Από τον Mr Amazon Τζεφ Μπέζος και τον Ινδό κροίσο και «βασιλιά του χάλυβα» Λακσμί Μιτάλ μέχρι τον θρύλος του ΝΒΑ, Μάτζικ Τζόνσον και την διάσημη ηθοποιό του Χόλιγουντ, Ντέμι Μουρ, το διεθνές jet set απολαμβάνει κρουαζιέρες με υπερπολυτελή yacht στα ελληνικά νησιά.

Μπορεί και φέτος αρκετοί celebrities να επισκέφθηκαν την χώρα μας και τα ελληνικά νησιά με σκάφη, ωστόσο η συνολική εικόνα του θαλάσσιου τουρισμού «θόλωσε» λίγο σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά. Και αυτό γιατί καταγράφεται πτώση στις ναυλώσεις, η οποία κυμαίνεται από 10%-20% ανάλογα και με την κατηγορία των σκαφών.

Οι αιτίες αυτής της υστέρησης θα πρέπει να αναζητηθούν στη μεγάλη άνοδο της περυσινής χρονιάς που ήταν ένα έτος όπου το σκάφος λειτουργούσε και σαν μέτρο προστασίας από τον κορωνοϊό, στο άνοιγμα και άλλων αγορών μετά την πανδημία αλλά και στις άλλους εξωγενείς παράγοντες όπως η μεγάλη άνοδος των αεροπορικών εισιτηρίων.

Παράλληλα πολλές αγορές ήταν κλειστές όπως Κίνα, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Καραϊβική, αλλά και οι γειτονικές μας Τουρκία, Ιταλία καθώς και η Ισπανία είχαν ακόμη προβλήματα με αποτέλεσμα πολλοί να τις αποφεύγουν. Έτσι φέτος καταγράφηκε μία επιστροφή αυτών των αγορών και στη γειτονιά μας «άνοιξε» και πάλι η Ιταλία η οποία έχει τη μεγαλύτερη  προσέλευση θαλαμηγών στη Μεσόγειο.

Τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια

Αρνητικά φέτος επέδρασε και η μεγάλη άνοδος των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων κυρίως στην αγορά των σκαφών χωρίς πλήρωμα. Πολλοί βορειοευρωπαίοι επέλεξαν το αυτοκίνητο για να μεταβούν στα σκάφη και κέρδισαν έτσι πιο κοντινοί προορισμοί όπως η Ιταλία, Κροατία, κ.λ.π. Ένας ακόμη λόγος είναι η προσθήκη και νέων σκαφών, με αποτέλεσμα η «πίττα» να μοιράζεται μεταξύ περισσότερων.

Σε νομοθετικό επίπεδο συνεχίσουμε να κινούμαστε ωσάν να μην συμβαίνει τίποτα υποβαθμίζοντας τις προοπτικές του ελληνικού yachting, της ελληνικής σημαίας και της ελληνικής επαγγελματικής άδειας σημειώνει ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού. 

Διαβάστε ακόμη: