search

CAR

Volvo ΕΧ90: Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα αντικαταστήσει το ΕXC90

Το νέο Volvo EX90 αντιπροσωπεύει την έναρξη μίας νέας εποχής για την εταιρία που έχει προδιαγράψει το ηλεκτρικό μέλλον της πιο νωρίς από αρκετούς άλλους με φιλόδοξους στόχους ως προς τις προδιαγραφές ασφάλειας

Volvo ΕΧ90: Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα αντικαταστήσει το ΕXC90

Ήρθε η ώρα της αποκάλυψης του πραγματικά 7θέσιου, αμιγώς ηλεκτρικού SUV που, όπως λένε οι δημιουργοί του, αναβαθμίζει κι άλλο τα εν λόγω πρότυπά τους. Σαφώς, το νέο Volvo EX90 αντιπροσωπεύει την έναρξη μίας νέας εποχής για την εταιρία που έχει προδιαγράψει το ηλεκτρικό μέλλον της πιο νωρίς από αρκετούς άλλους με φιλόδοξους στόχους ως προς τις προδιαγραφές ασφάλειας.

Μάλιστα, υπόσχονται στο εξής να παρουσιάζουν σε ετήσια βάση και από ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, έχοντας θέσει ως ορόσημο το 2030 να πουλάνε μόνο ηλεκτροκίνητα, προκειμένου να έχει γίνει κλιματικά ουδέτερη η Volvo έως το 2040.

Η παρουσίαση του ΕΧ90 πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Στοκχόλμης και έγινε γνωστό ότι η παραγωγή του από τον επόμενο χρόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες και αργότερα και στην Κίνα, θα γίνεται σε μονάδες παραγωγής κλιματικά ουδέτερες.

Στον τομέα της τεχνολογίας έχει δοθεί έμφαση στην κεντρική υπολογιστική του μονάδα, τη συνδεσιμότητα και την ηλεκτροκίνηση, για βέλτιστη ασφάλεια, αποδοτική λειτουργία και αισθητική. Είμαστε σίγουροι πως έχουν γίνει μεγάλα βήματα σε όλους τους τομείς.

Ειδικά σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, έχει μεγάλο ενδιαφέρον το γεγονός ότι, πέραν των άλλων, μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις και να βελτιώνεται με τον καιρό.

Ας δούμε επί του προκειμένου κάποια high lights:

Προηγμένοι αισθητήρες όπως κάμερες, ραντάρ και lidar, συνδέονται με την υψηλών προδιαγραφών κεντρική υπολογιστική μονάδα του αυτοκινήτου, όπου ο επεξεργαστής NVIDIA DRIVE τρέχει το εσωτερικά εξελιγμένο λογισμικό της Volvo Cars, παράγοντας σε πραγματικό χρόνο θέαση 360 μοιρών για τον κόσμο γύρω από το αυτοκίνητο.

-Το lidar μπορεί να ανιχνεύσει το δρόμο μπροστά, ημέρα ή νύχτα, καθώς και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου. Μπορεί να δει μικρά αντικείμενα που βρίσκονται εκατοντάδες μέτρα μπροστά, δημιουργώντας περισσότερο χρόνο για πληροφόρηση, δράση και αποφυγή.

-Οι αισθητήρες συνεισφέρουν στη βελτίωση της αξιοπιστίας και της συνολικής απόδοσης της λειτουργίας υποβοηθούμενης οδήγησης Pilot Assist, με μία νέα λειτουργία υποβοήθησης στο τιμόνι κατά την αλλαγή λωρίδων.

-Στο εσωτερικό, ειδικοί αισθητήρες και κάμερες, με την υποστήριξη αλγορίθμων που έχουμε αναπτυχθεί στην εταιρία μετρούν τη συγκέντρωση του βλέμματος. Η τεχνολογία επιτρέπει στο Volvo EX90 να αντιλαμβάνεται εάν έχει αποσπαστεί η προσοχή του οδηγού αν είναι νυσταγμένος ή με άλλο τρόπο απρόσεκτος, περισσότερο από ότι ήταν δυνατό σε ένα αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα. Προειδοποιεί, αρχικά με ένα απαλό τίναγμα και στη συνέχεια πιο επίμονα. Εάν συμβεί το αδιανόητο, να αποκοιμηθεί ή να αντιμετωπίσει πρόβλημα υγείας ενώ οδηγεί, το Volvo EX90 σχεδιάστηκε για να σταμάτα με ασφάλεια και να καλεί βοήθεια –εντυπωσιακό.

-Χάρη στη σειρά προηγμένων αισθητήρων, συμπεριλαμβανομένου του lidar, το Volvo EX90 είναι το πρώτο Volvo που διαθέτει εξοπλισμό έτοιμο για οδήγηση χωρίς επίβλεψη στο μέλλον.

Το είχαμε γράψει, στο μεταξύ, ότι μία κεντρική υπολογιστική μονάδα –που υποστηρίζεται από τις πλατφόρμες Xavier και Orin της NVIDIA DRIVE AI, τις πλατφόρμες Snapdragon® Cockpit της Qualcomm Technologies και εσωτερικά εξελιγμένο λογισμικό από τους μηχανικούς της Volvo– εκτελεί τις περισσότερες από τις βασικές λειτουργίες μέσα στο αυτοκίνητο, από την ασφάλεια και το σύστημα infotainment έως τη διαχείριση της μπαταρίας – προβλέπονται τακτικές ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις λογισμικού.

Όπως εξήγησαν τα στελέχη της Volvo, συνδυάζοντας την υπολογιστική ισχύ του Cockpit Platforms της Snapdragon, με τις ικανότητες οπτικοποίησης του Unreal Engine, το εργαλείο 3D που ανέπτυξε η Epic Games για να υποστηρίξει μερικά από τα μεγαλύτερα παιχνίδια στον κόσμο, παρέχει αστραπιαία διαθέσιμη υπολογιστική ισχύ και γραφικά υψηλής ποιότητας στις οθόνες του αυτοκινήτου και στο head-up display.

Να σημειώσουμε ότι η αντίληψη περί βιωσιμότητας κυριαρχεί στον σχεδιασμό και τα υλικά κατασκευής του εσωτερικού που είναι λιτό οπτικά, χωρίς περίπλοκες συνθέσεις, αλλά άρτιο και εξαιρετικά σύγχρονο.

Στο διά ταύτα: Παρέχοντας αυτονομία οδήγησης με μηδενικούς ρύπους έως και 600 χλμ. με μόνο μία φόρτιση, σύμφωνα με το πρότυπο δοκιμών WLTP, φορτίζει από το 10% έως το 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά και αυτό είναι ένα μεγάλο ατού –απομένει, βεβαίως, να τα δούμε όλα αυτά να συμβαίνουν στην καθημερινότητα, όταν έρθει, κάποια στιγμή, το αυτοκίνητο στα μέρη μας. Το Volvo EX90 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της σουηδικής φίρμας με όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό για την ενεργοποίηση της δυνατότητας αμφίδρομης φόρτισης. Είναι μία τεχνολογία που επιτρέπει να χρησιμοποιεί κάποιος την μπαταρία του αυτοκινήτου ως επιπλέον πηγή τροφοδοσίας, π.χ., προκειμένου να παρέχει ενέργεια στο σπίτι, σε άλλες ηλεκτρικές συσκευές ή σε ένα άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volvo –έχουμε μέλλον γι’ αυτά ειδικά στην ελληνική πραγματικότητα.

Τα τεχνικά στοιχεία μας λένε ότι η αρχικά διαθέσιμη twin-motor AWD έκδοση τροφοδοτείται από μία μπαταρία 111kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη που αποδίδουν από κοινού στην έκδοση υψηλών επιδόσεων 380 kW (517 ίπποι) και 910 Nm ροπής.

Και οι περιβαλλοντικές πληροφορίες: Το Volvo EX90 περιέχει περίπου 15% ανακυκλωμένο χάλυβα, 25% ανακυκλωμένο αλουμίνιο, καθώς και 48 κιλά ανακυκλωμένων πλαστικών και υλικών βιολογικής βάσης, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 15% του συνόλου των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στο αυτοκίνητο – το υψηλότερο επίπεδο σε οποιοδήποτε μοντέλο Volvo έως σήμερα.

Πάντως, το αρχικό φωτογραφικό υλικό που παρείχε η εταιρία μας φάνηκε κάπως… «ψυχρό», χωρίς φυσικά τοπία χωρίς, την ενσωμάτωση του νέου μοντέλου στην πραγματική εικόνα της ζωής και το χειρότερο χωρίς ανθρώπους στο «κάδρο». Ελπίζουμε στην πορεία να αλλάξει το σκηνικό…

Οι αρχικά προτεινόμενες τιμές (σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες) για το ΕΧ90 (ΜΥ2024) είναι για μεν τις ΗΠΑ στις 80.000 δολάρια για δε τη Βρετανία στις 96.000 λίρες.

Διαβάστε ακόμη: