίησης/επαναλειτουργίας σύνδεσης μετά από διακοπή, θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής.
  • Απαιτούμενα νομιμοποιητικά για εταιρείες ΟΕ, ΕΕ, ΕΠΕ, ΑΕ, ΙΚΕ:
  • Ισχύον καταστατικό (τελευταίο κωδικοποιημένο),
  • Ανακοίνωση ΓΕΜΗ που αφορά την εκπροσώπηση της εταιρείας ή ΦΕΚ εκπροσώπησης
  • Σε περίπτωση που η σύμβαση υπογράφεται από τρίτο πρόσωπο (άλλο από το νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας), υπό την προϋπόθεση ότι τούτο επιτρέπεται από το καταστατικό, για τη νομιμοποίηση του υπογράφοντος απαιτείται:
    συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο ή εξουσιοδότηση υπογεγραμμένη νομίμως από τον ή τους εταίρους/ τον ή τους νόμιμους διαχειριστές που εκπροσωπούν την εταιρεία θεωρημένη ως προς το γνήσιο της υπογραφής από την αρμόδια αρχή (Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών ή Αστυνομικό Τμήμα) (ΟΕ, ΕΕ, IKE),
    συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο ή εξουσιοδότηση υπογεγραμμένη νομίμως από τον ή τους νόμιμο/νόμιμους διαχειριστές που εκπροσωπούν την εταιρεία θεωρημένη ως προς το γνήσιο της υπογραφής από την αρμόδια αρχή (Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών ή Αστυνομικό Τμήμα) (ΕΠΕ),
    συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο (στο οποίο η εξουσία θα παρέχεται από τον νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας για λογαριασμό της εταιρείας) ή εξουσιοδότηση υπογεγραμμένη από τον νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας με γνήσιο της υπογραφής του από την αρμόδια αρχή (Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών ή Αστυνομικό Τμήμα) ή ακριβές αντίγραφο πρακτικού Διοικητικού Συμβουλίου με το οποίο εξουσιοδοτείται για την εν λόγω πράξη, υπογραφή κλπ. (ΑΕ).

-Πως μπορώ να δω ηλεκτρονικά το λογαριασμό μου;
Ηλεκτρονική πρόσβαση στα στοιχεία του λογαριασμού σας, παρέχονται μέσα από την ενότητα εξειδίκευσης κάθε παρόχου και είναι διαθέσιμα μετά την έκδοση του τιμολογίου.

-Ποιος είναι υπεύθυνος για τις χρεώσεις κατανάλωσης;
Την ευθύνη των μετρήσεων για τους μετρητές χαμηλής τάσης την έχει ο Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ). Για τη μέση τάση υπεύθυνος είναι ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ). Τις μετρήσεις αυτές, τις στέλνουν στον πάροχο που εκτελεί την τιμολόγηση.

-Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος σε ποιον μπορώ να απευθυνθώ;
Μπορείτε να απευθυνθείτε στον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ), ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ανάπτυξη, συντήρηση και λειτουργία του δικτύου. Δείτε αναλυτικά τα τηλέφωνα εδώ.

Διαβάστε ακόμη: