Η Volkswagen αποφάσισε ν’ αλλάξει ρότα με το Passat, καθώς θα διατίθεται μόνο σε Variant έκδοση από το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Τα νέα δεδομένα στην αυτοκίνηση κι αυξανόμενη ζήτηση για τύπου SUV μοντέλα, οδηγεί κορυφαίους ομίλους στον ανασχεδιασμό ακόμα και παραδοσιακών μοντέλων, όπως το VW Passat. Μπορεί το κλασικό οικογενειακό μοντέλο της VW, με περισσότερες από 34.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως, να έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις το Beetle και να υπολείπεται μόνο του Golf, αυτό δεν σημαίνει πως η εμπορική του πορεία είναι εξασφαλισμένη.

Η άνθιση της κατηγορίας των SUV και των παραγώγων αυτής, μοιραία οδηγεί σε πίεση τις υπόλοιπες κατηγορίες κι ειδικά εκείνης των κλασικών οικογενειακών sedan, που όπως όλα δείχνουν θ’ αποτελούν προνόμιο των premium ακριβών εταιριών. Λογικά σκεπτόμενη η γερμανική εταιρία, αποφάσισε την παραγωγή του νέου Passat σε station wagon έκδοση ή Variant όπως την ονομάζει η VW.

Η ένατη γενιά του Passat, βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα MQB evo της γερμανικής εταιρείας, αποτελώντας και το πρώτο μοντέλο που θα επωφεληθεί από το νέο πλαίσιο. Οι διαστάσεις του δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητες, αφού το μήκος του πλησιάζει τα 5 μέτρα (4,91), ενώ διευρυμένο είναι και το μεταξόνιο κατά 50 χιλιοστά, με προφανή οφέλη σε χώρους για τους πίσω επιβάτες και για τις αποσκευές, που φτάνει με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα τα… 1.920 λίτρα.

Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί υψηλής ποιότητας υλικά νέα καθίσματα, προερχόμενα από το Touareg, με δυνατότητα… μασάζ και βελτιωμένη άνεση και ηχομόνωση. Φυσικά εξοπλίζεται με όλα τα τελευταία συστήματα πολυμέσων και συνδεσιμότητας, που απεικονίζονται στη μεγάλη κεντρική οθόνη αφής.

Μπορεί οι διαθέσιμες εκδόσεις αμαξώματος για το Passat να μειώθηκαν, δεν συνέβη το ίδιο με τις επιλογές κινητήριων συνόλων. Συνολικά οι μελλοντικοί αγοραστές θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών κινητήρων, ενός υβριδικού, ενός βενζινοκινητήρα και ενός diesel, με οκτώ διαφορετικές αποδόσεις ισχύος.

Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από τον βενζινοκινητήρα 1.5 TSI evo2 με απόδοση 150 ίππους στην απλή mildhybrid παραλλαγή, που αυξάνεται στους 204 ή 272 ίππους, στις Plug-in Hybrid εκδόσεις, με ηλεκτρική αυτονομία ακόμα και 100 χλμ., που καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες του 99% των οδηγών, σύμφωνα με έρευνα του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Μεταφορών της Γερμανίας.

Η αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση εξοπλίζεται με τον γνωστό δίλιτρο ΕΑ288 κινητήρα με απόδοση 204 ή 265 ίππους, με τη δεύτερη να συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση 4ΜΟΤΙΟΝ. Αντίστοιχα και η κορυφαία δίλιτρη diesel έκδοση με τους 193 ίππους είναι αμιγώς τετρακίνητη, ενώ υπάρχουν και δύο παραλλαγές των 122 ή 150 ίππων με την κίνηση μπροστά. Αυτό που λείπει από το νέο Passat Variant είναι το χειροκίνητο κιβώτιο, αφού όλες οι διαθέσιμες επιλογές κινητήρων συνδυάζονται με το διπλού συμπλέκτη DSG έξι ή επτά σχέσεων.

Το νέο Passat Variant παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση IAA Mobility, στο Μόναχο που άνοιξε τις πύλες της στις 5 Σεπτεμβρίου, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν στη γερμανική αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2024.

Διαβάστε ακόμη: