Με ανάπτυξη 86,5% και πωλήσεις που άγγιξαν τα €38 εκατ. αλλά και αύξηση 77% της κερδοφορίας της (στα €4,45 εκατ.) έκλεισε το 2024 για την Campari Hellas, η οποία πέρυσι ανέλαβε τη διανομή όλων των προϊόντων του ομίλου Campari στην Ελλάδα.
Μάλιστα, όπως αναφέρεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία διατήρησε σταθερές τις τιμές των προϊόντων της καθ’ ολη τη διάρκεια του έτους.
Με το άνοιγμα του νέου γραφείου στην Αθήνα, η εταιρεία πρόσθεσε περισσότερους από 400 νέους πελάτες στο δίκτυό της.
Οι κύριες πηγές κερδών ήταν τα brands Aperol, Campari και Ouzo 12, ενώ από τη διοίκηση σχεδιάζεται φέτος να επιταχυνθεί η ανάπτυξη σε όλο το υπόλοιπο χαρτοφυλάκιο.
Κρίσιμος παράγοντας για τη συνέχιση της ανοδικής πορείας της εταιρείας, κρίνεται η κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, η οποία επηρεάζει άμεσα τη ζήτηση στην αγορά.
Αλλαγή ηγεσίας
Σημειώνεται ότι η φετινή χρονιά ξεκίνησε για την εταιρεία με αλλαγή στην ηγεσία.
Ειδικότερα, από τις 20 Ιανουαρίου, ο Βασίλης Βελισκιώτης ανέλαβε και επίσημα το ρόλο του Managing Director της Campari Hellas, διαδεχόμενος τον Γιάννη Στράτο, που μετακινήθηκε στη θέση του Managing Director στην Campari Γαλλίας.
Ο κ. Βελισκιώτης έχει πάνω από 25 χρόνια εμπειρίας σε ηγετικές θέσεις σε μεγάλες εταιρείες όπως η Diageo, Coca-Cola Hellenic, Sara Lee και Kraft Foods.
Στον νέο του ρόλο, θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στην αγορά, στην προώθηση της αναγνωρισιμότητας των εμπορικών της σημάτων και στο να φέρει καινοτομίες στον τομέα των premium ποτών.
Οι κινήσεις του 2024
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της περυσινής χρονιάς, ο Βασίλης Βελισκιώτης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι πέρυσι η εταιρεία αύξησε το προσωπικό της σε 60 άτομα επενδύοντας στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, με στόχο την εξειδίκευση και την ενίσχυση των δεξιοτήτων της ομάδας της.
Σε ό,τι αφορά το portfolio, η Campari λάνσαρε νέες προτάσεις και προϊόντα, όπως το Courvoisier και τη σαμπάνια Lallier, ενώ εστιάζει στο Crodino, που ως μη αλκοολούχο απεριτίφ «απαντάει σε μια υπάρχουσα ανάγκη και τάση των καταναλωτών».
Από τη διοίκηση σημειώνεται επίσης ότι η Campari Hellas στηρίζει την επαγγελματική εξέλιξη της ελληνικής bartending κοινότητας, με πάνω από 2.500 συμμετοχές σε περισσότερα από 300 σεμινάρια και αποκλειστικά masterclasses.
Η εταιρεία διαχειρίζεται μεταξύ άλλων τα brands Aperol, Campari, Crodino, Bulldog gin, Wild Turkey, Skyy vodka, Grand Marnier, Espolòn tequila κ.ά.
Οι φετινοί κίνδυνοι
Σε ό,τι αφορά τον όμιλο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν πέρυσι κατά 5,2%, σε €3,07 δισ. από €2,91 δισ. το 2023, τα προσαρμοσμένα EBITDA σε €732,6 εκατ. από €728,9 εκατ. το 2023, ενώ η καθαρή κερδοφορία υποχώρησε κατά 39%, στα €201,6 εκατ. σε σχέση με τα €330,5 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά.
Αναφορικά με τις πωλήσεις του 2024, η βασική αγορά των ΗΠΑ παρέμεινε αμετάβλητη, ενώ στην Ευρώπη κατέγραψε, μεταξύ άλλων, ισχυρή ανάπτυξη στην Ελλάδα, με όχημα τις πωλήσεις του Aperol και του Campari.
Το Aperol ενισχύθηκε κατά 5%, στις ΗΠΑ, ενώ αναπτύσσεται και σε άλλες αγορές, όπως η Βραζιλία, το Μεξικό, η Γερμανία, η Ισπανία και η Αυστραλία.
Το φετινός έτος η διοίκηση του ομίλου το χαρακτήρισε μεταβατικό, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανό πλήγμα από τους δασμούς Trump.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο ιταλικός όμιλος αναμένει μέτρια οργανική αύξηση των εσόδων της, καθώς και ότι ο αντίκτυπος των δασμών στις εισαγωγές από το Μεξικό, τον Καναδά και την Ευρώπη στις ΗΠΑ θα είναι €90-€100 εκατ. ετησίως.