Στην τελική ευθεία έχει πλέον εισαχθεί οριστικά η σύμβαση για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας οδού, προτιμητέος επενδυτής της οποίας αναδείχθηκε στις 26 Αυγούστου 2021 ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα σε κοινοπραξία με την Egis Project!
Η εν λόγω κοινοπραξία είχε υποβάλει προσφορά μαμούθ για την εποχή εκείνη ύψους 1,496 δις. ευρώ, τη στιγμή μάλιστα που το δεύτερο υποψήφιο σχήμα των Μυτιληναίου – Vinci είχε δώσει τίμημα κάτω των 500 εκατ. ευρώ, στο ένα τρίτο δηλαδή του σχήματος που επικράτησε!
Επί του προκειμένου, μετά από 2 χρόνια εκκρεμότητας η σύμβαση οδηγείται από το ΤΑΙΠΕΔ στο Ελεγκτικό Συνέδριο που θα αποφανθεί της νομιμότητας της και στη συνέχεια θα επιστρέψει προκειμένου να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων όπως ακριβώς γίνεται με όλες τις συμβάσεις παραχωρήσεις.
Σημειώνεται ότι η σύμβαση για την Εγνατία οδό περιλαμβάνει και την κατασκευής τριών κάθετων οδικών αξόνων, πρόσθετου προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ!
Όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, ο όμιλος Περιστέρη είχε ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ ένα haircut της τάξης των 300 εκατ. ευρώ όσον αφορά το αρχικό τίμημα του 1,5 δις. που είχε υποβληθεί, καθώς στο μεταξύ τα δεδομένα της αγοράς έχουν αλλάξει όσον αφορά το ύψος των επιτοκίων, το κόστος δανεισμού αλλά και τις γενικότατες δυσκολίες χρηματοδότησης που αντιμετωπίζουν από τις τράπεζες οι κατασκευαστικές εταιρίες και όχι μόνον!
Το αίτημα του ομίλου Περιστέρη φέρεται να συζητήθηκε κατά πληροφορίες στο ΤΑΙΠΕΔ προ ολίγων ημερών και κρίθηκε σε έναν βαθμό εύλογο, καθώς πράγματι τα δεδομένα δανεισμού έχουν ανατραπεί με τα επιτόκια στα ύψη, ενώ το τίμημα κατά κοινή παραδοχή ήταν πολύ υψηλό, ένα δις. ευρώ υψηλότερο από τον δεύτερο στον διαγωνισμό, γεγονός που άφηνε περιθώριο για ένα δίκαιο «κούρεμα»!
Οι ίδιες πηγές εντός του ΤΑΙΠΕΔ με τις οποίες συνομίλησε το Radar, επιβεβαίωσαν ότι πράγματι αποφασίστηκε ένα hair cut γύρω στα 170 εκατ. ευρώ, που αποτελεί και τη μέση λύση στο εύλογο αίτημα της ΓΕΚ Τέρνα.
Κατόπιν της διόρθωσης αυτής ως προς το ύψος του τιμήματος, μειωμένου αντίστοιχα κατά 170 εκατ. ευρώ, οδηγείται στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση, η οποία αναμένεται περί τα τέλη του έτους, αρχές του 2024 το αργότερο!