Καλημέρα σας κυρίες και κύριοι. Η κλιματική κρίση δεν έχει μόνο πυρκαγιές, αλλά και καταστροφικές και φονικές πλημμύρες. Και οι μηχανισμοί, πιάστηκαν πάλι απροετοίμαστοι, παρά τα αντιθέτως λεγόμενα από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, αλλά και τους δημοτικούς άρχοντες. Στο χρηματιστήριο τουλάχιστον ανακόπηκε η προηγηθείσα μπόρα, προς το παρόν!

Τι γύρευε ο Κοκλώνης στο γραφείο του Άδωνι Γεωργιάδη; Η …επιδότηση των 2 εκατ. ευρώ που θέλει η Barkingwell για να υλοποιήσει το πρότζεκτ των 9 εκατ. ευρώ!

Τι γύρευε ο Κοκλώνης στο γραφείο του Άδωνι Γεωργιάδη πριν λίγες μέρες; Τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια;

Εθεάθη όπως μου είπε πηγή μου στο υπουργείο Εργασίας ο τηλεοπτικός αστέρας, μάνατζερ και wannabe καναλάρχης στο γραφείο του Άδωνι.

Ο λόγος; Μάλλον προφανής. Τι θα γίνει με αυτή την επιδότηση των 2 εκατ. ευρώ που θέλει η Barkingwell Progress για να υλοποιήσει το πρότζεκτ των 9 εκατ. ευρώ.

Γιατί όπως έμαθα, παρόλο που ο αναπτυξιακός νόμος έχει εγκρίνει το ποσό, η εταιρείες του Κοκλώνη χρωστάνε κάτι εκατομμύρια σε εισφορές στον ΕΦΚΑ και τα άλλα ταμεία του κράτους…

Μήπως ζήτησε κάποιο χατίρι; Όπως κάτι άλλοι τύποι καζινάδες παλαιότερα;

Γιατί αυτοί και όχι εγώ θα σκέφτηκε ο υπέρλαμπρος Κοκλώνης… Έλα μου ντε, έχει ένα δίκιο το παλικάρι…

Τι κάνει ο Father Alex παρέα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στην Μύκονο της Πελοποννήσου; Οι …βουτιές στο Aldemar στην Σκαφιδιά και η ρήξη με τον Ελπιδοφόρο!

Τι κάνει ο Καρλούτσος κατά κόσμος Father Alex στους Αγίους Τόπους παρέα με τον Οικουμενικό Πατριάρχη;

Και όταν λέμε Αγίους Τόπους στην Ελλάδα, εννοούμε την Ηλεία.

Όλοι αναρωτήθηκαν καθώς το τελευταίο επεισόδιο που είχα μάθει είναι ότι ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος τον είχε κάνει πέρα.

Και φυσικά θα είχε στείλει και σχετικό ραπόρτο στον πνευματικό του πατέρα.

Και όμως, Καρλούτσος και Βαρθολομαίος βρέθηκαν στην Σκαφιδιά, στο υπερλούξ ξενοδοχείο Aldemar και περάσανε μαζί αρκετές μέρες επισκεπτόμενοι μοναστήρια και εκκλησίες.

Κερδίζει ο Βελόπουλος από το μπάχαλο στους Σπαρτιάτες!

Ενισχυμένος, μαθαίνω ότι είναι ο Βελόπουλος από όλη αυτή την ιστορία με τους Σπαρτιάτες.

Βέβαια και ο ίδιος πήγε να χάσει τα αυγά και τα πασχάλια όταν τον κατηγόρησαν για μαύρο χρήμα αλλά επανήλθε.

Και όπως μαθαίνω θα συνεχίσει ιδιαίτερα σκληρή κριτική στον Μητσοτάκη…

Η αυτογελοιοποίηση στους Σπαρτιάτες είναι ισχυρότερη από οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση …

Μιλώντας με αρκετούς κυβερνητικούς εχθές, μου έλεγαν ότι δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευχαρίστηση από αυτή την γελοιοποίηση που υφίστανται οι Σπαρτιάτες τις τελευταίες μέρες. Είναι μεγαλύτερη από οποιαδήποτε νομοθετική παρέμβαση που μπορεί να γίνει…

Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουν κάτι στο μυαλό τους για την περίπτωση του ακροδεξιού κομματιδίου.

Αυξήσεις μέχρι και 15% ζητούν οι παραχωρησιούχοι για τα διόδια – Αξιώνουν συμμετοχή του Δημοσίου, για να μειωθεί η επιβάρυνση των πολιτών

*** Το ζήτημα της αύξησης των διοδίων επανέφεραν και μάλιστα με απαιτητικό τρόπο οι παραχωρησιούχοι των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, καθώς το θέμα είχε παγώσει λόγω των εκλογικών αναμετρήσεων, παρά τις επίμονες και τότε πιέσεις για έγκριση αυξήσεων. Τώρα, οι πιέσεις προς το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έφεραν τις δύο πλευρές στο τραπέζι των συζητήσεων και μάλιστα μικρό μόλις χρονικό διάστημα πριν ανοιχτούν οι προσφορές ειδικά για την Αττική Οδό, την παραχώρηση που αποφέρει μακράν τα μεγαλύτερα κέρδη μέχρι τώρα από οποιαδήποτε άλλη, αν και εξαιρείται από τις ετήσιες διακυμάνσεις του πληθωρισμού.

***Το υπουργείο έχει στα χέρια του τις προτάσεις των παραχωρησιούχων, οι οποίες δεν έχουν ενιαίο μέγεθος ως προς το ποσοστό των ζητούμενων αυξήσεων, αλλά όλες έχουν ένα κοινό εύρος. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό των αυξήσεων που αξιώνουν οι παραχωρησιούχοι κυμαίνεται από 10% – 15%, ανάλογα με τα στοιχεία κίνησης που εμφανίζει κάθε αυτοκινητόδρομος παραχώρησης, το διάστημα που μεσολάβησε από την τελευταία αύξηση και τα αυξημένα κόστη συντήρησης (ενεργειακό κόστος κυρίως) συν ένα “εύλογο” περιθώριο κέρδους. Ισχυρίζονται ότι οι ετήσιες απώλειές τους θα υπερβούν τα 40 εκατ. ευρώ το 2023, αν δεν ισχύσει καμία αύξηση και παράλληλα ζητούν μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24% σήμερα.

***Εναλλακτικά, στις συζητήσεις που άρχισαν εδώ και δύο εβδομάδες περίπου, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τέθηκαν από την πλευρά των εργολάβων και προτάσεις συμμετοχής του Δημοσίου, με την ανάληψη ενός μέρους των αυξήσεων που θα συμφωνηθούν (θα το εισπράττουν οι παραχωρησιούχοι και θα το αποδίδουν ή θα αφαιρεθεί από την αύξηση εξαρχής και θα καταβάλλεται σε 4 τριμηνιαίες δόσεις στους δικαιούχους). Παράγοντες του υπουργείου, φέρεται να κατέθεσαν την πρόταση μετακύλισης του κόστους των αυξήσεων, με επιμερισμό του σε 3 επόμενες χρήσεις, με το σκεπτικό ότι ο πληθωρισμός μέχρι τότε θα έχει υποχωρήσει. Προς το παρόν, δεν φαίνεται να υπάρχει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών και κατά τα φαινόμενα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, περιμένουν ευχάριστες εκπλήξεις από το άνοιγμα των προσφορών για την Αττική Οδό αύριο, εκτός απροόπτου και μετά να τα βάλουν όλα στο τραπέζι.

Εφιαλτικός ο αριθμός και το ύψος των αρρύθμιστων χρεών προς τον ΕΦΚΑ – Χτυπάει κόκκινο η οικονομική αδυναμία εκατοντάδων χιλιάδων οφειλετών

*** Τελικά, ούτε οι αριθμοί ευημερούν. Σε μία οικονομία που παλεύει να σταθεί στα πόδια της και σε μία κοινωνία που προέρχεται από διαδοχικές και πολυετείς οικονομικές κρίσεις, δυστυχώς οι συνέπειες πολλαπλασιάζονται χρόνο με το χρόνο και σωρεύουν χρέη επαγγελματιών και ιδιωτών, στην προκειμένη περίπτωση στον κύριο ασφαλιστικό φορέα της χώρας, τον ΕΦΚΑ.

***Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Εισφορών, από τα 46,55 δισ. ευρώ που ήταν το συνολικό χρέος προς τον ΕΦΚΑ στο τέλος Ιουνίου, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό 9,6% (!) προχώρησε σε ρύθμιση των οφειλών του προς τα ασφαλιστικά ταμεία, ποσοστό που αντιπροσωπεύει μόλις ένα ποσό της τάξης των 4,5 (!) δισ. ευρώ, από τις συνολικές οφειλές. Όταν, λοιπόν, από τους συνολικά 2.298.764 οφειλέτες του ΕΦΚΑ, σε ρύθμιση των οφειλών τους προχώρησαν μόνο οι 340.328, ενώ οι υπόλοιποι 1.958.436 έμειναν εκτός ρυθμίσεων, με συνολικό αρρύθμιστο χρέος 42,1 δισ. ευρώ, τότε θα πρέπει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να αναθεωρήσει πολλές από τις παραδοχές του, για τη οικονομική δυνατότητα που διαθέτει ένα πολύ μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

***Ακόμα και αν δεχτεί κάποιος ότι μεταξύ αυτών που δεν προσήλθαν σε ρύθμιση, κρύβονται και διάφοροι μπαταχτσήδες, όντας ούτως ή άλλως ένα πολύ μικρό μέρος του συνολικού αριθμού των οφειλετών, κάτι πρέπει να κάνει η κυβέρνηση, για να περιορίσει έστω το πρόβλημα και φυσικά τις απώλειες του ασφαλιστικού φορέα, που θα βρεί το πρόβλημα μπροστά του, αν δεν έχουν ήδη χτυπήσει καμπάνες στη διοίκησή του. Και εδώ, όπως και στα κόκκινα δάνεια πρώτης κατοικίας, η λύση δεν είναι οι κατασχέσεις και οι εξώσεις, με τις οποίες απειλεί το ΚΕΑΟ, γιατί θα μιλάμε ουσιαστικά σε λίγους μήνες για ένα πρωτοφανές πογκρόμ κατά οφειλετών είτε στα ασφαλιστικά ταμεία είτε στους servicers και τις τράπεζες.

Η ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χρειάζεται άμεσα μεγάλες επενδύσεις επέκτασης δικτύων φόρτισης

*** Πόσα σημεία φόρτισης διαθέτει σήμερα η Ελλάδα; Επαρκούν για την ομαλή λειτουργία της ταχέως αναπτυσσόμενης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή είμαστε πολύ πίσω ακόμα; Και η Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι έτοιμη να υποδεχτεί τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, Ι.Χ. και φορτηγών, που αποτελούν μία ιδιαίτερα απαιτητική κατηγορία; Τα μέχρι τώρα στοιχεία καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι για να λειτουργήσει απρόσκοπτα η ηλεκτροκίνηση στην ΕΕ χρειάζονται επενδύσεις και επεκτάσεις του σημερινών δικτύων φόρτισης.

***Έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος σε πέντε κράτη μέλη της ΕΕ έδειξε ότι για να υπάρξει η κατάλληλη κάλυψη όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα πρέπει να δραστηριοποιηθούν άμεσα, χωρίς να χάνουν πολύτιμο χρόνο, προχωρώντας στις κατάλληλες επενδύσεις, ώστε τα υφιστάμενα σημεία φόρτισης και να αυξηθούν και να μπορούν να ανταποκριθούν στα αυξημένα φορτία ρεύματος. Αδήριτη επίσης ανάγκη αποτελεί το γεγονός ότι η ενέργεια που θα απαιτηθεί για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Τότε μόνο θα υπάρξει ηλεκτροκίνηση με μηδενικούς ρύπους. Σε διαφορετική περίπτωση το πρόβλημα των εκπομπών ρύπων θα μετατοπιστεί αλλού, χωρίς να υπάρξει η επιδιωκόμενη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

***Ουσιαστικά, καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι στην ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης (κυβερνήσεις, φορείς εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης, διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας) να ξεκινήσουν τον προγραμματισμό το συντομότερο δυνατό για να διασφαλίσουν τόσο τις σημερινές όσο και τις μελλοντικές ανάγκες φόρτισης των αυτοκινήτων, αλλά κυρίως των φορτηγών, για τα οποία οι ανάγκες θα είναι πολλαπλάσιες και πολύ πιο απαιτητικές από αυτές των αυτοκινήτων. Το ΥΠΕΝ ακούει;

Ποιους άξονες θέτει ως πρωτεύοντες στόχους το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

*** Στις άμεσες προτεραιότητες της έχει καταλήξει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το αμέσως προσεχές διάστημα, καθώς ένα τεράστιο πλέγμα δραστηριοτήτων θα πρέπει εκκινήσουν άμεσα, με στόχο την βελτίωση όλων των συγκοινωνιακών μέσων επίγειας ή εναέριας μεταφοράς, την έναρξη ή τη συνέχιση εμβληματικών έργων υποδομής, καθώς και πολλών αρδευτικών έργων, την υλοποίηση έργων των Κτιριακών Υποδομών, της ηλεκτροκίνησης κλπ. Ειδικότερα στις προτεραιότητες του υπουργείου περιλαμβάνονται επιγραμματικά:

  • Η ενίσχυση του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ και του ΟΑΣΑ, με την προσθήκη 250 νέων λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας
  • Η λειτουργία εντός του 2024 του Μετρό Θεσσαλονίκης και η επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων που θα προκύψουν από την έναρξη των εργασιών του Flyover
  • Η δημιουργία άμεσα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν όλα τα εκκρεμή ζητήματα του Σιδηροδρομικού Δικτύου, ομάδας εργασίας με συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων, ενώ καθορίστηκαν και οι άξονες για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου
  • Σχετικά με τα αρδευτικά έργα, ήδη υλοποιούνται πάνω από 20 μεγάλα έργα, ενώ το υπουργείο αναλαμβάνει άμεσα επιπλέον 63 έργα από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, που αφορούν την ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων της χώρας.
  • Αναβαθμισμένο ρόλο αναμένεται να έχουν οι Κτιριακές Υποδομές, καθώς επιδιώκεται να αναδειχθεί ο ρόλος τους στην υλοποίηση κτιρίων στους τομείς της υγείας, της δικαιοσύνης και της παιδείας.
  • Στελέχωση της διοικητικής Αρχής Γεφυρών, και υλοποίηση του Εθνικού Μητρώου Γεφυρών. Καλύτερη συντήρηση σηράγγων και φραγμάτων.
  • Τέλος η οδική ασφάλεια και η προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι επίσης κρίσιμες προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ερχόμενη τετραετία, ενώ αναμένεται να ανακοινωθούν σχετικά προγράμματα και δράσεις.

Σημειώστε τα όλοι σας, γιατί – αχρείαστα να είναι – το πιθανότερο είναι να μας χρειαστούν.

Ενδιαφέρουν

*** Ήρθε στα… ίσα του χθες το χρηματιστήριο, μετά το προχθεσινό στραπάτσο. Με τζίρο 107 εκατ. ευρώ, τον οποίο μοιράστηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος του οι 10 του MSCI. Το ζήτημα εφεξής είναι η αποκατάσταση της ομαλότητας και η αποφυγή μεγάλων ή ακραίων διακυμάνσεων.

*** Η Τράπεζα Πειραιώς, πάλι πρωτοστάτησε στον όγκο συναλλαγών, ακολουθούμενη από τον ΟΠΑΠ, που έβγαλε πολύ καλά αποτελέσματα εξαμήνου και τον τίμησαν οι επενδυτές με ένα +4, 99%.

*** Με ανακοίνωσή της στο χρηματιστήριο η Reds επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε «προχωρημένες, αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με την εταιρεία Trade Estates του ομίλου Fourlis για την πώληση του 100% των μετοχών της ΓΥΑΛΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΗ, που έχει στην ιδιοκτησία της το εμπορικό πάρκο Smart Park. Όπως αναφέρει, ακόμα δεν υπάρχει συμφωνία, συνεπώς, ο καθορισμός του τιμήματος τελεί υπό όρους, παραδοχές και προϋποθέσεις, οι οποίες ομοίως τελούν υπό διαπραγμάτευση. Θέμα ημερών το πιθανότερο η συμφωνία.

*** Τα κέρδη μετά φόρων του ομίλου Φουρλή διαμορφώθηκαν στο 1,8 εκατ. στο α’ εξάμηνο έναντι 2,5 εκ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Έγραψε όμως μικρότερα κέρδη 1,3 εκατ. από αναπροσαρμογή αξίας ακινήτων έναντι 5 εκατ. το 2022. Το EBITDA αυξήθηκε σε 6,9% το Α’ εξάμηνο του ’23 από 4,6% το Α’ εξάμηνο του ’22. Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) του Ομίλου ανήλθαν σε 10,9 εκ. το Α’ εξάμηνο του ’23 από 7,8 εκ. το Α’ εξάμηνο του 22, σημειώνοντας αύξηση κατά 39,2%, ενώ το περιθώριο EBIT έφτασε στο 4,4% από 3,7%. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 66,7% φτάνοντας τα 2,1 εκ. στο Α’ εξάμηνο του ‘23 έναντι 1,2 εκ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρά τα υψηλότερα έξοδα τόκων λόγω της αύξησης των επιτοκίων.

*** Άγριο παρασκήνιο τις τελευταίες ημέρες γύρω από την υπόθεση των διοδίων και των αυξήσεων που ζητούν οι παραχωρησιούχοι, θέμα για το οποίο κάποιοι ξένοι όμιλοι απείλησαν ακόμα και με απόσυρση του ενδιαφέροντός τους από την Αττική Οδό. Ο λόγος για τις Vinci και Hochtief, που συμμετέχουν σε τρεις από τις συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων με διόδια (Ολυμπία Οδός, Μαλιακός – Κλειδί και Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου), οι οποίες ζήτησαν από την ηγεσία του υπουργείου ΥΜΕΤ να ενημερωθούν «αν σχεδιάζει να ακυρώσει τις συμβάσεις παραχώρησης»… Η δε Vinci, λέγεται ότι απείλησε ευθέως ότι θα αποσύρει την προσφορά που έχει καταθέσει για την Αττική Οδό… Που πήγε άραγε το “Ελλάς-Γαλλία, συμμαχία”;

*** Όσο το πρόβλημα χρέους παραμένει μεγάλο για αρκετές χώρες της Ε.Ε., ακόμα κι αν η ΕΚΤ δεν προχωρήσει τώρα σε νέα αύξηση επιτοκίων, αυτό θα το…αναλάβουν, ειδικά για τις πιο αδύναμες χώρες, οι αγορές που τις δανείζουν. Υποχρεώνοντας τες δηλαδή, να αγοράσουν ακριβότερα το χρήμα των όποιων ομολογιακών εκδόσεων – κρατικών κυρίως, αλλά και ιδιωτικών.

*** Σας έχω είδηση. Ο πρώην τσάρος της οικονομίας επί ΓΑΠ, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου, μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα εμφανίστηκε στη Χαριλάου Τρικούπη και μάλιστα έκανε χρήση και κάποιων γειτονικών καταστημάτων για αξεσουάρ του αυτοκινήτου του. Προφανώς, δεν ήρθε μόνο για αυτό το λόγο, όπως αντιλαμβάνεστε, καθώς η επίσκεψή του στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κράτησε αρκετή ώρα. Άραγε επανακάμπτει ή απλώς δίνει τα φώτα του σε νεότερα στελέχη; Ίδωμεν…

 Αυτά και για σήμερα κυρίες μου και κύριοι. Την καλημέρα μου, όσο αυτή μπορεί να είναι, όταν χάνονται άνθρωποι από τις νεροποντές ή από ένα σπρώξιμο, για να μην μπει στο πλοίο της γραμμής…ό,τι και να πούμε είναι δυστυχώς λίγο…

Διαβάστε ακόμη: