Σε μάχη για τις κορυφαίες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες εξελίσσεται η διεκδίκηση του οδικού έργου Μπράλος-Άμφισσα αξίας 285 εκατ. ευρώ καθώς σύμφωνα πηγές της αγοράς οι μνηστήρες του διαγωνισμού είναι οι Όμιλοι των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Ελλάκτωρ, Intrakat και Mytilineos, ενώ απομένει να φανεί ποιοι συσχετισμοί δυνάμεων δημιουργήθηκα με στόχο την επίκρατηση.
Υπενθυμίζεται πως σημέρα ολοκληρώθηκε η υποβολή των προσφορών εκ μέρους των ενδιαφερομένων για το έργο και αναμένεται να γίνει και η αποσφράγιση των φακέλων. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες οι Όμιλοι ΑΒΑΞ και Ελλάκτωρ, η οποία κατεβαίνει στο διαγωνισμό μέσω της ΑΚΤΩΡ, διεκδικούν το έργο αυτόνομα.
Όσον αφορά την Mytilineos, ο Όμιλος φέρεται να έχει προχωρήσει στη δημιουργία κοινοπραξίας, και απομένει να φανεί εάν συμμάχησε με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ή την Intrakat (εκτός και εάν οι δύο Όμιλοι διεκδικούν αυτόνομα το έργο), ενώ ενδέχεται και να έχει δημιουργήσει κοινό μέτωπο μέ άλλες κατασκευαστικές εταιρίες.
Το εν λόγω έργο προκηρύχθηκε στα τέλη του περασμένου έτους και ο διαγωνισμός βγήκε στον αέρα στις 22 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για ένα από τα έργα-σημαίες του Υπουργείου Υποδομών, για τα οποία έχουν κάνει αρκετές εξαγγελίες τόσο ό Υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής όσο και ο Υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.
Εφόσον το έργο δημοπρατήθηκε στην προκαθορισμένη ημερομηνία, είναι πολύ πιθανό ο προσωρινός μειοδότης να έχει προκύψει εντός του επόμενου διμήνου, ενώ δεν αποκλείεται η σχετική σύμβαση να υπογραφεί εντός του 2022, εφόσον δεν υπάρξουν προσφυγές στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) εντός των επόμενων δύο εβδομάδων.
Το παραπάνω σημαίνει πως η εγκατάσταση των εργοταξίων, αλλά και η εκκίνηση των εργασιών εκ μέρους του αναδόχου τοποθετούνται περί τα τέλη του 2022 ή εντός του Α΄Τριμήνου του 2023, γεγονός και το οποίο σημαίνει πως η κατασκευή του έργου μπορεί να έχει ολοκληρωθεί κατά τα μέσα του 2027, καθώς η κατασκευαστική περίοδος του έργου ανέρχεται στα τεσσεράμιση έτη.
Το έργο
Το μήκος του τμήματος Μπράλος-Άμφισα ανέρχεται στα 25 χιλιόμετρα. Το υπό δημοπράτηση έργο εντάσσεται στον διαγώνιο οδικό άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο και αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι του Ε65, καθώς συνδέεει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό, ενώ μειώνεται και ο χρόνος της διαδρομής από την πόλη της Πάτρα και το Αντίρριο έως τη Λαμία.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνεται η κατασκευή δύο σηράγγων, οκτώ γεφυρών και οκτώ ισόπεδων κόμβων. Συγκεκριμένα, το έργο περιλαμβάνει:
- Χωματουργικά έργα (γενικές εκσκαφές σε γαιώδες-ημιβραχώδες και βραχώδες έδαφος, εκσκαφές χαλαρών εδαφών, εκσκαφές θεμελίων τεχνικών έργων, εκσκαφές τάφρων, διανοίξεις σηράγγων, επιχώσεις με προϊόντα εκσκαφών, επιχώσεις με κοκκώδη υλικά και θραυστά υλικά λατομείου κλπ)
- Εργασίες για την κατασκευή κάθε είδους τεχνικών έργων (οχετοί, γέφυρες, σήραγγες, τοίχοι αντιστήριξης, οπλισμένο επίχωμα)
- Εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτόστρωσης
- Εργασίες ασφάλισης και σήμανσης
- Η/Μ εργασίες οδοφωτισμού και υπογείων έργων (σηράγγων)
- Λοιπές εργασίες που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της οδού, όπως κατασκευή και τοποθέτηση κρασπεδορείθρων, πλακοστρώσεις, εργασίες αποχέτευσης και αποστράγγισης, περιφράξεις οδικών έργων κλπ.