Έχοντας ως φόντο συνολικά 16 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα πόζαρε ο πρόεδρος της Toyota, AkioToyoda.
Ωστόσο αυτά είναι σχεδόν τα μισά, καθώς η Toyota σκοπεύει έως το 2030 να λανσάρει συνολικά 30 νέα αμιγώς ηλεκτροκίνητα επιβατικά και επαγγελματικά μοντέλα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Toyota σήμερα διαθέτει στην παγκόσμια γκάμα της πάνω από 100 μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με υβριδικό και plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και με κυψέλες καυσίμου, σε περισσότερες από 170 χώρες και περιοχές. Αντίστοιχες επιλογές προσφέρουν περισσότερα από 30 μοντέλα της θυγατρικής premium Lexus σε περισσότερες από 90 χώρες και περιοχές.
Ο ισχυρός άντρας του ιαπωνικού κολοσσού παρουσίασε το στρατηγικό σχέδιο για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα από την εταιρία του. Αρχικά εξέφρασε την πεποίθηση ότι η επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα σημαίνει τη δημιουργία ενός κόσμου, στον οποίο όλοι οι άνθρωποι θα ζουν ευτυχισμένοι, ενώ τόνισε ότι η Toyota θέλει να βοηθήσει στη δημιουργία ενός τέτοιου κόσμου.
Η πρόκληση αυτή επιβάλλει τη μείωση των εκπομπών C02 όσο το δυνατόν περισσότερο και το συντομότερο δυνατό. Στη συνέχεια έκανε μια σημαντική διευκρίνιση, λέγοντας ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με την ενέργεια που χρησιμοποιούν.
Η πρώτη κατηγορία είναι αυτή των η ηλεκτρικών οχημάτων που απλά μειώνουν τον άνθρακα. Εάν η ενέργεια που τροφοδοτεί τα εν λόγω ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι «καθαρή», δηλαδή δεν προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, δε θα έχει ως αποτέλεσμα μηδενικές εκπομπές CO2.
Η δεύτερη κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων που επιθυμεί η Toyota είναι αυτή με «ουδέτερο άνθρακα». Τα οχήματα αυτής της κατηγορίας κινούνται με καθαρή ενέργεια και επιτυγχάνουν μηδενικές εκπομπές CO2 σε όλη τη διάρκεια χρήσης τους.
Η γκάμα των αμιγώς ηλεκτροκίνητων Toyota ονομάζεται bZ, από τα αρχικά των λέξεων «beyond Zero», που σημαίνουν «πέρα από το μηδέν», καθώς στόχος δεν είναι μόνο να μηδενίσουν τις εκπομπές CO2.
Ο πρώτος εκπρόσωπος της γκάμας bZ είναι το νέο bZ4X, το οποίο μας έχει ήδη συστήσει η Toyota, ως το πρώτο της αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο παραγωγής. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Subaru, θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Motomachi.
Ο Akio Toyoda εστίασε και σε ορισμένα ακόμα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της γκάμας bZ. Ένα μεσαίο SUV με κατανάλωση ισχύος 125 watt/h ανά χιλιόμετρο, ένα μεγάλο SUV με τρίτη σειρά καθισμάτων και σε ένα μεσαίο sedan.
Στόχος της Toyota είναι να πετύχει σε ετήσια βάση παγκόσμιες πωλήσεις 3,5 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Η Lexus θα εκπροσωπείται από ένα ηλεκτρικό της μοντέλα σε κάθε κατηγορία έως το 2030, ενώ προσδοκά το 100% των πωλήσεών της σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική και Κίνα, να αφορά ηλεκτρικά μοντέλα, στοχεύοντας σε 1 εκατομμύριο σχετικών πωλήσεων παγκοσμίως. Σε παγκόσμιο επίπεδο επιθυμεί έως το 2035 όλες οι πωλήσεις της να προέρχονται από ηλεκτρικά μοντέλα.
Σχετικά με τα εργοστάσιά της, η Toyota, θέτοντας ως χρονικό ορίζοντα το 2035, επιθυμεί επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Τέλος θα αυξήσει την επένδυσή της σε μπαταρίες. Τον Σεπτέμβριο είχε ανακοινωθεί επένδυση ύψους 1,5 τρισεκατομμύρια γιεν, το οποίο αυξάνεται τώρα στα 2 τρισεκατομμύρια γιεν, με στόχο τη δημιουργία ακόμα πιο προηγμένων, υψηλής ποιότητας και πιο προσιτών μπαταριών.