Από τη στιγμή που απέκτησε το Twitter, ο Elon Musk δείχνει πολύ απορροφημένος με το social media και δίνει την εντύπωση ότι τα θέματα της Tesla περνάνε σε δεύτερη μοίρα. Κάτι οι απανωτές πωλήσεις μετοχών, λίγο η κρίση, ακόμα λίγο ο ανταγωνισμός και οι haters, δεν χρειάζεται πολύ για να καταλάβει κανείς γιατί ο Elon Musk είναι στο “μάτι το κυκλώνα” -εν μέρει γιατί το θέλει- και δέχεται σφοδρή κριτική για το τι συμβαίνει στην Tesla. Εδώ κολλάει ο Tom Zhu, ο οποίος φαίνεται να είναι το νέο ισχυρό στέλεχος της φίρμας, κάτω μόνο από τον Elon Musk.
Έχει πρόβλημα η Tesla;
Η Tesla δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα –εκτός αν είσαι επενδυτής της φίρμας και βλέπεις τις μετοχές σου να χάνουν πάνω από το μισό της αξίας τους. Μπορεί να καθυστερεί το Cybertruck αλλά οι πωλήσεις εξακολουθούν να είναι κορυφαίες και στην Ευρώπη. Όμως οι επενδυτές έχουν δύναμη και θέλουν κάτι που να τους καθησυχάζει. Και τι καλύτερο από μια αλλαγή ηγεσίας. Φυσικά όχι στο μεγάλο asset της φίρμας -ναι, εξακολουθεί να είναι ο Musk- αλλά στο No.2. Ένα νούμερο 2 τόσο αφοσιωμένο που μάλλον αποτέλεσε την αφορμή να προτείνει ο Musk να κοιμούνται οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο για να μην χάνονται ώρες εργασίας. Ναι, αυτός είναι ο Tom Zhu, το νέο και ισχυρότερο νούμερο 2 της Tesla. Είναι ο άνθρωπος που με την στάση του βοήθησε την Tesla να είναι συνεπής -όσο αυτό ήταν δυνατόν- με τις παραγγελίες της, κυρίως στην Κίνα. Κοινώς ο Tom Zhu θριάμβευσε στην Σαγκάη.
Και μετά φάνηκε χρήσιμος και στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στο Τέξας όπου το εργοστάσιο της Τesla αντιμετώπιζε προβλήματα με την παραγωγή. Πάλι ο Zhu έδωσε την λύση.
Ποιος είσαι Tom Zhu;
Γεννημένος στην Κίνα και, σύμφωνα με πληροφορίες, κάτοχος διαβατηρίου Νέας Ζηλανδίας, ο Zhu εντάχθηκε στην Tesla στις αρχές του 2014 για να βοηθήσει στην ανάπτυξη του δικτύου Supercharger. Πριν από αυτό, βοήθησε στην ίδρυση μιας διεθνούς εταιρείας συμβούλων μηχανικών που προσέφερε υπηρεσίες σε Κινέζους εργολάβους που ήθελαν να επεκταθούν στο εξωτερικό. Κατέχει πτυχίο εμπορίου στην πληροφορική από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Όκλαντ και αργότερα αποφοίτησε από το πρόγραμμα MBA στο Fuqua School of Business του Πανεπιστημίου Duke.
Ο Zhu ανέβηκε γρήγορα στην ιεραρχία της Tesla και έγινε διευθυντής των δραστηριοτήτων της Κίνας στο τέλος του πρώτου του έτους. Υπό την εποπτεία του, το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη -το πρώτο της εταιρείας εκτός των ΗΠΑ- υλοποιήθηκε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, μετατρεπόμενο από ένα λασπωμένο χωράφι σε μια λαμπερή εγκατάσταση παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε λιγότερο από 12 μήνες. Πριν καν ξεκινήσει η μαζική παραγωγή στα τέλη του 2019, ο Zhu είχε προαχθεί σε παγκόσμιο αντιπρόεδρο και πρόεδρο της ευρύτερης Κίνας.
Τον περασμένο Ιούλιο αναβαθμίστηκε περαιτέρω για να επιβλέπει όλη την Ασία και τον Ειρηνικό, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επεκτάθηκε στην Ταϊλάνδη, το Χονγκ Κονγκ και τη Σιγκαπούρη. Η ομάδα του Zhu στην Κίνα κέρδισε επίσης επαίνους από τον Musk καθώς δούλευαν όλο το εικοσιτετράωρο για να κρατήσουν το εργοστάσιο της Σαγκάης σε λειτουργία κατά τη διάρκεια των αποκλεισμών της πόλης Covid. Κατά τη διάρκεια των εξαιρετικά δύσκολων τελευταίων 12 μηνών, το εργοστάσιο υποβλήθηκε σε αναβαθμίσεις για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας σε 1 εκατομμύριο EV’s ετησίως.
Τα περισσότερα από 710.000 αυτοκίνητα που κατασκεύασε η Tesla στην Κίνα πέρυσι ήταν περίπου το 52% της παγκόσμιας παραγωγής της εταιρείας. Η εργασιακή ηθική του Zhu ήταν σε πλήρη επίδειξη κατά τη διάρκεια του lockdown – έμεινε στο εργοστάσιο όταν εισήχθησαν για πρώτη φορά οι περιορισμοί μετακίνησης, κοιμόταν στο εργοστάσιο με μια χούφτα προσωπικό ασφαλείας που φρόντιζε να μην παραβιαστεί η εγκατάσταση. Παρέμεινε καθ’ όλη τη διάρκεια των δύο μηνών που η Tesla λειτούργησε ένα κλειστό σύστημα παραγωγής με τους εργαζόμενους που επέστρεψαν για να λειτουργήσουν σε ένα περιβάλλον φούσκα που τους απέκλειε από τον έξω κόσμο.
Τα λίγα βίντεο στο YouTube και οι αναφορές στα τοπικά μέσα ενημέρωσης στις οποίες εμφανίζεται ο Zhu δείχνουν ότι είναι πλήρως αφοσιωμένος στην Tesla, ακόμη και στον τρόπο που ντύνεται- φοράει σχεδόν πάντα ένα fleece με το σήμα της Tesla. Μέχρι πρόσφατα ζούσε σε ένα δυάρι των 300 δολαρίων, περίπου 10 λεπτά από το εργοστάσιο. Και συχνά μοιράζεται την διαδρομή με άλλους εργαζομένους. Αρκετοί νυν και πρώην υπάλληλοι της Tesla China περιγράφουν τον Zhu ως ρεαλιστή και ευέλικτο, σημειώνοντας ότι τείνει να απαντά σε mail αμέσως και όλες τις ώρες της ημέρας.
Διαβάστε ακόμη: