Τα lockdown κατά τη διάρκεια της πανδημίας είχαν σαν αποτέλεσμα οι υπάλληλοι γραφείου να εργάζονται από το σπίτι – και αυτό τους άρεσε.

Αλλά σήμερα πολλές εταιρίες, παρότι έχει υιοθετηθεί ένα υβριδικό σύστημα εργασίας, θα προτιμούσαν να επιστρέψουν περισσότεροι υπάλληλοι στο φυσικό χώρο γραφείων.

Ένας τρόπος για να τους προσελκύσουν είναι να κάνουν τον χώρο εργασίας πιο ελκυστικό και να προσφέρουν κίνητρα που αφορούν σε ατομικό αλλά και σε συλλογικό επίπεδο.

Σε ΗΠΑ και Ευρώπη πολλοί όμιλοι επιλέγουν να προσφέρουν στους εργαζόμενους υπηρεσίες φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Τα δωρεάν σημεία εξοικονομούν στους εργαζόμενους αρκετά και αποτελούν μια πρόκληση για να επιστρέψουν από το σπίτι στο γραφείο.

Όπως αναφέρει στο BBC εργαζόμενος εταιρίας στο Λονδίνο η τιμή φόρτισης ανά kWh είναι περίπου 51 p και τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν μπαταρίες 80 kwh, επομένως η εξοικονόμηση είναι σημαντική, λέει.

Γεύματα και διασκέδαση

Την ίδια ώρα, η προσφορά δωρεάν μεσημεριανού μπορεί επίσης να δελεάσει ορισμένους υπαλλήλους.

Αυτό είναι ένα παράδειγμα του τι είναι διαθέσιμο στους υπαλλήλους της Time Etc, μιας πλατφόρμας εικονικών βοηθών, που εδρεύει στο Μπέρμιγχαμ. Η εταιρία, εκτός από το μεσημεριανό γεύμα, προσφέρει και επιδόρπιο.

Ορισμένες εταιρίες, όμως, πηγαίνουν και ένα βήμα… παραπάνω. Η εταιρία παραγωγής αλλαντικών Heck έχτισε ένα «ξενοδοχείο για σκύλους» στα κεντρικά της γραφεία στο Bedale του Γιορκσάιρ, όπου απασχολεί 130 υπαλλήλους.

Είναι 16 τ.μ. και υπάρχει ένα σπίτι με ενδοδαπέδια θέρμανση και ράμπα για τα μικρότερα σκυλιά.

«Ψάχναμε διαφορετικούς τρόπους για να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να έρθουν στο εργοστάσιο και τα κεντρικά μας γραφεία», λέει η συνιδρυτής Debbie Keeble.

Ήθελε οι υπάλληλοι του γραφείου να έρθουν στο φυσικό χώρο για να μπορέσουν να αποκτήσουν ενέργεια και να είναι δημιουργικοί ως ομάδα.

Κάτι που δεν γινόταν με την τηλεργασία. Ακόμη μία παροχή των εργοδοτών είναι και οι διακοπές.

Πολλές εταιρίες στέλνουν πρόσκληση για «ολιγοήμερες ομαδικές διακοπές» κάτι που σύμφωνα με τους ίδιους φέρνει θετικά αποτελέσματα όχι μόνο στη διασκέδαση αλλά και στο «δέσιμο» μεταξύ των εργαζομένων.

PwC: Ανακοίνωσε παγκόσμια έσοδα στο επίπεδο ρεκόρ των $50 δισ.

Η PwC προσφέρει ευεξία

Στο πρόσφατα ανακαινισμένο γραφείο της στο Μπέλφαστ, η εταιρία PwC διαθέτει μια ζώνη ευεξίας που καταλαμβάνει σχεδόν 3.000 τετραγωνικά πόδια του κτιρίου των εννέα ορόφων.

Εκεί το προσωπικό της εταιρείας μπορεί να κάνει γιόγκα, μασάζ ή ακόμη και μια συνεδρία ρεφλεξολογίας.

«Ο χώρος είναι ένα πραγματικό κίνητρο για τους ανθρώπους να έρθουν στο γραφείο», λέει η Catherine Dolliver, επικεφαλής ευεξίας για την PwC NI.

Επίσης, διατίθενται ιδιωτικοί χώροι για φυσιοθεραπεία, που αποτελούν μέρος ενός πακέτου ιατρικών παροχών προς τους εργαζόμενους.

Δύο σοβαρές ανοιχτές υποθέσεις, εκ των οποίων η μία στην Κύπρο και η άλλη στην Αμερική, «σκαλίζουν» κάποια υπόγεια, παρακρατικά και βρώμικα συστήματα!

Αναζητούν ταλέντα με το… ντουφέκι οι εργοδότες

Η σοβαρή έλλειψη ταλέντων, η ανάγκη για αναβάθμιση δεξιοτήτων, η σημασία της παροχής δυνατοτήτων εξέλιξης για το ανθρώπινο δυναμικό και η ισχυροποίηση του ρόλου του Επικεφαλής Ανθρώπινου Δυναμικού είναι ορισμένες από τις σημαντικότερες τάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον της αγοράς εργασίας σύμφωνα με έρευνα του ομίλου Adecco.

Ένα από τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας με τίτλο «Global Workforce of the Future 2022» ήταν η ανάδειξη του φαινομένου της «Μεγάλης Παραίτησης», που περιγράφει την μαζική έξοδο των εργαζομένων που εγκατέλειπαν τις δουλειές τους μετά την έναρξη της πανδημίας, η οποία σημείωνε αλματώδη εξέλιξη τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Παρ’ όλα αυτά, το τελευταίο διάστημα, παρατηρείται διεθνώς η τάση επιστροφής του ανθρώπινου δυναμικού που αποχώρησε οικειοθελώς από την εργασία του κατά τη διάρκεια της πανδημίας δημιουργώντας ένα νέο κύμα εργαζομένων που ονομάζονται «εργαζόμενοι Boomerang».

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν όσοι παραιτήθηκαν από την εταιρία όπου εργάζονταν, αλλά για διάφορους λόγους αποφάσισαν τελικά να επιστρέψουν σε αυτή, συχνά σε καλύτερη θέση από αυτή που κατείχαν όταν αποχώρησαν.

Καθώς πολλές από τις «ειδικές καταστάσεις» που επικρατούσαν στην αγορά εργασίας την περίοδο του COVID-19 έχουν αρχίσει να εξομαλύνονται, μεγάλη μερίδα των εργαζομένων που αποχώρησαν εξαιτίας των αναταράξεων που προκάλεσε η πανδημία, αξιολογούν θετικά την προοπτική επιστροφής τους.

Το φαινόμενο αυτό δεν είναι καινούργιο καθώς ανέκαθεν οι εργαζόμενοι είχαν την τάση να επιστρέφουν στους προηγούμενους εργοδότες τους. Σύμφωνα με μελέτη της εταιρίας μισθοδοσίας UKG οι άνθρωποι που εγκατέλειψαν τη δουλειά τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας το έχουν μετανιώσει σε έναν βαθμό. Ο 1 στους 5 μάλιστα έχει ήδη επιστρέψει στην προηγούμενη δουλειά του.

Επίσης, η επαναπρόσληψη ενός εργαζομένου λειτουργεί ευεργετικά για την επιχείρηση καθώς επαναπροσδιορίζεται η στρατηγική διατήρησης ανθρώπινου δυναμικού ώστε αξιοποιώντας τα δεδομένα από την επιστροφή του εργαζομένου να περιοριστεί στο μέλλον η απώλεια του ταλέντου.

Όπως λέει η Adecco, όταν ένας εργαζόμενος αισθάνεται ότι εκτιμάται η δουλειά του, αλλάζουν τα κριτήρια με τα οποία αξιολογεί την εργασία του.

Για παράδειγμα, ενώ η έρευνα έδειξε ότι ο μισθός είναι από τους βασικότερους παράγοντες που ωθούν τον εργαζόμενο να αλλάξει εργασία, φαίνεται εκ του αποτελέσματος, ότι αν ο ίδιος νιώθει καλά στον χώρο εργασίας του, άλλοι παράγοντες όπως η σταθερότητα, το υγιές περιβάλλον και η ευελιξία αξιολογούνται υψηλότερα από τον μισθό.

Συμπερασματικά, το φαινόμενο των «εργαζομένων boomerang» αντανακλά τη νέα πραγματικότητα που επικρατεί στην αγορά εργασίας με νέα εργασιακά ήθη να δημιουργούν καινούργια δεδομένα. Οι νεότεροι, κυρίως εργαζόμενοι, έχουν στο επίκεντρο της καριέρας τους την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη και όχι απαραίτητα τη σύνδεσή τους με μια επιχείρηση.

Έτσι, δεν αποκλείουν την επιστροφή σε έναν προηγούμενο εργοδότη αν αυτή εξασφαλίζει την αναβάθμισή τους.

Οι επιχειρήσεις με τη σειρά τους «καλωσορίζουν» αυτή τη νέα τάση καθώς όταν ο εργαζόμενος είναι εξοικειωμένος με τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης, είναι πιο παραγωγικός, ενώ φέρνει στην εταιρεία «νέο αέρα» από τον τελευταίο επαγγελματικό σταθμό της καριέρας του.

Διαβάστε περισσότερα