Η Alibaba ανέφερε κέρδη για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού της έτους που κατέρριψαν τις προσδοκίες, οδηγώντας τις μετοχές του τεχνολογικού κολοσσού που είναι εισηγμένες στις ΗΠΑ κατά 6% υψηλότερα.
Ειδικότερα κατά τη διάρκει του τρίτου τριμήνου του 2022 η Alibaba κατάφερε,
- Έσοδα: 247,76 δισεκατομμύρια γιουάν Κίνας (35,92 δισεκατομμύρια δολάρια) έναντι εκτιμήσεων 245,18 δισεκατομμυρίων κινεζικών γιουάν αναμενόμενα, αύξηση 2% από έτος σε έτος.
- Κέρδη ανά μετοχή (ADS): 19,26 γιουάν έναντι 16,26 γιουάν αναμενόμενα, αυξημένα κατά 14% από έτος σε έτος.
- Καθαρό εισόδημα: 46,82 δισεκατομμύρια γιουάν έναντι 34,02 δισεκατομμυρίων γιουάν, αύξηση 69% από έτος σε έτος.
Υπενθυμίζεται ότι περίπου 600 δισεκατομμύρια δολάρια έχουν εξαλειφθεί από την αξία της Alibaba από την κορύφωσή της τον Οκτώβριο του 2020, καθώς ένα αυστηρότερο ρυθμιστικό περιβάλλον για τις εταιρείες τεχνολογίας στην Κίνα μαζί με τις αυστηρές πολιτικές ελέγχου του Covid-19 — και την επακόλουθη οικονομική επιβράδυνση — έπληξαν τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Οι μετοχές της Alibaba στο Χονγκ Κονγκ έκλεισαν ανοδικά την Πέμπτη εν όψει των κερδών, καθώς οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι το οικονομικό άνοιγμα της Κίνας θα συμβάλει στην ενίσχυση του καταναλωτικού κλίματος και των δαπανών, κάτι που θα βοηθήσει τελικά τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου του Δεκεμβρίου, η Κίνα τερμάτισε ξαφνικά τους αυστηρούς ελέγχους Covid, όπως τα lockdown, αν και αυτό δεν είναι πιθανό να αντικατοπτρίζεται πλήρως στο τρίμηνο.
Εν τω μεταξύ, η ρυθμιστική αυστηροποίηση της Κίνας τα τελευταία δύο χρόνια αρχίζει να χαλαρώνει, καθώς η επιβολή των κανόνων γίνεται πιο προβλέψιμη.
Τα έσοδα από τη μεγαλύτερη επιχείρηση της Alibaba, το τμήμα εμπορίου της Κίνας, που περιλαμβάνει τη δημοφιλή αγορά της Taobao, ανήλθαν συνολικά σε 169,99 δισεκατομμύρια γιουάν, μειωμένα κατά 1% από έτος σε έτος.
Η πτώση οφείλεται στη μείωση κατά 9% σε ετήσια βάση στα έσοδα διαχείρισης πελατών, που προέρχονται από υπηρεσίες όπως το μάρκετινγκ που πουλά η Alibaba σε εμπόρους στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου Taobao και Tmall.