Δεν χωρεί αμφιβολία ότι στην χρηματιστηριακή αγορά επέστρεψε ο κίνδυνος της πολιτικής ανωμαλίας, το ρίσκο που την ώρα τούτη δεν φαίνεται να αναλαμβάνουν οι ξένοι θεσμικοί επενδυτές, προ του θόλου πολιτικού τοπίου που προδιαγράφεται, ενώ μέχρι πρότινος τοποθετούνταν αθρόα και μαζικά διαβλέποντας ισορροπία στο πολιτικό σύστημα και ομαλό περιβάλλον αυτοδυναμίας μετά τις εκλογές!

Αδιαμφισβήτητα ένα μοιραίο γεγονός, όπως εν προκειμένω η τραγωδία των Τεμπών που ανέδειξε την ανεπάρκεια του Κράτους και των μηχανισμών που στην περίπτωση του ΟΣΕ πρόκειται για δεκαετίες πίσω, ανέτρεψε τα δεδομένα και πιθανόν ανατρέπει τον υφιστάμενο χάρτη των πολιτικών ισορροπιών, καθιστώντας την αγορά ευμετάβλητη στις εξελίξεις!

Την ώρα που οι ξένοι αλλά και οι Έλληνες ρευστοποιούν αθρόα γκρεμίζοντας τον γενικό δείκτη και τις επιμέρους μετοχές, χρηματιστηριακοί, οικονομικοί και επιχειρηματικοί κύκλοι συζητούν και επεξεργάζονται τρία σενάρια ως προς το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών, η έκβαση καθενός εκ των οποίων θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του Γενικού Δείκτη και των τιμών των μετοχών!

ΣΕΝΑΡΙΟ 1: Αυτοδυναμία Μητσοτάκη

Παρά το εξαιρετικά αρνητικό κλίμα που την ώρα τούτη έχει διαμορφωθεί στην κοινωνία για την κυβέρνηση, εντούτοις υφίστανται πιθανότητες στον βαθμό που η οργή της κοινωνίας εκτονωθεί σύντομα, στις δεύτερες εκλογές που θα διεξαχθούν κατά πάσα πιθανότητα στις 2 Ιουλίου, η Νέα Δημοκρατία να αποσπάσει αυτοδυναμία.

Βεβαίως, η αλήθεια είναι πως σε μεγάλο βαθμό το αποτέλεσμα της πρώτης Κυριακής (21 Μαΐου) θα διαμορφώσει το πλαίσιο και τις προοπτικές για την δεύτερη Κυριακή. Εάν δηλαδή η ΝΔ πιάσει γύρω στο 30% στην πρώτη αναμέτρηση, θεωρητικά είναι σχεδόν αδύνατο να πηδήξει στο 38% στην δεύτερη!

Τούτο σημαίνει ότι για να υπάρχουν πιθανότητες αυτοδυναμίας θα πρέπει η ΝΔ να κινηθεί γύρω στο 33%- 34% την πρώτη Κυριακή!

ΣΕΝΑΡΙΟ 2: Κυβέρνηση συνεργασίας με Μητσοτάκη πρωθυπουργό ή με πρόσωπο κοινής αποδοχής!

Η δεύτερη εκδοχή την οποία συνεκτιμούν ως πιθανότερη την ώρα τούτη οι ισχυροί επιχειρηματικοί κύκλοι, είναι ο σχηματισμός κυβέρνησης συνεργασίας μετά τις εκλογές της δεύτερης Κυριακής! Πιθανότατα της ΝΔ με το ΠΑΣΟΚ!

Ωστόσο και το σενάριο αυτό έχει δύο εκδοχές:

Εκδοχή Α: Η ΝΔ αναδεικνύεται πρώτο κόμμα στις εκλογές με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο ΣΥΡΙΖΑ! Στην πράξη τούτο σημαίνει ότι το πρώτο κόμμα είναι ισχυρό, χωρίς εσωστρέφειες και με την πρωτοβουλία των κινήσεων, που σημαίνει κυβέρνηση συνεργασίας με τον Κυριάκο Μητσοτάκη πρωθυπουργό.

Εκδοχή Β: Το πρώτο κόμμα (ΝΔ) δεν έχει βγει τόσο ισχυρό μέσα από την δεύτερη εκλογική αναμέτρηση. Πρώτο μεν, αλλά χωρίς μεγάλη διαφορά από το δεύτερο κόμμα και χωρίς πολύ υψηλά ποσοστά!

Στην περίπτωση αυτή η κυβέρνηση συνεργασίας θα τεθεί υπό την αίρεση της αλλαγής πρωθυπουργού με πρόσωπο κοινής αποδοχής!

Σε απλά λόγια δεν θα γίνει αποδεκτό το πρόσωπο του Κυριάκου Μητσοτάκη ως πρωθυπουργού, αλλά θα αναζητηθεί άλλη προσωπικότητα με ειδικό βάρος και αποδεκτές αναφορές.

ΣΕΝΑΡΙΟ 3: Τρίτες εθνικές εκλογές τέλη Αυγούστου!

Την αγορά ωστόσο απασχολεί και το γεγονός να μην υπάρξει συμφωνία των πολιτικών αρχηγών για κυβέρνηση συνεργασίας, μετά τις δεύτερες εκλογές.

Ειδικά εάν τεθεί θέμα κυβερνήσεως χωρίς τον Κυριάκο Μητσοτάκη πρωθυπουργό! Σε αυτή την περίπτωση υφίσταται η σοβαρή πιθανότητα, η χώρα να οδηγηθεί σε τρίτη συνεχή εκλογική αναμέτρηση, που κατά πάσα πιθανότητα θα διεξαχθούν στα τέλη Αυγούστου!

Το σενάριο αυτό, προβληματίζει ιδίως τους ξένους επενδυτές αλλά και τους ισχυρούς εγχώριους επιχειρηματικούς κύκλους οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι στην περίπτωση αυτή από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο δεν θα λειτουργεί τίποτε, η ακυβερνησία θα κυριαρχήσει και όλα μοιραία θα πάνε πίσω, από εξαγορές και συγχωνεύσεις έως εμβληματικές ιδιωτικοποιήσεις!

Οι Έλληνες «σπόνσορες» του Ρωσικού πολέμου: Νικόλας Μαρτίνος – Διαμαντής Διαμαντίδης – Γιώργος Προκοπίου – Γιώργος Οικονόμου – Γιώργος Σπυρίδων Κουρελής – Θανάσης Μαρτίνος & Ανδρέας Μαρτίνος συνεχίζουν το «παιχνίδι» με τον Πούτιν!

Ο οργανισμός International Sponsors Of War έχει ως αποστολή να εκδίδει και να δημοσιοποιεί λίστες με άτομα και εταιρείες που υποκινούν την ανοιχτή επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και παράλληλα, παρά τις ευρωπαϊκές και διεθνείς κυρώσεις συνεχίζουν να συνεργάζονται με το καθεστώς Πούτιν.

Ο οργανισμός παρακολουθεί καθημερινά, μέσα από τη διεθνή εταιρεία LSEG, ιδιοκτήτρια της Refinitiv, για οποιαδήποτε πιθανή προσθήκη περαιτέρω οντοτήτων.

Οι καταχωρημένες εταιρίες και τα άτομα πίσω από αυτές θα συμπεριληφθούν στη βάση δεδομένων του World-Check προκειμένου να προστατευθεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας από συνεργούς του ρωσικού πολέμου.

Ξένες εταιρείες που, παρά τη διεθνή αναγνώριση της Ρωσίας ως επιτιθέμενου κράτους και τους επιβληθέντες περιορισμούς κυρώσεων, συνεχίζουν να συνεργάζονται μαζί της.

Μεταξύ των εταιριών που αποτελούν προτεραιότητα στο να τους επιβληθούν κυρώσεις είναι εκείνες που παρέχουν στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα αγαθά και υπηρεσίες κρίσιμου περιεχομένου, καθώς και συνεισφέρουν στον ρωσικό προϋπολογισμό, χρηματοδοτώντας έτσι την τρομοκρατία.

Η λίστα περιλαμβάνει επίσης επιχειρηματικούς εταίρους ή διευθυντές ξένων εταιρειών που συνδέονται με Ρώσους ολιγάρχες που έχουν ήδη υποστεί κυρώσεις

Στην πρώτη θέση των χωρών συνεργατών στη λίστα της ντροπής, όπως βλέπετε και στο γράφημα, είναι η Ελλάδα, η οποία «εκπροσωπείται» από τους:

Θανάσης Μαρτίνος – Ανδρέας Μαρτίνος με την Minerva Marine

Η Minerva Marine ιδρύθηκε το 1996 από τον Ανδρέα Ι. Μαρτίνο και μέχρι σήμερα παραμένει ιδιωτική και ανεξάρτητη εταιρεία. Η Minerva αναπτύχθηκε γρήγορα από διαχειριστής δεξαμενόπλοιων στην κατηγορία Aframax. Η Minerva έχει επεκτείνει περαιτέρω τις δραστηριότητές της για να συμπεριλάβει, από MR σε VLCC (μεταφορείς χημικών προϊόντων και αργού πετρελαίου) στον τομέα των δεξαμενόπλοιων και Capesize στο τμήμα bulker. Σήμερα, η Minerva συναλλάσσεται με όλες τις μεγάλες εταιρείες πετρελαίου, ενώ έχει εξελιχθεί σε πολύτιμο συνεργάτη για τους περισσότερους ναυλωτές της Βαλτικής.

Νικόλας Μαρτίνος με την Thenamaris

Η Thenamaris, η εταιρεία διαχείρισης πλοίω, παραδίδει μια μεγάλη ποικιλία φορτίων σε όλο τον κόσμο διαχειριζόμενος έναν παγκόσμιας κλάσης στόλο θαλάσσιων πλοίων.

Διαμαντής Διαμαντίδης με την Delta Tankers

Η Delta Tankers είναι μια ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, με υψηλή δραστηριότητα στους τομείς suezmax και VLCC.

Γιώργος Προκοπίου με την Dynacom Tankers Management (DTM)

Η Dynacom Tankers Management (DTM) ιδρύθηκε το 1991 για τη διαχείριση πετρελαιοφόρων. Έκτοτε, ο στόλος έχει επεκταθεί και εκσυγχρονιστεί σημαντικά και η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα ισχυρό δίκτυο σχέσεων με τους πελάτες και τη φήμη για την αριστεία των μεταφορών. Η DTM έχει ισχυρή παρουσία στη βιομηχανία πετρελαίου, με πλοία που καταπλέουν σε περισσότερα από 1.000 λιμάνια ετησίως και στις 7 ηπείρους – συνδέοντας διεθνείς οικονομίες και εξυπηρετώντας πελάτες σε όλο τον κόσμο.

Γιώργος Οικονόμου – Γιώργος Σπυρίδων Κουρελής με την TMS Tankers

Τα TMS Tankers παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες διαχείρισης πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της τεχνικής διαχείρισης και επίβλεψης συντήρησης, επιθεωρήσεων και επισκευών, ασφάλειας, ποιότητας και περιβαλλοντικής συμμόρφωσης, διαχείρισης και εκπαίδευσης πληρώματος, καθώς και αγορών. Η TMS Tankers παρέχει επιπλέον υπηρεσίες εμπορικής διαχείρισης, συμπεριλαμβανομένων λειτουργιών, διαχείρισης μετά την εγκατάσταση, λογιστικής, τιμολόγησης φορτίου και ασφάλισης.

Παράλληλα, στην λίστα υπάρχουν και οι εταιρίες:

Leroy Merlin, OpenWay Group, Danieli, Mondi Group/Mondi PLC, eKassir, Liberian International Ship & Corporate Registry, Bonduelle, P&G (Procter & Gamble), COMNAV TECHNOLOGY LTD., Auchan και Metro.

H διάψευση – γιαλαντζί της DT, ο ΟΤΕ, ο ανεξήγητος εγκλωβισμός της τιμής, το μονοπώλιο στις οπτικές ίνες, οι συζητήσεις με την CVC, η κυβέρνηση, η πρεσβεία και το γερμανικό Υπ. Οικονομικών!

Διάβασα με προσοχή την διάψευση – γιαλαντζί της Deutsche Telekom στο Χρηματιστήριο σχετικά με το δημοσίευμα του Radar αλλά και άλλων δημοσιευμάτων που επακολούθησαν σχετικά με τις πληροφορίες για πώληση πακέτου μετοχών του ΟΤΕ σε ένα εκ των κορυφαίων funds Macquarie και CVC! Που στην ουσία για όποιον ξέρει να διαβάζει πίσω από τις γραμμές, δεν έλεγε απολύτως τίποτα!

Διάβασα ακόμη τη «συνέντευξη» (δηλαδή κάτι δηλώσεις στα όρθια στο περίπτερο της DT στην Βαρκελώνη με αφορμή την διεθνή έκθεση τηλεπικοινωνιών και κινητής τηλεφωνίας MWC) στην «Καθημερινή» όπου ηγείται ο γνωστός Αλέξης Παπαχελάς, άλλοτε φιλοαμερικανός και άλλοτε φιλογερμανός ανάλογα με το φεγγάρι…

Η Βελγίδα Διευθύνουσα σύμβουλος της DT Ευρώπης, αφού χαρακτήρισε τα όσα γράφονται περί πώλησης πακέτου μετοχών του ΟΤΕ σε ξένα funds fake news, είπε:

1. Ότι δεν πρόκειται η DT να αγοράσει περαιτέρω μετοχές του ΟΤΕ! Αλλά θα συνεχίσει το πρόγραμμα αγοράς ίδιων μετοχών, που χρηματοδοτείται από το 50% του μερίσματος, προκειμένου «στο τζάμπα» να αυξάνει τα ποσοστά της!
2. Ότι προτεραιότητα της είναι η Αμερική και η T- mobile!
3. Είπε ακόμη για επενδύσεις 3 δις. στην Ελλάδα, κάτι γνωστό άλλωστε από το ρεπορτάζ του ΟΤΕ, τίποτα καινούριο δηλαδή.

Η Ντομινίκ Ρουά στις δηλώσεις της αυτές – στα όρθια- δεν είπε τίποτα για το μονοπώλιο των οπτικών ινών που χάθηκε! Λόγω ΔΕΗ αλλά και των λοιπών παροχών που μπήκαν στο παιχνίδι!

Δεν είπε τίποτα γιατί η μετοχή του ΟΤΕ ήταν εγκλωβισμένη κάτω από τα 15 ευρώ ενώ η αγορά έτρεχε!!! Ποια σκοπιμότητα κράτησε χαμηλά τη μετοχή, όταν το 50,86% ελέγχεται από την Deutsche Telekom;

Δεν είπε τίποτα αν υπήρξαν συζητήσεις ή όχι, οποιασδήποτε μορφής επαφές με την Macquarie ή την CVC, παρά μόνο γενικόλογες αναφορές!

Την ίδια ώρα ομολόγησε ότι προτεραιότητα της είναι η Αμερική!

Και παράλληλα αυτή την ώρα η Macquarie παρέα με το ιταλικό δημόσιο (Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) κινείται κόντρα στους Αμερικανούς που διεκδικούν την ιταλική TIM, δείχνοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τις τηλεπικοινωνίες, μετά τις βρετανικές τώρα και τις ιταλικές!

Για να μην πλατειάζουμε, αδιαφορούμε για τις σκόρπιες και ασαφείς δηλώσεις της Deutsche Telekom οι οποίες στην πράξη και πολύ γρήγορα, το 2024 δηλαδή, θα αποδειχθούν αν ήταν με σκοπιμότητα ψευδείς ή όχι!

Εμείς επιμένουμε ότι γνωρίζουμε:

Πρώτον για το ενδιαφέρον της CVC πέραν πάσης αμφιβολίας!

Καθώς και για συζητήσεις στο παρασκήνιο μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης, της Γερμανικής πρεσβείας στην Αθήνα αλλά και του γερμανικού υπουργείου οικονομικών, σύμφωνα με τις πληροφορίες!

Ας κάνουν όσες «διαψεύσεις» θέλουν τόσο οι ίδιοι όσο και οι «πράκτορες» τους! Εδώ είμαστε και θα τα πούμε αργά ή γρήγορα!

Η ΔΕΗ, η Enel Romania, ο Γ. Στάσης, η επιστροφή από την απαξία στην κυριαρχία, το παρολίγον πλιάτσικο της Διαπλοκής, η αποδοχή από τους εργαζόμενους και το τέλος εποχής για τους «Φωτόπουλους»!

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η εξαγορά της Enel Romania από την ΔΕΗείναι εδώ και αρκετό καιρό «κλεισμένη», όπως πρώτο και μόνο αποκάλυψε το Radar σε ανύποπτη χρονική στιγμή που κανείς στην πιάτσα δεν είχε αντιληφθεί το παραμικρό από τις εξαιρετικές κινήσεις του Γιώργου Στάσση, που είτε αρέσει είτε όχι, μεταμόρφωσε την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού σε κορυφαία στα Βαλκάνια και από τις ισχυρότερες στην Ευρώπη!

 

Όταν πριν μερικά χρόνια η προηγούμενη κυβέρνηση και οι τότε διοικήσεις της την οδηγούσαν σε πλήρη απαξία, κατακερματισμό και βορά των περιουσιακών της στοιχείων από τα ισχυρά συμφέροντα του χώρου!

 

Με την απόκτηση της Enel Romania που τυπικά θα ανακοινωθεί εντός των επόμενων ημερών, η ΔΕΗ κατοχυρώνεται ως κυρίαρχη δύναμη στον χώρο της Ενέργειας στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια (όπου θα επακολουθήσουν και άλλες κινήσεις) ενώ διαμορφώνεται το πλαίσιο για την περαιτέρω επιθετική επέκταση της σε άλλες χώρες και τομείς δραστηριότητας (πχ οπτικές ίνες)!

 

Το deal του 1,3 δις. ευρώ με την ιταλική Enel για τη θυγατρική της στη Ρουμανία, θα καλυφθεί με ίδια κεφάλαια ύψους 500 εκατ. ευρώ της ΔΕΗ, ενώ τα υπόλοιπα 800 θα χρηματοδοτηθούν από τις 4 εγχώριες συστημικές τράπεζες!

 

Η ΔΕΗ έχει μειώσει την ώρα τούτη τον δανεισμό της περίπου στα 1,5 δις. ευρώ, ενώ με την απόκτηση της Enel Romania, θα αναλάβει έναν δανεισμό της τελευταίας ύψους 550-600 εκατ. ευρώ!

 

Το γεγονός πάντως είναι πως το τεράστιο και εντυπωσιακό turn around story της ΔΕΗ που από την απαξία οδηγήθηκε στην κυριαρχία επί διοικήσεως Στάσση, αφού έφυγαν δηλαδή οι νταραβεριτζήδες και τα κομματόσκυλα από την διοίκηση της Επιχείρησης, επιβεβαιώνεται και τυγχάνει μεγάλης αποδοχής από την ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ και όλους γενικά τους φορείς εργαζομένων στην επιχείρηση, όπου η ΔΑΚΕ, δηλαδή η συνδικαλιστική παράταξη που πρόσκειται στην κυβέρνηση, κυριάρχησε απόλυτα στις εκλογές!

 

Στην πράξη δηλαδή αποδεικνύεται ότι οι εργαζόμενοι, ταυτίζονται και αποδέχονται το έργο της Διοίκησης μέσα από την οποία βλέπουν να υλοποιείται ένα success story που κατοχυρώνει τα συμφέροντα των μετόχων, του Κράτους αλλά και τις προοπτικές των ίδιων! Και η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί ένα τέλος εποχής για τους κάθε λογής Φωτόπουλους που ανεβοκατεβάζαν τους διακόπτες ρίχνοντας την Ελλάδα στο σκοτάδι, «απειλούσαν» την κοινωνία, έκαναν ντου και καταλήψεις στα γραφεία των διευθυνόντων συμβούλων!!!

