Oι ταινίες blockbuster έχουν γίνει πρόβλημα πλέον για εκείνους που τις παράγουν. Για την ακρίβεια, το IndieWire μέτρησε 13 νέες κινηματογραφικές κυκλοφορίες που κόστισαν πάνω από 200 εκατομμύρια δολάρια, μεταξύ των οποίων είναι το Napoleon, η ταινία του Ridley Scott για τον γάλλο στρατηγό και το Wish, το μιούζικαλ της Disney, τα οποία μόλις έφτασαν στις αίθουσες. Ακόμα δεν έχει ληφθεί υπόψιν το Aquaman and the Lost Kingdom, το μοναδικό blockbuster που δεν έχει κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής.

Ο απολογισμός μάλλον δεν είναι πολύ ελπιδοφόρος. Από όλες αυτές τις ταινίες, μόνο το Guardians of the Galaxy Vol. 3 απέφερε κέρδη. Από τα 14 blockbuster, με ημερομηνία κυκλοφορίας το 2023, τα επτά είναι της Disney και τα πέντε είναι sequels ή remakes. Πέντε ανήκουν επίσης στο σύμπαν της Marvel ή της DC. Όλες αυτές θα βοηθήσουν να καταρρίψουν -με τα αποτελέσματα πλέον να είναι απτά- την (παλιά) αντίληψη ότι ένα προϊόν πρέπει να είναι ακριβό για να είναι ανταγωνιστικό στον χώρο του κινηματογράφου.

Η επιτυχία της ταινίας Barbie

Η ίδια ιστορία όμως δεν επαναλήφθηκε φέτος για την ταινία Barbie, η οποία κόστισε 135 εκατομμύρια δολάρια και απέφερε 1,44 δισεκατομμύρια δολάρια, ούτε για το Five Nights at Freddy’s, το οποίο απέφερε 272 εκατομμύρια δολάρια, έναντι κόστους παραγωγής 20 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις εκτιμήσεις του IndieWire, οι οποίες αφορούν το box office των ΗΠΑ (άρα όχι το παγκόσμιο), δεν περιλαμβάνονται περαιτέρω έξοδα, όπως τα υπέρογκα ποσά που δαπανώνται στο μάρκετινγκ και ξεκινούν από 100 εκατομμύρια δολάρια για τη διαφήμιση μιας ταινίας. Από αυτήν την άποψη, αξίζει να θυμόμαστε ότι οι αριθμοί δεν είναι 100% αντιπροσωπευτικοί, αλλά, ακόμη και έτσι, αφηγούνται μια νέα ιστορία, η οποία μας επιτρέπει να πάρουμε μια ιδέα για το πώς αλλάζουν οι συνήθειες των θεατών.

Διαβάστε ακόμη: