Επειδή γνωρίζετε πλέον όλοι ότι το Radar.gr λέει πάντα τα πράγματα με το όνομά τους και δεν του αρέσει να σας παρασέρνει κανείς σε ουτοπικές ή επικίνδυνες επιλογές, πρέπει να γνωρίζετε ότι η μοναδική ελληνική εταιρεία που μπορεί να “κρύβει” μια Τέρνα Ενεργειακή μέσα της είναι η Μυτιληναίος.
Όπως είναι η Τέρνα Ενεργειακή ο βασιλιάς της ανεμογεννήτριας στην Ελλάδα, έτσι σε 2 χρόνια θα γίνει και η Mytilineos ο βασιλιάς των φωτοβολταϊκών.
Για να παίξει κάποια μετοχή το “πράσινο” story, πρέπει να παράγει ενέργεια, ρεύμα δηλαδή, είτε από ανεμογεννήτριες είτε από φωτοβολταϊκά.
Όχι να παράγει βιομηχανικά προϊόντα που μεταφέρουν “πράσινη” ενέργεια, όπως η Cenergy.
Απλά πράγματα, για να υπάρχει σαφής διάκριση για το ποια εταιρεία ανήκει αμιγώς στον ενεργειακό τομέα και ποια κινείται πέριξ του τομέα αυτού.
Η Cenergy, καλώδια παράγει για την μεταφορά “πράσινης” ενέργειας όπου και ο συγκεκριμένος κλάδος συνείσφερε 108 εκατ. ευρώ EBITDA το 2022.
Μην ξεχνάμε όμως ότι η Cenergy έχει και τον κλάδο των σωλήνων, τον και επονομαζόμενο “μαύρο” κλάδο.
Οι σωλήνες χρησιμοποιούνται για την μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Ο συγκεκριμένος κλάδος συνεισέφερε το 2022 EBITDA της τάξης των 28,37 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20,73% του συνόλου.
Επειδή έχει βουίξει η χρηματιστηριακή πιάτσα ότι η Cenergy πάει για placement, εδώ πρέπει να σας θυμίσουμε ότι και στην περίπτωση της ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ όταν ήθελε να κάνει placement η ΒΙΟΧΑΛΚΟ, το χαρτί το έκανε… αεροπλάνο.
Από τα 1,20 ευρώ το πήγε στα 2,60 για να κάνει το placement του 6,66% στα 2 ευρώ.
Το placement έγινε στις 27 Απριλίου 2021, σχεδόν 2 χρόνια έχουν περάσει, το χρηματιστήριο έχει κάνει πάρτι και το χαρτί έκλεισε την Παρασκευή στα 1,72 ευρώ…
Τα λόγια είναι περιττά, τα νούμερα λένε πάντα την αλήθεια.
Αναλυτές και χρηματιστές τονίζουν ότι και στην περίπτωση της Cenergy, επειδή είναι πολύ μαζεμένη, μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν.
Το ερώτημα όμως βρίσκεται εάν θα καταφέρουν να προσελκύσουν ποιοτικούς ξένους.
Οι ειδικοί από το City του Λονδίνου, πάντως, επιμένουν ότι πρέπει να προσεχθεί η περίπτωση της Nexans.
Η οποία, με βάση τα αποτελέσματα του 2022, στα 92,70 ευρώ που έκλεισε την Παρασκευή, παίζει με ένα EV/EBITDA 2022 = 7,18.
Η Cenergy παίζει με ένα EV/EBITDA 2022 = 8,56.
Η Nexans, στα 92,70 έχει μια μερισματική απόδοση της τάξης του 2,26%.
Η Cenergy στο κλείσιμο της Παρασκευής των 3,89 ευρώ έχει μια μερισματική απόδοση της τάξης του 1,29%.
Στο μεγάλο ερώτημα περί growth οι ξένοι είναι κατηγορηματικοί υπέρ της Nexans.
Τονίζουν ότι η Cenergy έχει το βαρίδι του κλάδου των σωλήνων.
Αναφέρουν χαρακτηριστικά και με κατηγορηματικό τρόπο ότι δεν υπάρχει ποιοτικός ξένος που να περάσει από επενδυτική επιτροπή την πρόταση να αγοράσει Cenergy με αστεία εμπορευσιμότητα σε ένα EV/EBITDA 2022 = 8,56, ενώ μπορεί να βρει την Nexans με ένα EV/EBITDA = 7,18.
Οι ειδικοί τονίζουν ότι για να παίξει με βάση τα νούμερα του 2022 η Cenergy με ένα EV/EBITDA 2022 = 7,18 η τιμή της μετοχής πρέπει να υποχωρήσει στα 2,78 ευρώ, μια πτώση της τάξης του 28,53% για να παίζει at par με την Nexans, όπου και στην τιμή των 2,78 θα έχει μια μερισματική απόδοση της τάξης του 1,8%.
Πάλι χαμηλότερη από ότι έχει η Nexans τώρα στα 92,70 ευρώ.
Αυτό δεν αναιρεί σε καμία περίπτωση ότι η Cenergy είναι μια εξαιρετική εταιρεία.
Απλώς πρέπει να γνωρίζουμε ότι όταν ποιοτικοί ξένοι τοποθετούνται στις ελληνικές μετοχές, τις συγκρίνουν με τις ομοειδείς του εξωτερικού και συνήθως τις αγοράζουν και με discount σε σχέση με αυτές του εξωτερικού.
Αυτό δεν σημαίνει ότι την Cenergy δεν μπορούν να την πάνε ακόμα και στα 10 ευρώ.
Το χαρτί είναι τόσο μαζεμένο που σε μια bull αγορά οι χειριστές του το πάνε όπου θέλουν και μακάρι.
Αυτό, όμως, δεν μπορεί να αναιρέσει την πραγματικότητα, ότι αν θέλει κάποιος να πάρει exposure στον κλάδο των καλωδίων, η Nexans είναι προκλητικά πιο φθηνή από την Cenergy με βάση τα αποτελέσματα του 2022.
Διαβάστε περισσότερα
- Ο γκουρού που έριξε έξω την Χίλαρι Κλίντον, θα πάρει στο λαιμό του και τον Μητσοτάκη;
- Υπάρχει μεσάζοντας στα εξοπλιστικά; Οι φήμες για επώνυμο Έλληνα επιχειρηματία
- Barbie: Έπτα γυναίκες πρωτοπόροι γίνονται κούκλες
- Τέμπη: Το «μπάχαλο» με τις βάρδιες των σταθμαρχών και οι καταθέσεις του επιθεωρητή του ΟΣΕ