Στα περυσινά επίπεδα κινήθηκαν τα βασικά μεγέθη του Campari Group στο α’ εξάμηνο του 2024, με τις πωλήσεις να ενισχύονται κατά 4,5%, στα €1,523 δισ. και τα προσαρμοσμένα καθαρά της κέρδη σε ποσοστό 2,13%, συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, στα €239 εκατ.

H Campari προειδοποίησε ότι η ικανότητά της να διευρύνει το μικτό περιθώριο κέρδους φέτος θα επηρεαστεί πιθανώς από “ορισμένους προσωρινούς αντίθετους ανέμους”,

Ειδικότερα, ο νέος CEO της Campari, Matteo Fantacchiotti, ανέφερε ότι το μικτό περιθώριο κέρδους αναμένεται να πληγεί από παράγοντες όπως είναι ο κακός καιρός, ο οποίος επηρεάζει τα απεριτίφ με υψηλό περιθώριο κέρδους, και οι ανανεώσεις των συμβάσεων προμήθειας αγαύης. Υπογράμμισε ωστόσο τη βεβαιότητά του ότι η εταιρεία θα μπορέσει να επιτύχει “κερδοφόρα ανάπτυξη με συνεπή επέκταση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα»

Η εικόνα ανά περιοχή

Αμερική (45% του συνόλου): +6,8%. Η βασική αγορά των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά +3,5% με επιτάχυνση το δεύτερο τρίμηνο (+7,2%) χάρη στη συνεχιζόμενη διψήφια αύξηση του Espolòn, καθώς και στην αύξηση του Aperol και του Grand Marnier.  Η Τζαμάικα κατέγραψε ανάπτυξη 10,7% κυρίως λόγω της κάλυψης των παραγγελιών μετά από ελλείψεις προσφοράς σε ρούμι που υπήρξαν το πρώτο τρίμηνο.  Επισημαίνεται ακόμα η ισχυρή ανάπτυξη στη Βραζιλία (καθοδηγούμενη από απεριτίφ και τοπικές βραζιλιάνικες μάρκες), αντισταθμίζοντας τις ισχνές επιδόσεις σε Καναδά (παρά την ανάπτυξη σε Aperol και Forty Creek) και Αργεντινή.

Ασία – Ειρηνικός (6% του συνόλου): -10,7%. Η Αυστραλία υποχώρησε κατά 11,2% λόγω του δύσκολου μακροοικονομικού και ανταγωνιστικού περιβάλλοντος. Η Κίνα επέστρεψε σε ανάπτυξη το δεύτερο τρίμηνο, ενώ εμφανίζουν δυναμική οι αγορές  της Ιαπωνίας, της Νέα Ζηλανδίας και της Νότιας Κορέας.

ΕΜΕΑ (49% του συνόλου): +3,3%. Η Ιταλία κατέγραψε πτώση 5,2% λόγω της πίεσης στα απεριτίφ με υψηλό περιθώριο κέρδους από τις πολύ κακές καιρικές συνθήκες, καθώς και της επίδρασης της υψηλής βάσης σύγκρισης της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Στη Γερμανία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,4%, χάρη στις επιδόσεις των Aperol, Sarti Rosa καθώς και του Ouzo 12 το δεύτερο τρίμηνο. Η Γαλλία επηρεάστηκε από τις κακές καιρικές συνθήκες (-0,2%) και το Ηνωμένο Βασίλειο τόσο από τις καιρικές συνθήκες όσο και από ένα δύσκολο εμπορικό περιβάλλον (- 7,2%). Οι υπόλοιπες αγορές της περιοχής ήταν θετικές (+13,4%) με τις Ισπανία, Ελλάδα και  Ολλανδία να ξεχωρίζουν.

Ειδικότερα για το Ouzo 12 αναφέρθηκε ότι οι πωλήσεις στο εξάμηνο διαμορφώθηκαν σε €12,6 εκατ. οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,82% του συνολικού τζίρου του ομίλου. Εμφάνισε δε ανάπτυξη της τάξης του 16,6% χάρη κυρίως στις επιδόσεις της γερμανικής αγοράς.

Διαβάστε ακόμη: