Το εν λόγω αυτοκίνητο δεν κινείται με βενζίνη ή πετρέλαιο, ενώ δεν είναι ούτε αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Επομένως, ποια εναλλακτική μορφή ενέργειας απομένει; Μα, φυσικά, η υδρογονοκίνηση!

Ο λόγος για το Toyota Mirai που υπήρξε από τους πρώτους διδάξαντες, καθώς ήταν αυτό που εγκαινίασε τις κυψέλες καυσίμου της ιαπωνικής εταιρείας. Το Mirai πλέον βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του, διακρίνεται για την πιο κομψή και αεροδυναμική του σιλουέτα, αλλά και για την υψηλότερη χωρητικότητα αποθήκευσης υδρογόνου (5,6 κιλά).

Σύμφωνα με την Toyota ο ανεφοδιασμός του Mirai με υδρογόνο διαρκεί λιγότερο από 5 λεπτά, ενώ η επίσημη αυτονομία αναφέρει 650 χλμ. Ωστόσο το καινοτόμο Mirai με ένα μόνο ανεφοδιασμό του κατάφερε να διανύσει 1.003 χλμ. πετυχαίνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ συνολικής απόστασης με υδρογόνο. Σημειώνεται ότι η απόσταση που κάλυψε και η κατανάλωση του (0,55 κιλά/100 χλμ.) πιστοποιήθηκαν από ανεξάρτητη αρχή.

Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι όταν το Mirai έφτασε στον προορισμό του ο υπολογιστής ταξιδιού έδειχνε ότι είχαν περισσέψει και 9 χλμ. αυτονομίας! Για να επιτύχουν αυτό το ρεκόρ απόστασης οι συνολικά τέσσερις οδηγοί, που εναλλάσσονταν πίσω από το τιμόνι του Mirai, εφάρμοσαν ένα στυλ «οικολογικής οδήγησης». Διευκρινίζεται όμως ότι δεν πρόκειται για κάποια ειδική τεχνική, η οποία είναι αδύνατον να υιοθετηθεί από τους καθημερινούς οδηγούς.

Η αποστολή του Mirai ξεκίνησε την Τετάρτη 26 Μαΐου από τον σταθμό υδρογόνου HYSETCO που βρίσκεται στο Ορλί της Γαλλίας, ενώ ταξίδεψε σε δημόσιους δρόμους, νότια του Παρισιού και στις περιοχές Loir-et-Cher και Indre-et-Loire.

Το υδρογόνο μπορεί να προσφέρει κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων, όχι μόνο στις οδικές μεταφορές, αλλά στα τρένα, στα σκάφη και στα αεροσκάφη, καθώς και για την παραγωγή ενέργειας σε βιομηχανίες, εταιρείες και νοικοκυριά.