Συνεχείς είναι από την αρχή του έτους οι ενέργειες των τραπεζών για την προώθηση νέων προσφορών στον τομέα της λιανικής τραπεζικής, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών.

Η βασική επιδίωξη της στρατηγικής τους είναι η επέκταση της πελατειακής βάσης, γεγονός που διευκολύνει αφενός την πώληση δανειακών προϊόντων και αφετέρου την ενίσχυση των εσόδων από προμήθειες, μέσα από την προσφορά μη τοκοφόρων υπηρεσιών.

Η χρονική συγκυρία είναι κρίσιμη. Από τη μία, τα έσοδα από τόκους πιέζονται εξαιτίας της χαλάρωσης της νομισματικής πολιτικής στη ζώνη του ευρώ, ενώ από την άλλη, οι ψηφιακές τράπεζες εντείνουν τη διείσδυσή τους στην ελληνική αγορά, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα τραπεζικά ιδρύματα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην προσέλκυση των νοικοκυριών, παρέχοντας σειρά κινήτρων για το άνοιγμα καταθετικών λογαριασμών – ένα κρίσιμο πρώτο βήμα για την κάλυψη μελλοντικών τραπεζικών αναγκών.

Νέα στεγαστικά δάνεια

Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί το πρόγραμμα «Σπίτι Μου», που εφαρμόζεται από τις αρχές του 2025. Σε αντίθεση με τον αρχικό κύκλο, όπου οι τράπεζες συμμετείχαν στο 25% του δανείου, τώρα το ποσοστό συμμετοχής τους ανέρχεται στο 50%.

Προκειμένου να καταστούν πιο ελκυστικές, έχουν μειώσει τα περιθώρια κέρδους (spreads), προσφέροντας επιτόκια που συνήθως αντιστοιχούν σε δανειολήπτες με υψηλή πιστοληπτική αξιολόγηση – περίπου στο 1,5% με 1,6% πάνω από το euribor. Επιπλέον, παρέχουν πρόσθετες παροχές, όπως η κάλυψη εξόδων κοινής ωφέλειας, και βοηθούν ενεργά τους πελάτες να εντοπίσουν κατάλληλη κατοικία.

Καταναλωτικά δάνεια με επιβραβεύσεις

Παράλληλα, αναπτύσσονται εντατικά και οι προσφορές στα καταναλωτικά δάνεια, με ανταγωνισμό τόσο στα επιτόκια όσο και στα συνοδευτικά προνόμια. Οι τράπεζες λανσάρουν προωθητικές ενέργειες που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, δωρεάν αγορές σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις για όσους εγκριθούν για χρηματοδότηση.

Η διαδικασία αιτήσεων έχει απλοποιηθεί σημαντικά και ολοκληρώνεται πλέον μέσω ψηφιακών καναλιών (e-banking και m-banking), με αξιολόγηση που μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε λίγα λεπτά, εφόσον τα στοιχεία του πελάτη είναι πλήρη και ενημερωμένα.

Μέσω αυτών των δανείων, ακόμη και μικρής αξίας, οι τράπεζες επιδιώκουν να αυξήσουν την κερδοφορία τους, δεδομένου ότι τα αντίστοιχα επιτόκια συχνά ξεπερνούν το 10%.

Ενίσχυση ψηφιακής πελατείας

Σε ένα περιβάλλον όπου το e-banking κυριαρχεί, οι τράπεζες επενδύουν στην προσέλκυση νέων πελατών, προσφέροντας κίνητρα εγγραφής και χρήσης των ψηφιακών τους υπηρεσιών.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε μισθωτούς του δημοσίου και συνταξιούχους, καθώς πρόκειται για ομάδες με σταθερό μηνιαίο εισόδημα, χαρακτηριστικό που τις καθιστά ελκυστικές για τις τράπεζες.

Ταυτόχρονα, γίνεται συστηματική προσπάθεια για την προσέλκυση εύπορων ιδιωτών, με εισοδήματα και καταθέσεις άνω των 60.000 ευρώ. Οι πελάτες αυτοί προσφέρουν χαμηλό πιστωτικό ρίσκο και αποτελούν ιδανικούς αποδέκτες για στεγαστικά δάνεια, επενδυτικά προϊόντα και ασφαλιστικά προγράμματα.

Τυποποιημένα τραπεζικά προϊόντα

Όπως τονίζουν στελέχη του κλάδου, η αύξηση της χρήσης ψηφιακών υπηρεσιών συνδέεται άμεσα με τη βελτίωση των πωλήσεων. Εστιάζουν κυρίως σε απλοποιημένα, «τυποποιημένα» προϊόντα – όπως τα καταναλωτικά δάνεια και οι πιστωτικές κάρτες – που είναι εύκολα στη χρήση αλλά αποφέρουν αξιόλογα έσοδα.

Οι πιστωτικές κάρτες, συγκεκριμένα, προωθούνται κυρίως ψηφιακά και αποτελούν σημαντική πηγή εσόδων μέσω συνδρομών και τόκων για ανεξόφλητα υπόλοιπα. Για την αύξηση των πωλήσεων έχουν επανενεργοποιηθεί τηλεφωνικές καμπάνιες, ενώ προσφέρονται και ελκυστικά bonus για online αιτήσεις – όπως μειωμένη ή μηδενική συνδρομή τον πρώτο χρόνο και δώρα εγγραφής στο πλαίσιο προγραμμάτων επιβράβευσης.

Διαβάστε ακόμη: