Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen στο τομέα των επιβατικών Τόμας Σάφερ σε συνέντευξή του στα γερμανικά ΜΜΕ τόνισε ότι η απόφαση για την ανάπτυξη του Golf 9ης γενιάς δεν έχει ληφθεί ακόμη, λόγω της αύξησης του κόστους ανάπτυξης των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το ζήτημα είναι ότι τα επόμενα χρόνια αναμένεται η νόρμα Euro 7 σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων, όπου σύμφωνα με τον Σάφερ, θα αυξήσει τις τιμές ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά 3.000-5.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον ίδιο, η συμμόρφωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης με τους πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων θα αυξήσει το κόστος ανάπτυξης.

Τα στελέχη της VW ανακοίνωσαν ότι εργάζονται ήδη σε ένα λίφτινγκ για το τρέχον μοντέλο του Golf, αλλά ο σχεδιασμός μιας νέας γενιάς με κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορεί να μην αξίζει τον κόπο καθώς είναι απίθανο να έχει τον παραδοσιακό κύκλο ζωής των 7-8 χρόνων.

Είναι «εξαιρετικά ακριβή» η ανάπτυξη οχημάτων συμβατών με το Euro 7. Η δήλωση αυτή συνδέεται με την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων εξοπλισμένων με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ που θα τεθεί σε ισχύ στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2035.

Το μοντέλο της τρέχουσας γενιάς κυκλοφορεί από το 2019 και πιθανότατα θα ανανεωθεί το επόμενο έτος ή το 2024 συνεχίζοντας την καριέρα του για άλλα τρία με τέσσερα χρόνια. Ένα πιθανό σενάριο του Golf 9 είναι ότι θα έφτανε στις αγορές 2027, λίγα χρόνια δηλαδή πριν το 2035, όπου, σύμφωνα με την Ε.Ε., είναι η χρονιά τέλους (;) των θερμικών κινητήρων (μην ξεχνάμε ότι για αυτό θα αποφασίσουν ξεχωριστά το κάθε κράτος και πόσο έτοιμο είναι για αυτή τη μεταστροφή) με δεδομένο ότι ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές ενδέχεται να αποφασίσουν να στραφούν σε ηλεκτρικά οχήματα πριν από αυτή την ημερομηνία, με αποτέλεσμα να επηρεάσουν τις πωλήσεις του Golf περιορίζοντας τη διαθεσιμότητα.

Ο Σάφερ κατέληξε λέγοντας ότι η τελική απόφαση για το Golf 9 θα ληφθεί μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες. Έχοντας μάλιστα παραδεχτεί ότι σε μικρά αυτοκίνητα είναι δύσκολο να αντισταθμιστεί το υψηλό κόστος ανάπτυξης που προκύπτει από το Euro 7. Μήπως αυτό είναι και ένα καμπανάκι για τη νέα γενιά του Polo

Πάντως, η Audi έχει ήδη δηλώσει ότι θα αποχαιρετήσει το A1 μετά από αυτή τη γενιά και το Q2 θα χαιρετήσει επίσης. Τόσα πολλά πράγματα πρόκειται να αλλάξουν σε ολόκληρο τον Όμιλο, και όχι μόνο στο Βόλφσμπουργκ.