Την 1η Σεπτεμβρίου 2015 η Google αλλάζει το λογότυπό της.
Δεν είναι η πρώτη αλλαγή, καθώς ο γίγαντας της αναζήτησης έχει ανασχεδιάσει το logo του έξι φορές από την ίδρυσή του, το 1998.
Η ίδια η εταιρεία μιλά για τον μεγαλύτερο ανασχεδιασμό του σήματός της από το 1999, όμως για τους περισσότερους, οι αλλαγές είναι τουλάχιστον διακριτικές. Υπάρχουν βέβαια και εκείνοι που εκφράζουν σκληρή κριτική.
Στην πράξη, η Google έκανε απλά τα γράμματα στο λογότυπό της πιο χοντρά, ώστε να είναι πιο ευανάγνωστα όταν το σήμα εμφανίζεται σε μικρές οθόνες, όπως για παράδειγμα σε κινητά τηλέφωνα ή έξυπνα ρολόγια.
Αυτό που δεν άλλαξε είναι το κρυφό μήνυμα που έχει «φυτευτεί» στο λογότυπο της Google εδώ και χρόνια. Ποιο είναι αυτό;
Το λογότυπο της Google αποτελείται από τέσσερα διαφορετικά χρώματα – Μπλε, πράσινο, κίτρινο και κόκκινο. Όμως ένα από αυτά τα χρώματα δεν είναι σαν τα άλλα.
Ενώ το μπλε, το κίτρινο και το κόκκινο είναι βασικά χρώματα, το πράσινο είναι δευτερογενές. Όπως έχει εξηγήσει η Ruth Kedar, που σχεδίασε το λογότυπο, η επιλογή αυτή έγινε σκόπιμα και έχει ένα κρυμμένο νόημα.
«Καταλήξαμε στα βασικά χρώματα, αλλά αντί να ακολουθούμε το ίδιο μοτίβο με τη σειρά, βάλαμε ένα δευτερογενές χρώμα στο L, για να μεταφέρουμε την ιδέα ότι η Google δεν ακολουθεί τους κανόνες».
Μάλιστα, η Google δεν είναι η μοναδική εταιρεία που έκρυψε μέσα στο λογότυπό της ένα μήνυμα για τους καταναλωτές.
Airbnb
Όταν το 2014 η Airbnb ανασχεδίασε το logo της, πολλοί αντέδρασαν, γράφοντας στα social media ότι κρύβει σεξουαλικά υπονοούμενα.
Όμως η ίδια η εταιρεία έχει κρύψει στο σήμα τέσσερα σύμβολα: Ένα κεφάλι (που συμβολίζει τους ανθρώπους), ένα σήμα τοποθεσίας (που συμβολίζει τα καταλύματα), μία καρδιά (που συμβολίζει την αγάπη) και το γράμμα A, από το Airbnb.
Amazon
Με μία πρώτη ματιά, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το βέλος στο λογότυπο της Amazon είναι ένα χαμόγελο.
Στην πραγματικότητα, η εταιρεία έχει κρύψει ένα μεγαλύτερο μήνυμα.
Το βέλος ξεκινά από το Α (το πρώτο γράμμα της αγγλικής αλφαβήτου) και καταλήγει στο Z (το τελευταίο γράμμα της αλφαβήτου) καθώς θέλει να δείξει ότι η Amazon πουλά τα πάντα.
FedEx
Το λογότυπο της FedEx έχει κερδίσει πάνω από 40 βραβεία και μία θέση ανάμεσα στα οκτώ καλύτερα εταιρικά σήματα των τελευταίων 35 χρόνων από το περιοδικό Rolling Stone.
Και όμως, λίγοι εντοπίζουν το κρυφό μήνυμα με την πρώτη ματιά.
Αν κοιτάξετε προσεκτικά ανάμεσα σε E και στο X θα δείτε ότι ο κενός χώρος σχηματίζει ένα βέλος.
«Το βέλος παραπέμπει στην κίνηση προς τα μπροστά, στην ταχύτητα και στην ακρίβεια και καθώς είναι κρυμμένο, έχει το στοιχείο της έκπληξης, της ανακάλυψης», εξήγησε ο σχεδιαστής του, Lindon Leader.
Adidas
Οι τρεις ρίγες στο σήμα της Adidas δεν είναι τυχαίες.
Ο πραγματικός λόγος για τον οποίο σχεδιάστηκαν σε γωνία είναι γιατί μαζί σχηματίζουν ένα βουνό και συμβολίζουν τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσουν οι πελάτες της εταιρείας κάθε μέρα.
Domino’s
Όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα Domino’s, οι ιδρυτές της εταιρείας δεν περίμεναν ότι η αλυσίδα τους θα γινόταν και τόσο μεγάλη. Έτσι, σκόπευαν να προσθέτουν μία βούλα στο ντόμινο του σήματος κάθε φορά που άνοιγαν ένα νέο κατάστημα.
Προφανώς, πολύ γρήγορα αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την ιδέα αυτή. Η Domino’s έχει περισσότερα από 15.000 καταστήματα.