Με στόχο να φτάσουν να γίνουν μια βιωματική εμπειρία υψηλής αισθητικής και κουλτούρας συνυφασμένης με το DNA της πόλης της Αθήνας, βαδίζοντας στα χνάρια ξένων brands και πολυκαταστημάτων παγκόσμιου βεληνεκούς όπως είναι τα Harrods στο Λονδίνο, ο όμιλος attica Πολυκαταστήματα προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις έλκυσης στελεχών διοίκησης από το εξωτερικό και νέες μεγάλες επενδύσεις.

Έχοντας ξεκινήσει πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια, το 2005, με 22.600 τ.μ., σήμερα η attica έχει φτάσει να διαθέτει 69.000 τ.μ. και είναι η μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου της στην Ελλάδα.

Πλέον έχει φτάσει να απασχολεί 2.200 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 1.150 ανήκουν στην attica και οι 1.050 είναι εργαζόμενοι των φιρμών που φιλοξενούνται στα καταστήματα, ενώ τα τελευταία χρόνια, προϊόντος και της συμβολής του τουρισμού, καταγράφει καλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Πλέον το δίκτυο περιλαμβάνει τέσσερα πολυκαταστήματα (City Link Αθήνα, Golden Hall, Τσιμισκή κέντρο Θεσσαλονίκης και Mediterranean Cosmos Θεσσαλονίκη), τέσσερα monobrand stores και τρία multi-brand καταστήματα.

Τα πολυκαταστήματα attica έχουν φτάσει πλέον να εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. πελάτες ετησίως και φιλοξενούν περισσότερα από 1.000 κορυφαία brands και 1 εκατ. προϊόντα στα φυσικά καταστήματα.

Παράλληλα, το digital store διατηρεί πρωταγωνιστική θέση στον τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, προσελκύοντας 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως και διαθέτοντας περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.

Το πλιάτσικο στα ασημικά της Folli Follie!

Οικονομικές επιδόσεις

Οι θετικές οικονομικές επιδόσεις επιβεβαιώνουν τη δυναμική της αναπτυξιακής στρατηγικής των πολυκαταστημάτων attica έως σήμερα.

Συγκεκριμένα, το 2023 η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε στα 23,9 εκατ. ευρώ, με τις λιανικές πωλήσεις να φτάνουν τα 227 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,5% και 24% αντίστοιχα έναντι του 2022.

Η θετική πορεία συνεχίστηκε και το 2024 με τις λιανικές πωλήσεις του πρώτου 10μήνου να ανέρχονται σε 179,6 εκατ., αυξημένες κατά 10% και την λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) σε 19,2 εκατ., αυξημένη κατά 15,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου της εταιρείας ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημοσθένης Μπούμης, εστιάζεται σε επενδύσεις στη σύγχρονη τάση του experiential retail με την αναβαθμισμένη εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια και σημεία.

Αναφορικά με τις επενδύσεις, τόνισε πως το επενδυτικό πλάνο των πολυκαταστημάτων attica είναι συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ, το οποίο ξεκίνησε το 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2027.

Οι επενδύσεις αφορούν την εισαγωγή νέων brands, ανακαινίσεις χώρων, νέες υπηρεσίες και τεχνολογικές υποδομές.

Σημειώνεται ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις άνω των 25 εκατ. τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ενώ μόνο το 2024 διατέθηκαν 6,5 εκατ. σε ανακαινίσεις και εμπορικές αλλαγές στα πολυκαταστήματα που λειτουργούν σε City link, Golden Hall και Mediterranean Cosmos.

Ideal: Kαθαρά κέρδη 22 εκατ. ευρώ στο 9μηνο 2023

 

H εξαγορά από την Ideal Holdings

Θυμίζουμε ότι τα attica πολυκαταστήματα εξαγοράστηκαν το καλοκαίρι του 2023 από τον εισηγμένο όμιλο Ideal Holdings, πρόεδρος του οποίου είναι ο παλαιός χρηματιστής Λάμπρος Παπακωνσταντίνου, εκ των ιδρυτών της Π&Κ Χρηματιστηριακή, ενώ έχει διατελέσει στέλεχος σε Εθνική Τράπεζα, Γενική Τράπεζα και Πειραιώς.

Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει το επενδυτικό σχήμα Virtus International Partners με το οποίο έχει επενδύσει σε αρκετές εταιρείες από διάφορους κλάδους, καθιστώντας πλέον την Ideal Holdings το πρώτο στην Ελλάδα εισηγμένο Equities Funds.

To καλοκαίρι του 2023 λοιπόν η Ideal Holdings εξαγόρασε τα attica πολυκαταστήματα έναντι 100 εκατ. ευρώ.

Νέα στελέχη κορυφής από το εξωτερικό στη διοίκηση

Προ τεσσάρων εβδομάδων η attica ενέταξε δύο νέα μέλη με μεγάλη διεθνή εμπειρία στο διοικητικό της συμβούλιο, με στόχο την ισχυροποίηση της αναπτυξιακής στρατηγικής και την περαιτέρω καθιέρωση των attica στον απόλυτο premium shopping προορισμό στην Ελλάδα.

Ο λόγος για την κυρία Florence Rollet και τον κ. Paolo de Cesare, όπου αμφότεροι έδωσαν το παρόν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα.

Με μακροχρόνια εμπειρία στο marketing στην παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας, η Florence Rollet είναι μέλος στο Δ.Σ. της Anora, σκανδιναβικού οίκου οίνου και αλκοολούχων ποτών και της εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων Arla Foods, ενώ έχει υπηρετήσει στο Δ.Σ. της εταιρείας οινοπνευματωδών ποτών Rémy Cointreau. Επίσης, διετέλεσε Γεν. Διευθύντρια Γαλλίας στην πολυεθνική εταιρεία καλλυντικών και ειδών ομορφιάς Coty, Διευθύντρια Ανάπτυξης για την Ευρώπη στην Christian Dior Perfumes, Group Vice President στην Tiffany κ.α.

Ο Paolo de Cesare έχει διατελέσει Πρόεδρος του IGDS (Intercontinental Group of Department Stores) (2016–2020) με μέλη πολυκαταστήματα όπως είναι τα Selfridges, Rinascente, Le Bon Marché, Printemps, KadeWe, Nordstrom ενώ διαθέτει πολυετή εμπειρία στον κλάδο πολυτελών καλλυντικών και διοίκησης πολυκαταστημάτων σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ.

Έχει διατελέσει επίσης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των πολυκαταστημάτων Printemps, Γεν. Διευθυντής της εταιρείας καλλυντικών Max Factor στην Ιαπωνία, Πρόεδρος της Global Prestige and Skin Care και μέλος στα Δ.Σ. των INDESIT, ηγέτη στην αγορά οικιακών συσκευών, και CIMPRESS.

Χθες, στο πλαίσιο συζήτησης πάνελ στην οποία συμμετείχαν ο διευθύνων σύμβουλος, Δημοσθένης Μπούμης, και τα δύο νέα μέλη του διοικητικού δυμβουλίου, Paolo de Cesare και Florence Rollet, συζητήθηκε η ανοδική πορεία, οι προοπτικές της αγοράς στην Ελλάδα, αλλά και οι προκλήσεις, ενώ αναδείχθηκαν οι παγκόσμιες τάσεις στη διαμόρφωση της εμπειρίας του πελάτη.

Διαβάστε ακόμη: