Το ράλι των κρυπτονομισμάτων δεν περιορίζεται στο Bitcoin, αλλά ενισχύει ακόμα και το Dogecoin. Το ψηφιακό νόμισμα που ξεκίνησε σαν αστείο και έχει για μασκότ έναν σκύλο Shiba Inu έφτασε να έχει κεφαλαιοποίηση μεγαλύτερη από εκείνη της Deutsche Bank.
Το Dogecoin ενισχύθηκε την Πέμπτη κατά 18%, φτάνοντας στα 0,22 δολάρια, τα υψηλότερα επίπεδά του από τον Νοέμβριο του 2021. Μάλιστα, μόνο την τελευταία εβδομάδα έχει σημειώσει κέρδη 40%, ενώ από την αρχή του έτους κερδίζει 145% και τον τελευταίο χρόνο 191%.
Και αυτό, παρότι, όπως σημειώνει το Business Insider δεν φαίνεται να υπάρχουν κάποια ουσιαστικά νέα γύρω από το Dogecoin το τελευταίο διάστημα, πέραν μιας πρόσφατης δήλωσης του CEO της Tesla, Elon Musk, ότι μια μέρα οι πελάτες της εταιρείας θα μπορούν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας το κρυπτονόμισμα.
Το ράλι του Dogecoin έρχεται την ώρα που η ευρύτερη αγορά κρυπτονομισμάτων ευνοείται από την πρόσφατη κυκλοφορία των διαπραγματεύσιμων αμοιβαίων κεφαλαίων (ETF) του spot Bitcoin αλλά και από το επερχόμενο halving του νομίσματος τον επόμενο μήνα.
Έπειτα από την τελευταία άνοδο του Dogecoin, η κεφαλαιοποίησή του ξεπέρασε τα 31 δισ. δολάρια, κάτι που σημαίνει ότι είναι λίγο μεγαλύτερη από εκείνη της Deutsche Bank, της όγδοης μεγαλύτερης τράπεζας του κόσμου, η οποία διαθέτει ενεργητικό 1,3 τρισ. δολαρίων.
Πρόκειται για εντυπωσιακή αποτίμηση, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το Dogecoin δημιουργήθηκε αρχικά σαν αστείο, για να διακωμωδήσει τα άλλα κρυπτονομίσματα.
Βέβαια, στο αποκορύφωμα της προηγούμενης μανίας με τα κρυπτονομίσματα, το 2021, το Dogecoin είχε φτάσει σε κεφαλαιοποίηση 75,2 δισ. δολαρίων. Έκτοτε, η τιμή του υποχώρησε κατά 62%.
Παρά την απότομη διόρθωσή του, το Dogecoin παραμένει το όγδοο μεγαλύτερο κρυπτονόμισμα, με βάση την κεφαλαιοποίησή του.
Οι δημιουργοί του κρυπτονομίσματος
Τo Dogecoin δημιουργήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου 2013 από προγραμματιστές σαν αστείο.
Ο Billy Markus, προγραμματιστής της IBM από το Πόρτλαντ του Όρεγκον, ήθελε ένα κρυπτονόμισμα «ανοιχτό στις μάζες» και έψαχνε κάποιον να τον βοηθήσει. Βρήκε τον Jackson Palmer, που εργαζόταν για την Adobe.
Ο Πάλμερ αγόρασε το domain dogecoin.com (μία αναφορά στο meme «doge» που κατέκλυζε το Διαδίκτυο εκείνη την εποχή) και χρησιμοποίησε σαν μασκότ τον σκύλο Shiba Inu για να διαφημίσει το Dogecoin ως «ψηφιακό νόμισμα ανοιχτού κώδικα».
Για μεγάλο διάστημα ήταν απλά ένα «εργαλείο» για αστείες αναρτήσεις στα social media.
Αυτό άλλαξε όταν αποφάσισε να ασχοληθεί μαζί του ο Elon Musk.
Όταν ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου άρχισε να κάνει αναρτήσεις σχετικά με το Dogecoin, πολλοί έμαθαν την ύπαρξή του και η δημοτικότητά του εκτοξεύτηκε.
Παρά την τεράστια άνοδο της τιμής του, οι δύο δημιουργοί του δεν πλούτισαν, καθώς και οι δύο είχαν πουλήσει τα Dogecoins τους πριν από το ράλι.