Ο Βασίλης Κικίλιας στάθηκε στις αυξημένες ταξιδιωτικές ροές και τα εφετινά έσοδα από τον τουρισμό στην οικονομία της χώρας, αλλά και τη μέση ελληνική οικογένεια, εντοπίζοντας τις στοχευμένες ενέργειες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, καθώς και τη στήριξη του εγχώριου τουρισμού, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά, σε τόσο μεγάλο εύρος.

«Μόνο το γεγονός ότι γίνεται σύγκριση με το “ανέφελο” 2019, μία εξαιρετική χρονιά για τον τουρισμό, αλλά χωρίς πανδημία, πόλεμο στην καρδιά της Ευρώπης, ένταση με τους γείτονές μας και βέβαια, ενεργειακή κρίση και πληθωρισμό, υποδεικνύει ότι η σκληρή και ομαδική δουλειά που κάναμε όλον τον χειμώνα, αποδίδει καρπούς», τόνισε αρχικά.

Στη συνέχεια, παρουσίασε συγκεκριμένα στοιχεία, όπως την αύξηση στις αφίξεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής κατά 50% τον Ιούνιο, ως αποτέλεσμα της επιλογής εμβάθυνσης των στρατηγικών σχέσεων με την άλλη άκρη του Ατλαντικού, τη διακίνηση επιβατών τον Ιούνιο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (στα ίδια επίπεδα με το 2019) και στα δεκατέσσερα αεροδρόμια της Fraport (4.6 εκ. επιβάτες εφέτος τον Ιούνιο, έναντι 4.4 εκ. επιβατών τον αντίστοιχο μήνα του ’19), καθώς και την άνοδο του τζίρου τον Μάιο στα καταλύματα και τον κλάδο της εστίασης (26 εκ. ευρώ και 40 εκ. ευρώ παραπάνω από το 2019, αντίστοιχα).

«Ιδιαίτερα, το τελευταίο στοιχείο αποτυπώνει πως ο τουρισμός αποτελεί εθνική υπόθεση», προσέθεσε ο κ. Κικίλιας.

Αναφερόμενος στην πρόσκληση προς Βορειοευρωπαίους και Γερμανούς συνταξιούχους να έλθουν στη χώρα μας τον Οκτώβριο, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο, προκειμένου να απολαύσουν έναν μεσογειακό χειμώνα, υποστήριξε ότι η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής για επέκταση της τουριστικής περιόδου, τον πρωταρχικό στόχο που έθεσε ο ίδιος, όταν ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Τουρισμού.

«Η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου γίνεται με γνώμονα την προσέλκυση επισκεπτών και την παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και βασίζεται σε τρεις άξονες.

Πρώτον, στη συνεργασία με τους επαγγελματίες του τουρισμού για την διασφάλιση της λειτουργικότητας των υποδομών· δεύτερον, στις επαφές με κορυφαία ταξιδιωτικά πρακτορεία και αεροπορικές εταιρείες, ώστε να επιτευχθούν συμφωνίες για σημαντικό αριθμό γκρουπ επισκεπτών· και τρίτον, σε στοχευμένη καμπάνια –σε συνεργασία με τον ΕΟΤ– και ταξίδι στη Γερμανία, που θα πραγματοποιηθεί για ακριβώς αυτόν τον σκοπό», υπογράμμισε.

«Πάντως, επιδεικνύεται ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Κρήτη, τη Νότια Πελοπόννησο, τη Ρόδο και την Κω», είπε ο κ. Υπουργός, σε συνέντευξη στο «Βήμα της Κυριακής», επισημαίνοντας ότι «οι πρωταθλητές του χειμώνα, χτίζονται το καλοκαίρι».

Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του εγχώριου τουρισμού και την απόφαση του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, να διπλασιαστούν οι δικαιούχοι του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους», ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου και της κυβέρνησης, «το μέρισμα της επιτυχίας από το τουριστικό μας προϊόν, να επιστρέφει στην τσέπη κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα».

«Για πρώτη φορά, διαθέτουμε ένα τόσο ευρύ πλέγμα στήριξης για την ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού –συνολικού ύψους 71 εκατ. ευρώ– προκειμένου και οι πλέον ευάλωτοι συμπολίτες, να μπορούν να απολαύσουν τις ομορφιές της πατρίδας μας και να πάρουν τις ανάσες που όλοι δικαιούμαστε», ολοκλήρωσε.