Πώς αλλάζουν τα πράγματα. Ο υπέρμαχος της ηλεκτροκίνησης και Νο1 στον όμιλο Volkswagen, Herbert Diess, δεν κέρδισε με τις κινήσεις του και τις επιλογές του το Εποπτικό Συμβούλιο του oμίλου και από 1ης Ιανουαρίου 2022 τον αντικαθιστά ο Ralf Brandstaetter, o οποίος αναλαμβάνει τη διοίκηση του νέου τμήματος Volkswagen Passenger Cars ενώ από την 1η Αυγούστου αναλαμβάνει και το αντίστοιχο τμήμα στην Κίνα.

Εκεί που ο Diess απέτυχε παταγωδώς σύμφωνα με πληροφορίες.

Προσέξτε τώρα, ο πανίσχυρος Diess που είχε «και το μαχαίρι και το πεπόνι», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά μια ελληνική παροιμία, και έκανε ό,τι «ήθελε», καρατομήθηκε εν μια νυκτί, αναλαμβάνοντας το…τμήμα λογισμικού Cariad.

Αυτό είναι ένα μήνυμα, που σημαίνει ότι τίποτα δεν είναι δεδομένο σε αυτή τη δύσκολη στροφή της ζωής, κάτι το οποίο αγγίζει και στελέχη των ελληνικών αντιπροσωπειών…

Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Hans Dieter Potsch, πρόεδρο του εποπτικού συμβουλίου, «με τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν, όλοι οι τομείς κεντρικής στρατηγικής σημασίας ενισχύονται με κύριο στόχο να έχουμε τους κατάλληλους ανθρώπους στη σωστή θέση. Αυτό δίνει στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο ακόμη μεγαλύτερη δύναμη να αντιμετωπίσει με επιτυχία τα στρατηγικά καθήκοντα των επόμενων ετών».

Και σε αυτές τις αναδιοργανώσεις έρχεται στην επιφάνεια το ζήτημα diesel, που επί εποχής Diess απλά δεν «υπήρχε» στην ατζέντα των συζητήσεων.

O όμιλος Volkswagen, ο οποίος είναι δεσμευμένος να μειώσει τις εκπομπές του στόλου του με μείωση CO2 κατά 40% έως το 2030, θα συνεχίσει την ανάπτυξη 4κύλινδρων κινητήρων diesel, για τους οποίους θα υπάρχει ακόμη χώρος ως πρωταγωνιστές της μείωσης του «αποτυπώματος άνθρακα» των μοντέλων του γερμανικού κολοσσού.

Τα εύσημα οφείλονται στην ικανότητα των νέων κινητήρων TDI που παραδόθηκαν τον περασμένο Ιούνιο να «καίνε» το παραφινικό diesel, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο EN 15940, το οποίο ρυθμίζει τα πάντα σχετικά με τη χρήση βιοσυστατικών στα καύσιμα.

Χάρη στη χρήση του νέου diesel, οι εκπομπές CO2 μειώνονται μεταξύ 70 και 95% σε σύγκριση με τις σημερινές τιμές. Αξίες που, σε συνδυασμό με αυτές ενός πλήρως ηλεκτρικού στόλου, θα βοηθήσουν τον όμιλο Volkswagen να επιτύχει τον στόχο της μείωσης των εκπομπών ρύπων, όπως αναφέρεται στο επιχειρηματικό σχέδιο «Waytozero» που στοχεύει να καταστήσει ολόκληρο τον όμιλο ουδέτερο σε εκπομπές άνθρακα έως το 2050 .

Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα διαφορετικών παραφινικών καυσίμων, όπως το HVO (υδροεπεξεργασμένο φυτικό έλαιο) που παράγονται από βιολογικά υπολείμματα και απόβλητα υλικά (πριονίδια, χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι) ή από κραμβέλαιο (προέρχεται από σπόρους ενός φυτού, που στην ίδια οικογένεια ανήκουν το κουνουπίδι, το μπρόκολο, το λάχανο) προσφέροντας το μέγιστο περιβαλλοντικό όφελος. Τα φυτικά έλαια μετατρέπονται σε υδρογονάνθρακες μέσω αντίδρασης με υδρογόνο, για να προστεθούν στη συνέχεια (σε οποιαδήποτε ποσότητα) στο παραδοσιακό ντίζελ ή να χρησιμοποιηθούν μόνα τους.

Ήδη διαθέσιμα στην αγορά, τα παραφινικά καύσιμα –σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VW– θα μπορούσαν να αυξήσουν το μερίδιό τους στις αγορές έως και 20-30% τα επόμενα 10 χρόνια.

Να λοιπόν που το diesel δεν «πέθανε», αλλά ετοιμάζει την μεγάλη επιστροφή, καθώς το diesel χάθηκε μεν από τα μοντέλα με μικρούς κινητήρες καθώς «πήξαμε» από 3κύλινδρα κινητηράκια ενός και 1,2 λίτρων, που αντικατέστησαν τους μικρούς σε χωρητικότητα πετρελαιοκινητήρες δε.