Την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ δρομολογεί τις διαδικασίες για τον διεθνή διαγωνισμό που αφορά την παραχώρηση της Αττικής οδού, για την οποία φημολογείται ότι το τίμημα μπορεί να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 2,4 δις. ευρώ, το Υπ. Υποδομών μέσα από τον κεντρικό σχεδιασμό του εξετάζει πλέον σοβαρά – μαζί με άλλα δύο σενάρια- να προχωρήσει στην «Αττική οδό Νο2», στην δημοπράτηση δηλαδή των 3 επεκτάσεων της Αττικής οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Βουλιαγμένη – Ελληνικό (διά μέσω της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης – Αργυρούπολης) ως σύμβαση παραχώρησης, ύψους περίπου 1,5 δις. ευρώ!

Στο τραπέζι του Υπ. Υποδομών οι σύμβουλοι του έργου έριξαν τρία σενάρια για τον τρόπο δημοπράτησης και υλοποίησης των 3 έργων επέκτασης της Αττικής οδού: Να κατασκευαστούν μέσω ΣΔΙΤ, να προκηρυχθούν διαγωνισμοί ως δημόσια έργα, όπως ακριβώς συνέβη με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης των 350 εκατ. ευρώ ή να δημοπρατηθούν σε ενιαία μορφή, ως σύμβαση παραχώρησης, να δημιουργηθεί επί της ουσίας μια Αττική οδός Νο2!

Γεγονός που θα έχει ένα διπλό όφελος:

Πρώτον, λόγω της αύξησης κυκλοφορίας που θα υπάρξει από το νέο υπερσύγχρονο αυτό οδικό δίκτυο και της ενιαίας διαχείρισης των 3 έργων, θα επωφεληθεί τα μέγιστα η υφιστάμενη Αττική οδός, η οποία θα γίνει ακόμη πιο δελεαστική για τους υποψήφιους αγοραστές και στην ουσία θα ανεβάσει το τίμημα!

Δεύτερον, πρόκειται για μια παραχώρηση αμιγώς εργολαβική, που εμπεριέχει στο σύνολο της κατασκευαστικό αντικείμενο ύψους περίπου 1,5 δις. ευρώ, γεγονός που ευνοεί τις εγχώριες τεχνικές εταιρίες και όχι φυσικά τα ξένα funds!

Το μόνο ζήτημα που την ώρα αυτή δεν επιτρέπει τις ανακοινώσεις για την προκήρυξη του έργου ως σύμβαση παραχώρησης είναι γιατί ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί το σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης που υπολογίζεται γύρω στα 400 εκατ. ευρώ, οπότε και στη συνέχεια να μπορεί να προσδιοριστεί το ύψος και το εύρος των διοδίων!

Μελετητικοί και εργοληπτικοί κύκλοι με τους οποίους ήρθε σε επαφή η Axianews και το radar, υποστηρίζουν ότι η δημιουργία της Αττικής οδού Νο 2 αποτελεί την ιδανική επιλογή για την δημοπράτηση των 3 έργων, που σε κάθε περίπτωση ευνοεί τόσο την υφιστάμενη Αττική οδό όσο και τις μεγάλες τεχνικές εταιρίες!

Παράλληλα οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν ότι η σύνδεση της Αττικής οδού με το Ελληνικό, όπου λόγω των εργασιών θα μπαινοβγαίνουν περίπου 800-1.000 φορτηγά ημερησίως, θα οδηγήσει το Υπ. Υποδομών στην κατάργηση των φωτεινών σηματοδοτών στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης, η οποία σχεδιάζεται να λειτουργήσει ως ελεύθερης διέλευσης, χωρίς φανάρια, όπως ακριβώς η Λεωφόρος Συγγρού!