Με αιτήματα για αυξήσεις που φτάνουν έως και το 25% στους μισθούς συνεχίζουν τις κυλιόμενες 48 ώρες απεργιακές κινητοποιήσεις στην γραμμή 4 του μετρό, οι εργαζόμενοι στα εργοτάξια, δυσχεραίνοντας την ομαλή κατασκευή του μεγαλύτερου δημόσιου έργου της χώρας. Η πορεία των κινητοποιήσεων αναμένεται να καθοριστεί στην προγραμματισμένη για σήμερα γενική συνέλευση των εργαζομένων.
«H ΑΒΑΞ σέβεται απολύτως και εφαρμόζει κατά γράμμα το ισχύον εργασιακό πλαίσιο που καθορίζεται με βάση την Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που έχει συμφωνηθεί από τα συλλογικά όργανα εργοδοτών και εργαζομένων το Μάιο του 2022, για όλο τον κατασκευαστικό κλάδο» τονίζει η εταιρεία και επισημαίνει ότι αναμένει την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι η κατασκευαστική επιμένει στην θέση που διατύπωσε από την πρώτη στιγμή προς τους εργαζόμενους της εταιρίας ότι οι πόρτες του διαλόγου, για την επίλυση ζητημάτων, είναι ανοιχτές, με την προϋπόθεση ότι θα τερματιστούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις.
Ωστόσο εκτιμάται ότι οι εργαζόμενοι με την υποκίνηση του ΠΑΜΕ επιχειρούν να εργαλειοποιήσουν την γραμμή 4 ενόψει της υπογραφής της συλλογικής σύμβασης.
Οι εργαζόμενοι διεκδικούν αυξήσεις 15% στους μισθούς και επιπλέον 10% για όσους εργάζονται κάτω από το έδαφος, στα υπόγεια έργα. Διεκδικούν επίσης μείωση ωρών στις βάρδιες και παύση εργασιών τα Σαββατοκύριακα.
Παρά την ένδεια που υπάρχει σε εργατικό προσωπικό για τα μεγάλα έργα, για να δοθούν αυξήσεις θα πρέπει να συμφωνήσει και ο υπόλοιπος τεχνικός κλάδος κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει.
Οι κινητοποιήσεις πάντως στο έργο που έχουν ξεκινήσει μήνες πριν φτάνουν ήδη τις δύο εβδομάδες μόνο για τον Μάιο και συνιστούν ένα σημαντικό βαρίδι στην πορεία εκτέλεσης του έργου αλλά και στην εισροή πόρων αφού εμποδίζουν τις πιστοποιήσεις εργασιών άρα και τις πληρωμές.
Την ίδια στιγμή που το έργο επιδιώκει να ανεβάσει ταχύτητες για την διάνοιξη της σήραγγας και έχει να αντιμετωπίσει ήδη σημαντικές καθυστερήσεις, λόγω της εμπλοκής του με τοπικές αντιδράσεις και δικαστικές προσφυγές στους σταθμούς των Εξαρχείων και του Ευαγγελισμού αλλά και της μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των πρόδρομων εργασιών.
Μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί από την Ελληνικό Μετρό στο σχήμα ΑVAX– GHELLA – ALSTOM τα εργοτάξια στους σταθμούς ‘Αλσος Βείκου, Γαλάτσι, Δικαστήρια, Ακαδημία, Κολωνάκι και έπονται Ελικώνος και Αλεξάνδρας. Προς παράδοση είναι επίσης και τα εργοτάξια στους σταθμούς Κυψέλη και Πανεπιστημιούπολη.
Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση του έργου στα τέλη του 2029 αλλά οι πιθανότητες η λειτουργία του να υπερπηδήσει το ορόσημο γίνονται όσο περνά ο καιρός και βεβαιότητα.
Διαβάστε ακόμη:
- Καιρός Σαββατοκύριακο: Θερμοκρασίες για μπάνιο – Έρχονται τα πρώτα 40άρια
- Πανελλαδικές 2024: Πήγε με λευκό τριαντάφυλλο για τη φίλη του που δίνει εξετάσεις
- Μαρίνα Σταυράκη: Ο κύκλος Πατούλη έκλεισε και ό,τι μας βαραίνει το αφήνουμε πίσω μας
- Μπραντ Πιτ: Και η Σιλό άλλαξε το επίθετό της με το που έγινε 18