search

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το ανατριχιαστικό installation της Samara Golden στην Art Basel Miami Beach

Η καλλιτέχνιδα Samara Golden έχει περάσει μήνες ζωγραφίζοντας εντόσθια

Samara-Golden-4.jpg

Η καλλιτέχνιδα Samara Golden έχει περάσει μήνες ζωγραφίζοντας εντόσθια ως θορυβώδεις, διογκωμένες, ραγιώδεις μορφές σε αιματηρό κόκκινο, μοβ-μπλε ή ένα άρρωστο κίτρινο χρώμα.

Τα έντερα είναι κατασκευασμένα από διογκούμενο αφρώδες υλικό μέσα σε μπαλόνια και μοιάζουν με κακοσχηματισμένα δεμένα μεταξύ τους λουκάνικα.

Είναι τοποθετημένα σε πάνελ μεγάλης κλίμακας τα οποία τοποθετούνται για τις ανάγκες του installation πάνω  και γύρω από τους θεατές.

Μάλιστα μια εκδοχή της εγκατάστασης που εκτίθεται στο Art Basel Miami Beach παρουσιάζει τα πολύχρωμα έντερα να περιβάλλουν αφρώδεις ανθρωποειδείς φιγούρες απλωμένες σε μια πλατφόρμα με καθρέφτη.

Φωτογραφίες της δημιουργού τη δείχνουν να φτιάχνει το έργο της ζωγραφίζοντας με το χέρι κάθε γκροτέσκα λεπτομέρεια. «Μου άρεσε αυτή η ιδέα του «έντερα», ως η λέξη που θα μπορούσε να είναι πολλά διαφορετικά πράγματα», σχολίασε στο  CNN η Golden .

Samara-Golden-3.jpg

 

«Μπορείς να έχεις ενστικτώδη διαίσθηση, ή μπορείς να έχεις τα κότσια να είσαι τολμηρός και να κάνεις κάτι, ή μπορείς να το νιώσεις στα έντερα σου,» κατέληξε.

Samara-Golden-4.jpg

 

Αλλά η εμμονή της Golden στο να κοιτάξει βαθιά προς τα μέσα προήλθε από μια πολύ πιο περίπλοκη εγκατάσταση, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη Night Gallery στο Λος Άντζελες τον περασμένο Ιανουάριο και τώρα ταξίδεψε στη νέα γκαλερί τέχνης της Νέας Νότιας Ουαλίας για την έκθεση ” Dreamhome: Stories of Art and Shelter».

Σε αυτήν την παρουσίαση του “Guts”, η εντερική οθόνη είναι μόνο ένα επίπεδο μιας πολυεπίπεδης δομής που δημιούργησε και μοιάζει με ουρανοξύστη μέσα στο χώρο.

Samara-Golden-2.jpg

 

Αν κοιτάξει κανείς πάνω ή κάτω, και οι καθρέφτες δημιουργούν μια ιλιγγιώδη ψευδαίσθηση άπειρων επιπέδων – τα «δάπεδα», που διαθέτουν σπλάχνα, ιριδίζουσες λίμνες νερού, φίδια και καρκινοειδή, και σωρούς από έπιπλα που συνεχίζονται για πάντα.

Όσο πιο πάνω ή κάτω κοιτά ο θεατής, τόσο πιο αφηρημένο γίνεται κάθε στρώμα, με ένα αστραφτερό εφέ που μοιάζει με αντικατοπτρισμό.

Διαβάστε ακόμη: