Mε αμείωτο ρυθμό συνεχίζονται και σήμερα οι έρευνες για τον εντοπισμό του 31χρονου Στάθη Τσιτλακίδη, του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4, που κατέπεσε το πρωί της Δευτέρας στην θαλάσσια περιοχή της Ανδραβίδας ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση.

Η επιχείρηση εντοπισμού του Στάθη Τσιτλακίδη υποστηρίζεται από τρία ελικόπτερα, πλωτά σκάφη, άνδρες των ειδικών δυνάμεων της Πολεμικής αεροπορίας, και ένα υποβρύχιο drone. Έρευνες έχουν διεξαχθεί ήδη μέχρι ενός σημείου του βυθού με αποτέλεσμα να έχουν αποκλειστεί περιοχές στις οποίες δεν εντόπιστηκε τίποτα σημαντικό.

Οι έρευνες πλέον επικεντρώνονται σε δύο σημεία όπου το βάθος είναι μεγάλο και ξεπερνά τα 800 με 1.000 μέτρα. Για το λόγο αυτό αναμένεται να φτάσει το ωκεανογραφικό σκάφος «Ναύτιλος» το οποίος διαθέτει καλύτερο εξοπλισμό ώστε να μπορέσει να εντοπίσει το υπόλοιπο αεροσκάφος. Παράλληλα, κατά τη διάρκεια της ημέρας πραγματοποιηθήκαν έρευνες σε παράκτιες περιοχές από τον Κατάκολο μέχρι και τον Πύργο Ηλείας χωρίς και πάλι κανένα αποτέλεσμα.

Σε ό,τι αφορά το πόρισμα για το τραγικό δυστύχημα δεν θα βγει παρά μόνο έπειτα από ενδελεχή έρευνα που θα ακολουθήσει.

Ανδραβίδα: Πλήθος σεναρίων για την πτώση του Phantom

Μηχανική βλάβη; Λάθος χειρισμός; Βέρτιγκο; Αυτά είναι μόνο κάποια από τα αναρίθμητα σενάρια που μπορεί να οδήγησαν στην απώλεια του ελέγχου και στην πτώση του αεροσκάφους. Το μαχητικό διενεργούσε πτήση «χαμηλής ναυτιλίας», ελάχιστα μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Ο Γιώργος Γερούλης, Αντιπτέραρχος εν αποστρατεία ανέφερε σχετικά: «Οποιοδήποτε απρόοπτο που μπορεί να αποσπάει την προσοχή των πιλότων είναι μοιραίο, καθώς ο χρόνος αντίδρασης είναι ελάχιστος. Ένα μηχανικό πρόβλημα στα πηδάλια θα μπορούσε να κάνει μία ανωμαλία, να δημιουργήσει μία ταλάντευση, έναν ”δελφινισμό” που λέμε, κι έτσι ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που μπορεί να σωθεί κάποιος σε τέτοια ύψη».

Και πρόσθεσε ο αντιπτέραρχος ε.α. σχετικά με τις εκπαιδεύσεις που κάνουν οι πιλότοι: «Κατά την διάρκεια της άσκησης επιβάλλεται μόνο οπτική επαφή μεταξύ των πιλότων και σιγή ασυρμάτου. Ο πύργος ελέγχου δεν ακούει σε τέτοια ύψη, ο μόνος που ακούει είναι ο νούμερο 1. Σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος αυτομάτως όλα ενεργοποιούνται και ανεβαίνουν σε ύψος και το αναφέρουν. Το γεγονός ότι σε αυτή την περίπτωση δεν ανέβηκαν, δείχνει ότι ήταν ένα ακαριαίο το μοιραίο γεγονός».

Σχετικά με τις έρευνες που έχουν βγει άκαρπες για τον κυβερνήτη του αεροσκάφους σημείωσε ο κ. Γερούλης: «Στις διαδικασίες εγκατάλειψης του αεροσκάφους ή πρόσκρουσης, φεύγει χρονικά πρώτα ο πίσω πιλότος και στην συνέχεια ο κυβερνήτης, αυτή η αλληλουχία χρόνου».

Ανδραβίδα: Τι είναι η πτήση «χαμηλής ναυτιλίας»

Υπενθυμίζεται ότι το Phantom κατέπεσε ενώ οι δύο χειριστές πραγματοποιούσαν χαμηλή πτήση. Εκτιμάται ότι χάθηκε ο έλεγχος του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια των κλειστών ελιγμών που πραγματοποιούσε το ζεύγος των δύο Phantom τα οποία είχαν απογειωθεί από την 117 Πτέρυγα Μάχης στην Ανδραβίδα, στο πλαίσιο άσκησης χαμηλής ναυτιλίας, δεν πρέπει να αποκλείεται.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων, πρόκειται για ασκήσεις όπου τα μαχητικά πετάνε σε πολύ χαμηλό ύψος, σχεδόν πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας. Στις χαμηλές πτήσεις, τα μαχητικά εντοπίζονται πολύ αργά από τα ραντάρ ή μπορεί και να μην εντοπιστούν καθόλου καθώς γίνονται σχεδόν αόρατα. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να παρακάμψουν την εχθρική αεράμυνα και να φτάσουν στον στόχο τους χωρίς να γίνούν αντιληπτά.

Διαβάστε ακόμη: