Σε κάθε γωνιά της πρωτεύουσας αναμένεται να υπάρχει σταθμός Μετρό σε βάθος χρόνου, ώστε να μην υπάρχει κάτοικος που να μην έχει πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Αδιαπραγμάτευτος είναι ο ρόλος που διαδραματίζει το Μετρό στη διευκόλυνση των μετακινήσεων των πολιτών, μιας και τους επιτρέπει να μετακινούνται στον προορισμό τους αποφεύγοντας την ταλαιπωρία της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Το Μετρό της Αθήνας απαρτίζεται από συνολικά 66 σταθμούς, οι οποίοι εξυπηρετούν τις περισσότερες περιοχές της πρωτεύουσας. Υπάρχουν, ωστόσο, και ορισμένες που παραμένουν απομονωμένες από το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς και έτσι οι διαμένοντες σε αυτές αδυνατούν να «απολαύσουν» τα οφέλη του.
Το εν λόγω πρόβλημα θα λυθεί σε μεγάλο βαθμό μέσω του Α’ τμήματος της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) που βρίσκεται υπό υλοποίηση, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας) και θα προσθέσει 15 σταθμούς σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας
Στόχος, ωστόσο, είναι πρόσβαση στο Μετρό να έχουν και οι κάτοικοι της Δυτικής Αττικής και στο πλαίσιο αυτό προωθείται η επέκταση της Γραμμής 2 (κόκκινης) προς το Ίλιον. Το εν λόγω έργο, προϋπολογισμού 682 εκατ. ευρώ, βρίσκεται σε διαγωνιστική φάση και διεκδικείται από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους.
Η επέκταση της «Κόκκινης Γραμμής» προς τη Δυτική Αττική περιλαμβάνει γραμμή μήκους 4 χλμ. και τους 3 νέους σταθμούς Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Ο Σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.
Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.
Eκτός από την κατασκευή της σήραγγας και των τριών νέων σταθμών, στο έργο περιλαμβάνονται και η επέκταση του Αμαξοστασίου Ελαιώνα, η αναβάθμιση των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων του μετρό της Αθήνας και ένας υπόγειος χώρος στάθμευσης, χωρητικότητας 150 ΙΧ αυτοκινήτων για άμεση διασύνδεση των επιβατών με το Μετρό.
Με την ολοκλήρωση της επέκτασης, το δρομολόγιο Ίλιον-Σύνταγμα θα εκτελείται σε 20 λεπτά, και το Ίλιον-Ομόνοια σε μόλις 15 λεπτά, ενώ έχει υπολογιστεί ότι από την επέκταση «Ανθούπολη – Ίλιον», καθημερινά θα εξυπηρετούνται 51.000 νέοι επιβάτες.
Διαβάστε ακόμη
- Δεύτερη ημέρα καύσωνα: Αφόρητη ζέστη και σήμερα με 39άρια και αφρικανική σκόνη -Πότε θα δροσίσει
- Γλυπτά του Παρθενώνα: Το παρασκήνιο της τουρκικής υποστήριξης για την επιστροφή τους στην Ελλάδα
- Ιωάννα Τούνη: Χορεύει στη Μύκονο με αποκαλυπτικό σύνολο – Βίντεο
- Δημήτρης Σταρόβας: Βελτιώνεται η ομιλία του, είναι πολύ συνεργάσιμος, αποκάλυψε η σύντροφός του