 

Ευτυχώς το αίσχος αυτό που οδήγησε στην κατάντια της ΔΕΗ, (από κοινού με τους κάθε λογής κομματάρχες που διακατέχονταν από λαϊκισμό και ιδεοληψίες) και το παρολίγον τεμάχισμα της προς χάριν της διαπλοκής, έλαβε τέλος!

Υπήρξε πολιτική παρέμβαση στην τοποθέτηση του σταθμάρχη της Λάρισας; Γιατί ήταν μόνος του στη βάρδια;

Πώς τοποθετήθηκε στη συγκεκριμένη θέση ο μοιραίος σταθμάρχης αναρωτιούνται πολλοί καθώς αποτελεί το θέμα των ημερών, και δικαίως; Μήπως εκεί υπήρξε πολιτική παρέμβαση;

Κατόπιν απόφασης του αρμόδιου Επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος έχει τεθεί σε αργία όσο διαρκεί η διερεύνηση του θέματος.

Πάντως, ούτε εδώ έχει λογική η συζήτηση περί πολιτικής παρέμβασης, δεδομένου ότι ο Επιθεωρητής είναι ενεργός συνδικαλιστής άλλου κόμματος (ΠΑΣΟΚ).

Το βέβαιο πάντως είναι ότι για τη συγκεκριμένη θέση υπήρχε υπηρεσιακή ανάγκη και δεν υπήρχε άλλος ενδιαφερόμενος ο οποίος να απορρίφθηκε.

Γιατί όμως ήταν μόνος του στη βάρδια;

Οι βάρδιες είναι επίσης αρμοδιότητα του Επιθεωρητή.

Ο Επιθεωρητής δηλώνει ότι είχε βγάλει και δεύτερη βραδινή βάρδια, με πιο έμπειρο σταθμάρχη, ο οποίος αδικαιολόγητα δεν ήταν στο πόστο του.

Το πιο κρίσιμο ερώτημα, τελικά, είναι γιατί εν έτει 2023 ένας σταθμάρχης να πρέπει να επιτελέσει μια τόσο κρίσιμη αρμοδιότητα χειροκίνητα και να μην μπορεί να το κάνει ηλεκτρονικά;

Το τραγικό είναι ότι μπορούσε κι έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά, όμως δεν το έκανε. Είχε τη διαθέσιμη υποδομή, διότι τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης υπάρχει εγκαταστημένο και λειτουργικό στο Σταθμό της Λάρισας. Αυτό σημαίνει ότι ο σταθμάρχης:

● έπρεπε να χαράξει τη γραμμή ηλεκτρονικά, ώστε αυτομάτως να τοποθετηθούν οι αλλαγές με το μέγιστο επίπεδο ασφάλειας στη σωστή κατεύθυνση και να αποφευχθεί το όποιο ανθρώπινο λάθος των χειροκίνητων χειρισμών – πράγμα που δεν έκανε.

● μπορούσε επί 5,5 χιλιόμετρα και 12’ να δει στον πίνακα ότι το τραίνο είναι σε λάθος πορεία -δεν το είδε.

Αντιθέτως, έκανε τη διαδικασία χειροκίνητα και λανθασμένα, με τραγικά αποτελέσματα.

Επιπλέον, η προφορική του στιχομυθία με τον μηχανοδηγό δεν έγινε με τον προβλεπόμενο από τα πρωτόκολλα τυπικό τρόπο ο οποίος θα μπορούσε ίσως να αναδείξει το λάθος.

Αξίζει, πάντως να σημειωθεί, πως από την στιγμή που ο σταθμάρχης δεν είχε ενημερώσει ρητώς τον μηχανοδηγό ότι τον είχε τοποθετήσει σε γραμμή καθόδου, ο μηχανοδηγός επιβάλλονταν να ρωτήσει για ποιο λόγο βρίσκεται σε αυτήν την γραμμή. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο, θα είχε ενημερωθεί και ο σταθμάρχης, καθώς και ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας.