Το Facebook λανσάρει μίας νέα λειτουργία σύντομων βίντεο Reels σε παγκόσμιο επίπεδο, στο πλαίσιο μίας γενικότερης στρατηγικής της εταιρείας να εξελίξει τη μορφή του περιεχομένου της, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία ο συνολικός αριθμός χρηστών για πρώτη φορά στην ιστορία του Facebook έχει αρχισει να υποχωρεί. Μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μορφές περιεχομένου είναι αναμφίβολα τα μικρής διάρκειας βίντεο, τα οποία έγιναν trend μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα εξαιτίας της πλατφόρμας του TikTok.
Μετά από τα δυσάρεστα στατιστικά στοιχεία για τον μήνα Φεβρουάριο, τα κέρδη της εταιρείας έχουν μειωθεί, κάτι που οδήγησε στην ανάγκη να προσελκύσει νεότερους χρήστες στη πλατφόρμα, εστιάζοντας στο σύντομο περιεχόμενο βίντεο και στην αμεσότητα. Την ίδια στιγμή ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα εστιάσει στη δημιουργία προϊόντων και δυνατοτήτων εικονικής πραγματικότητας, έχοντας βέβαια ήδη χάσει το ένα τρίτο των κερδών του.
H Δυνατότητα reels
Η νέα δυνατότητα Reels στην πλατφόρμα έρχεται καθώς το ενδιαφέρον των νεότερων χρηστών έχουν καταφέρει να κερδίσουν άλλες ανταγωνιστικές πλατφόρμες όπως το TikTok. Σύμφωνα με στοιχεία της εσωτερικής έρευνας της Meta, η οποία διέρρευσε από την πρώην product manager και πληροφοριοδότη του Κονγκρέσου Frances Haugen, αποκαλύφθηκε ότι από το 2012 το ποσοστό των νεότερων χρηστών εντός της πλατφόρμας έχει μειωθεί αισθητά. Πλέον το Facebook χρησιμοποιείται κατά βάση από χρήστες ηλικίας 25 και άνω.
Η δυνατότητα Reels ήταν ήδη διαθέσιμη στις ΗΠΑ. Πλέον θα επεκταθεί σε συνολικά 150 χώρες και θα εμφανίζεται στα apps του Facebook και του Instagram. Επιπλέον, το συγκεκριμένο εργαλείο θα προσφέρει περισσότερες δυνατότητες επεξεργασίας και κοινής χρήσης, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας στους χρήστες να «μιξάρουν» τα βίντεο άλλων προσθέτοντας τα δικά τους σχόλια.
Διαβάστε επίσης: Η πορεία του Instagram και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός με το TikTok
Το 2020 η Meta κυκλοφόρησε τη δυνατότητα Reels στο Instagram και το 2021 στο Facebook. Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι κατά κύριο λόγο η απάντηση του κολοσσού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης απέναντι στην εκρηκτικά δημοφιλή εφαρμογή αναπαραγωγής βίντεο μικρής διάρκειας TikTok, η οποία ανήκει στον κινεζικό τεχνολογικό γίγαντα ByteDance. Η απόφαση δημιούργησε αντιδράσεις, καθώς η συγκεκριμένη ενέργεια ερμηνεύτηκε ως μια κίνηση ανταγωνισμού της εταιρείας, καθώς το Facebook έχει δανειστεί ξανά στο παρελθόν χαρακτηριστικά και δυνατότητες των μεγαλύτερων αντιπάλων του.
Παράλληλα, η εταιρεία υποστηρίζει ότι τον μισό χρόνο που ξοδεύουν οι χρήστες στο Facebook, επιλέγουν να παρακολουθήσουν βίντεο, κάτι που συνέβαλε στο να κερδίζουν οι creators της πλατφόρμας χρήματα μέσω της δυνατότητας Reels. Συγκεκριμένα η εταιρεία ανέφερε ότι θα προσφέρει μπόνους στους δημιουργούς περιεχομένου της πλατφόρμας σε περισσότερες χώρες, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει banners και stickers για τους creators ώστε να κερδίζουν έσοδα από τις διαφημίσεις. Τέλος πολύ σύντομα στο πλαίσιο της εκστρατείας μάρκετινγκ θα προσθέσει full-screen διαφημίσεις, μεταξύ των Reels.
Η Meta ανέφερε ότι επηρεάστηκαν αρκετά τα κέρδη της εξαιτίας των πρόσφατων αλλαγών διαφύλαξης απορρήτου της Apple στο λειτουργικό της σύστημα, καθώς έκαναν πιο δύσκολες για τα brands τη στόχευση και τη μέτρηση της αποδοτικότητας των διαφημίσεων τόσο στο Facebook και όσο και στο Instagram. Πιθανότατα στο μέλλον να κληθεί να αντιμετωπίσει ζητήματα όπως οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας. Επίσης, ο τεχνολογικός γίγαντας τον περασμένο μήνα προειδοποίησε ότι αναμένει επιβράδυνση της αύξησης των εσόδων για το επόμενο τρίμηνο λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού.
Ολοκληρώνοντας, η Meta ανέφερε ότι θα κυκλοφορήσει μία σειρά από updates, χάρη στα οποία οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν και να δουν το Facebook Reels σε νέα σημεία της πλατφόρμας, όπως στα stories, στο watch tab καθώς και στην κορυφή του feed ειδήσεων.