Με σχεδόν πανηγυρικούς τόνους συνοδεύτηκε από την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου, το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών για τον ΒΟΑΚ, ενός έργου που έχει θέσει σε σκληρή δοκιμασία τις σχέσεις κυβέρνησης και ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων, όχι μόνο ελληνικών, αλλά ταυτόχρονα έχει οξύνει σε υπερθετικό βαθμό και τις όποιες σχέσεις υπήρχαν μεταξύ των βασικών διεκδικητών του εν λόγω έργου.
Και αυτό γιατί, μπορεί ο κ. Σταϊκούρας να δήλωσε με…αστική αυτοπεποίθηση ότι “τα έργα προχωρούν”, αλλά η απειλή ενστάσεων είναι υπαρκτή, αν όχι δεδομένη. Και από όσο είναι σε θέση να γνωρίζει η στήλη, ήδη διατυπώνονται ερωτηματικά, απορίες και προβληματισμοί επί των τεχνικών προσφορών, γεγονός που αν επιβεβαιωθεί προϊδεάζει για την υποβολή ενστάσεων, χωρίς φυσικά να θεωρείται σίγουρο από τώρα το τι θα συμβεί τελικά μέχρι το τέλος Μαρτίου, που έχουν περιθώριο οι ενδιαφερόμενοι να τις καταθέσουν εγγράφως και επισήμως. Μέχρι τότε, άλλωστε, όπως επισημαίνουν παράγοντες του κλάδου, μπορεί να υπάρξουν εξελίξεις και στα αλληλοσυνδεόμενα έργα, παραχωρήσεις εν προκειμένω, της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού
Θυμίζω ότι ο προϋπολογισμός του ΒΟΑΚ ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ, ενώ οι τεχνικές προσφορές έχουν υποβληθεί από τη ΓΕΚ Τέρνα και τις κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos και Άβαξ – EGIS – Meridiam (Ένωση Ιδομενέας).
Αν, λοιπόν, δεν υπάρξουν στη φάση αυτή ενστάσεις, τότε θα ακολουθήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και εκεί θα γίνει το χοντρό παιχνίδι!
Γιατί, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι οι δύο πρώτες κοινοπραξίες έχουν δώσει τα…ρέστα τους και ότι, αν η διαφορά τους είναι κάτω του 5%, τότε θα ζητηθούν από τους δύο πρώτους, νέες βελτιωμένες προσφορές.
Αντιλαμβάνεστε ότι σε αυτή τη φάση, μετά τον Μάρτιο, θα παιχτούν όλα, σε όλα τα επίπεδα!
Για να έχετε μια πλήρη εικόνα για τα έργα στην Κρήτη, θυμίζω ότι για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ έχουν σχεδιαστεί ακόμα δύο έργα, το πρώτο δημόσιο και το δεύτερο ΣΔΙΤ, για τα οποία έχουν υπογραφεί με τους αναδόχους οι συμβάσεις εκτέλεσής τους.
Το δημόσιο έργο θα εκτελεστεί από την Άκτωρ και αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Το ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ, έχει αναλάβει η κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat, το οποίο έχει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης της τάξης των 90 εκατ. ευρώ.