Όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι τελικά πράγματι την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου και πιθανότατα στις 7-9-23 θα ανοίξουν από το ΤΑΙΠΕΔ οι προσφορές των υποψηφίων σχημάτων στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής οδού!

Μολονότι η Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ως γνωστόν είναι ένα αργοκίνητο καράβι, εντούτοις την ώρα τούτη κατόπιν τελεσιγράφου από τον πρωθυπουργό, οι Φάκελοι των οικονομικών προσφορών θα ανοίξουν πριν την ΔΕΘ, κατά τα εγκαίνια της οποίας ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να ανακοινώσει τον ανάδοχο του έργου, που έχει χαρακτηρισθεί ως η Χρυσοτόκος Όρνιθα των παραχωρήσεων!!!

Είναι όμως έτσι; Παραμένει πράγματι η Αττική οδός η «κότα με τα χρυσά αυγά» ή βιώνουμε μια υπερβολή, δεδομένου ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει;

Το γεγονός είναι ότι την ώρα τούτη βιώνουμε ένα πολύ υψηλό περιβάλλον επιτοκίων, που καθιστά το χρήμα ακριβό, τον δανεισμό δύσκολο και τις αποδόσεις – περιθώρια να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα!

Παράλληλα στην νέα εποχή της Αττικής οδού δεν υπάρχει κατασκευαστικό αντικείμενο, γεγονός που ανατρέπει την «παλιά εικόνα», ενώ οι περίφημες πανάκριβες συντηρήσεις που αποτέλεσαν θέμα συζήτησης μια ολόκληρη εποχή, έχουν επιστρέψει σε πιο κανονικά επίπεδα!

Το παράλληλο όφελος από την συντήρηση θα είναι μικρό δηλαδή!

Την ίδια στιγμή ασαφές παραμένει το περιβάλλον των διοδίων και τι πότε και πως θα μπορεί να γίνει η αποκατάσταση τους! Η αίσθηση που επικρατεί είναι πως δεν θα αναπροσαρμοστούν εύκολα…

Παράλληλα, σε μόνιμη βάση παρατηρείται πλέον ένα φρακάρισμα στην Αττική οδό, καθημερινά μποτιλιαρίσματα που αρχίζουν να αποτρέπουν την διέλευση, καθυστερήσεις στο κυκλοφοριακό!

Θεωρητικά η νέα αυτή κατάσταση θα μπορούσε να ανοίξει συζήτηση για πιθανή διεύρυνση της Αττικής οδού, σε συγκεκριμένα σημεία, με διαπλάτυνση του οδοστρώματος και πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας!

Δηλαδή ένα νέο κατασκευαστικό αντικείμενο που θα ανακύψει από τα νέα δεδομένα που επικρατούν!

Όμως η αλήθεια είναι πως τώρα πια οι απαλλοτριώσεις είναι πολύ δύσκολη υπόθεση, σχεδόν αδύνατη, ειδικά μάλιστα όταν αναφερόμαστε στο κομμάτι της Αττικής οδού που πήζει, από τον κόμβο της Λεωφόρου Πεντέλης και της Μεσογείων, μέχρι τον κόμβο της Αττικής οδού προς Λαμία και Πειραιά στη συμβολή με την Εθνική οδό!

Περιοχές πανάκριβες, ήδη δομημένες οικιστικά χωρίς περιθώρια απαλλοτριώσεων, όπου οι αποζημιώσεις θα ήταν τεράστιες, πανάκριβες!

Υπό αυτό το πρίσμα, το άνοιγμα των φακέλων με τις οικονομικές προσφορές αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον!

Και τούτο διότι βάσει των υφιστάμενων χρηματοοικονομικών δεδομένων, το πλεονέκτημα στον διαγωνισμό το έχει αυτός που διαθέτει χρήμα ή έχει πρόσβαση σε φθηνό δανεισμό!

Ωστόσο οι πληροφορίες λένε πως πράγματι κάποιοι ξένοι φέρονται να έχουν χτυπήσει δυνατά την Αττική οδό, ωστόσο καλά ενημερωμένες πηγές λένε πως από τα «φαβορί» όπως για παράδειγμα η Macquarie δεν θα πρέπει να αναμένουμε τίμημα πολύ πάνω από τα 2 δις. ευρώ!

Την ίδια ώρα πάντως στην εγχώρια επιχειρηματική και κατασκευαστική πιάτσα έχει αναπτυχθεί μια έντονη φημολογία ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη, έχει χτυπήσει πολύ ψηλά τον διαγωνισμό, σε κίνηση αντίστοιχη της Εγνατίας οδού για την οποία είχε δώσει τίμημα 1,5 δις. με τον δεύτερο Μυτιληναίο να δίνει προσφορά λίγο κάτω από τα 500 εκατ.!!!

Και οι ίδιες πηγές λένε ότι ο Γ. Περιστέρης πιθανότατα έχει δώσει προσφορά με εξίσου πολύ υψηλό τίμημα και στον ΒΟΑΚ, αποσκοπώντας να καταστεί κυρίαρχος των Παραχωρήσεων!

Το γεγονός είναι πως την ώρα τούτη όσον αφορά τον ΒΟΑΚ, δεν υπάρχει συμφωνία Περιστέρη – Μυτιληναίου για μοιρασιά του έργου όπως η κυβέρνηση αρχικά επιθυμούσε!

Οι προσφορές από το Υπ. Δημοσίων Έργων όλο ανοίγουν αλλά δεν ανοίγουν…

Διαβάστε ακόμη: