Προειδοποίηση ότι οι πωλήσεις του brand Gucci θα βουλιάξουν 20% στο πρώτο τρίμηνο, απηύθυνε ο όμιλος πολυτελών ειδών Kering λόγω της μεγαλύτερης του αναμενομένου πτώσης των πωλήσεων στην περιοχή Ασίας/Ειρηνικού, με αποτέλεσμα να διευρυνθεί το χάσμα μεταξύ της γαλλικής εταιρείας και των βασικών ανταγωνιστών της.
Η μετοχή της Gucci καταγράφει σήμερα 20/3 απώλειες 14% μετά την προειδοποίηση για τα κέρδη στην Ασία, παρασύροντας αρνητικά τα ευρωπαϊκά brands πολυτελείας.
Ο όμιλος μόδας προσπαθεί να αναζωογονήσει την Gucci, την ιταλική ετικέτα που αντιπροσωπεύει περίπου τα 2/3 των κερδών, χωρίς επιτυχία.
Η εταιρεία, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια του δισεκατομμυριούχου Πινό, δυσκολεύεται να συμπορευθεί με τους ανταγωνιστές της, όπως LVMH και Hermes, καθώς οι πωλήσεις πολυτελών ειδών δέχθηκαν πλήγμα το τελευταίο έτος, ειδικά στην Κίνα. Αντίθετα, το πιο διευρυμένο χαρτοφυλάκιο της LVMH και η λίστα αναμονής για τσάντες της Hermes έχει κάνει τις δύο παραπανω εταιρείες πολύ πιο ανθεκτικές.
«Η Gucci αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα ειδικά για την εταιρεία εδώ και μερικά τρίμηνα, αλλά αυτή η ενημέρωση θα εγείρει περαιτέρω ανησυχίες σχετικά με την κατάσταση των καταναλωτικών δαπανών και την οικονομία της Κίνας», έγραψαν οι αναλυτές της Vital Knowledge σε σημείωμά τους προς τους πελάτες.
Συνολικά, οι συγκρίσιμες πωλήσεις της Kering, στην οποία ανήκουν επίσης ετικέτες όπως οι Yves Saint Laurent και Balenciaga, θα μειωθούν κατά περίπου 10% για την περίοδο, δήλωσε η εταιρεία.
Νέος σχεδιαστής
Οι πωλήσεις της Gucci μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες του περασμένου έτους, καθώς η εταιρεία αγωνίστηκε να προσελκύσει πιο εύπορους αγοραστές στις ακριβές ζώνες Double G και τις παντόφλες Princetown. Ο Sabato De Sarno ορίστηκε ως νέος σχεδιαστής της μάρκας πέρυσι και παρουσίασε την πρώτη του συλλογή τον Σεπτέμβριο στο Μιλάνο, η οποία έδειχνε μια πιο κομψή και μινιμαλιστική αισθητική σε σύγκριση με τις φανταχτερές εμφανίσεις του προκατόχου του Alessandro Michele.
Τα πρώτα έτοιμα προϊόντα από την τελευταία συλλογή Ancora συναντούν «ιδιαίτερα ευνοϊκή υποδοχή», σύμφωνα με την Kering. Η διαθεσιμότητά τους θα αυξηθεί τους επόμενους μήνες, δήλωσε η εταιρεία.
Η απροσδόκητη ανακοίνωση της Kering είναι ένα «μάλλον ανησυχητικό μήνυμα για τον τομέα των ειδών πολυτελείας», έγραψε ο Thomas Chauvet, αναλυτής της Citigroup, προσθέτοντας ότι η μεγαλύτερη εταιρεία της πάσχει από το γεγονός ότι «βρίσκεται εν μέσω μιας μεγάλης σχεδιαστικής και διοικητικής μετάβασης, με αδύναμες επιδόσεις των μεταφερόμενων ειδών και περιορισμένη διείσδυση από τα πρώιμα προϊόντα», της νέας συλλογής, η οποία είχε παραδοθεί μόνο στο ένα τρίτο του δικτύου καταστημάτων από τα μέσα Φεβρουαρίου.