Σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών ως αποτέλεσμα της ραγδαίας ανάπτυξης του ανεκτέλεστου συνολικού ύψους 3,3 δισ. αλλά και βελτίωση του περιθωρίου ΕΒΙΤDA, προβλέπει η διοίκηση της Άβαξ για την τρέχουσα οικονομική χρήση.
Αν και ο Πρόεδρος της εταιρείας κ. Χρίστος Ιωάννου απέφυγε κατά την χθεσινή τακτική γενική συνέλευση των μετόχων να δώσει κάποιο guidance για την πορεία των οικονομικών μεγεθών, εκτίμησε ότι το χαρτοφυλάκιο των έργων και η καλή πορεία του ομίλου θα ανταμείψουν τους μετόχους και θα συμβάλλουν στην αύξηση του μερίσματος για το 2024 ώστε να επιστρέψει στα επίπεδα του 2022 που ήταν 0,07 λεπτά ανά μετοχή (από 0,03 του 2023).
Έργα
Σε ό,τι αφορά την πορεία του μεγάλου και εμβληματικού έργου της γραμμής 4 του μετρό, ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης δήλωσε χθες ότι από σήμερα 13 Ιουνίου οι εργαζόμενοι πιάνουν δουλειά στα εργοτάξια έπειτα από 20ήμερη απεργιακή κινητοποίηση.
Αυτό όπως τόνισε αποτελούσε βασική προϋπόθεση για την εταιρεία για να ξεκινήσει ο διάλογος με τους εργαζόμενους, που θα επιστρέψουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την επόμενη εβδομάδα. Όπως αναφέρθηκε, οι απεργίες δεν επηρεάζουν προς ώρας το χρονοδιάγραμμα του έργου, ωστόσο παραδέχτηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις από την πλευρά του αναδόχου των πρόδρομων εργασιών.
Εκτιμάται ότι ως το τέλος του έτους θα έχουν παραδοθεί όλοι οι χώροι στον ανάδοχο, παρότι οι δυσκολίες που προκύπτουν είναι μεγάλες και αστάθμητες. Για παράδειγμα, εμπόδια έχουν ανακύψει και στην περιοχή της Αλεξάνδρας με αποτέλεσμα να έχει παραδοθεί τμήμα του σταθμού στην Άβαξ και όχι το σύνολο.
Αιτία είναι ότι κομμάτι της επίμαχης έκτασης δεν ανήκει στο δημόσιο όπως αρχικά πίστευε η Ελληνικό Μετρό αλλά σε ιδιώτη, ο οποίος μάλιστα το έχει μισθώσει σε παρακείμενη καφετέρια.
Σε ότι αφορά το πάρκο Ριζάρη που παραμένει άλλη μια σοβαρή εκκρεμότητα του έργου, η εναλλακτική πρόταση του εφοπλιστή Πατέρα για ένα νέο σχεδιασμό δεν φαίνεται να προχωρεί ως είχε καθώς αξιολογούνται όλα τα δεδομένα για να επιλεγεί η τελική λύση και εκπονούνται νέες κυκλοφοριακές μελέτες.
Για τη Θεσσαλία
Την ίδια στιγμή, η εταιρεία προετοιμάζεται για τα μεγάλα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας από την θεομηνία Daniel που το υπουργείο αναμένεται να προκηρύξει ακόμη και εντός του μήνα. Προβάδισμα θα πάρουν οι εργολαβίες του σιδηροδρόμου για τις οποίες προβλέπεται να βγουν 4 συνολικά έργα και να ακολουθήσουν στην συνέχεια οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο. Στα έργα του σιδηροδρόμου προβλέπονται οι εργασίες στην βασική γραμμή Δομοκός -Λάρισα και στις δύο περιφερειακές Λάρισα -Βόλος και Παλαιοφάρσαλος –Καλαμπάκα και μία τέταρτη εργολαβία για τα συστήματα (σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση, ETCS κ.α).
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα έργα ο κ. Μιτζάλης παραδέχτηκε χθες ότι οι ρυθμοί συμβασιοποίησης των ΣΔΙΤ έχουν πέσει κάτι που απέδωσε και στους προϋπολογισμούς που πιθανώς όπως είπε να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για το Ελληνικό δήλωσε ότι η υπογειοποίηση προχωρά με γρήγορους ρυθμούς αλλά είναι πιο πίσω τα άλλα έργα ενώ επανέλαβε ότι στόχος της Αβαξ είναι να «χτυπήσει» και νέες εργολαβίες. Σήμερα για λογαριασμό της τεχνικής εταιρείας απασχολούνται στο Ελληνικό 500 άτομα και 120 μηχανήματα.
Για την Αττική Οδό
Ο κ. Ιωάννου αναφέρθηκε εκτενώς χθες και στην μεγάλη τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η Άβαξ στον τομέα των συμβάσεων παραχώρησης.
Χαρακτήρισε μάλιστα την Αττική οδό ως την κορυφαία συμμετοχή της εταιρείας σε αντίστοιχα έργα, δηλώνοντας υπερήφανος που θα την παραδώσει τον Οκτώβριο του 2024 στο ελληνικό δημόσιο σε άρτια τεχνική και οικονομική κατάσταση.
Στην αγορά εκτιμούν ότι ο χρόνος που απαιτείται για να δοθούν όλες οι αναγκαίες εγκρίσεις και να κλείσουν οι εκκρεμότητες για το έργο δεν επαρκεί ώστε ο αυτοκινητόδρομος να αλλάξει χέρια και να παραδοθεί στο νέο παραχωρησιούχο που είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ήδη όπως αναφέρουν πληροφορίες, υπάρχουν συζητήσεις και ζυμώσεις για την επόμενη μέρα που δεν αποκλείεται να διατηρήσουν στο τιμόνι το υφιστάμενο σχήμα του λειτουργού της Αττικής Οδού για όσο διάστημα χρειαστεί. Αυτό δεν σημαίνει όπως αφήνουν να εννοηθεί αρμόδιες πηγές ότι ο οδικός άξονας δεν θα παραδοθεί στο δημόσιο, στο χρόνο που προβλέπει η παραχώρηση όπως επίσης και ότι η εταιρεία που θα αναλάβει την λειτουργία θα έχει τα πλεονεκτήματα και τα έσοδα που απολαμβάνει σήμερα ως παραχωρησιούχος.
Η διοίκηση πάντως της Άβαξ επανέλαβε χθες ότι έχει κάνει όλες τις απαραίτητες κινήσεις και τις κατάλληλες επενδύσεις που θα της εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες ταμειακές ροές έτσι ώστε να καλύψει την απώλεια από την Αττική οδό. Παράλληλα επιβεβαιώθηκε χθες ότι η εταιρεία θα αναλάβει αναλογικά και με τους άλλους μετόχους το ποσοστό της Hochtief στην Ολυμπία Οδό.
Την τελευταία πενταετία 2019-2023 η Άβαξ εισέπραξε από τις συμμετοχές της κατά μέσο όρο, 48 εκατομμύρια ευρώ και το αντίστοιχο ποσό για την πενταετία 2024-2028 προβλέπεται να φτάσει τα 43 εκ. διαφορά που όπως αναφέρθηκε δεν είναι πολύ μεγάλη.
Οι τρεις πυλώνες
Αναλύοντας στους μετόχους την στρατηγική του ομίλου, ο κ. Ιωάννου είπε ότι βασίζεται σε τρεις πυλώνες.
Ο πρώτος πυλώνας είναι η κατασκευή που αποτελεί το DNA της εταιρείας και θα παράγει συνεχώς νέες ταμειακές ροές.
Ο δεύτερος πυλώνας είναι οι συμμετοχές της εταιρείας σε ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις, μαρίνες κ.α.
«Τα μετρητά τα οποία παράγονται από τους δύο πρώτους πυλώνες αφού καλυφθούν κάποιες άλλες υποχρεώσεις όπως τόκοι και capex θα καταλήξουν στον τρίτο πυλώνα που είναι οι νέες επενδύσεις», σημείωσε ο Πρόεδρος της Αβαξ. Στον τομέα αυτό έχει αναπτυχθεί η θυγατρική Ixion για να δραστηριοποιηθεί (μετά την πώληση της Volterra) στους τομείς των ΑΠΕ, της ενεργειακής εξοικονόμησης και της ηλεκτροκίνησης. Ενδιαφέρον υπάρχει επίσης για την εξοχική κατοικία, υψηλών προδιαγραφών με έμφαση στα νησιά.
Μείωση δανεισμού
Η διοίκηση έδωσε έμφαση χθες και στη μείωση του τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας κατά 60% (120 εκατ. ) που όπως είπε επιτεύχθηκε με την λειτουργική κερδοφορία, την πώληση μη στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων και την είσπραξη μερισμάτων από συμμετοχές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διαμορφώνεται πλέον ο δανεισμός σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα σε σχέση με άλλες τεχνικές εταιρείες, βοηθώντας την Άβαξ να χαράξει την στρατηγική της επόμενης μέρας.
Η διοίκηση ανάφερε στην γ.σ ότι θα ενεργοποιήσει την περσινή απόφαση για αγορά ιδίων μετοχών εκτιμώντας ότι θα αποτελέσει μια κίνηση που θα αποδώσει σημαντική αξία στους μετόχους. Το μέρισμα που θα διανείμει στους μετόχους η εταιρεία για την οικονομική χρήση 2023, θα ανέλθει σε 0,03 ανά μετοχή με ημερομηνία αποκοπής την 29η Ιουλίου και καταβολή στις 2 Αυγούστου.
Διαβάστε ακόμη
- Αποκάλυψη: Η BC Partners επιδιώκει να μπει μετοχικά στην Ευρωλίγκα
- Ο εφοπλιστής Μάριος Ηλιόπουλος μπαίνει (;) στο deal «Bright» – «DBC diadikasia»
- Aνασχηματισμός: Έχει νόημα μόνο αν συνδυαστεί με στροφή σε μια σειρά πολιτικών της κυβέρνησης
- Θρίλερ στην Αμοργό: Αγνοείται Αμερικάνος αστυνομικός – «Δύσκολο να βρεθεί ζωντανός»