Στις 8 Μαρτίου 2014 η πτήση 370 της Malaysia Airlines, με 227 επιβάτες και 12μελές πλήρωμα, χάνει επαφή με τον πύργο ελέγχου, πριν καν συμπληρωθεί μία ώρα από την απογείωσή της από την Κουάλα Λουμπούρ.
Το αεροπλάνο παρεκκλίνει από την πορεία του και εξαφανίζεται, με αποτέλεσμα τόσο το αεροσκάφος όσο και όσοι επέβαιναν σε αυτό, να μην βρεθούν ποτέ, σε αυτό που είναι ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία των αερομεταφορών.
Το αεροπλάνο έφυγε από το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ στις 12:41 π.μ. και επρόκειτο να φτάσει στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Πεκίνου στις 6:30 π.μ. τοπική ώρα.
Όμως, στη 1:07 π.μ. εστάλη η τελευταία αυτοματοποιημένη ένδειξη της θέσης του και στη 1:19 π.μ. ακούστηκαν αυτά που έμελλε να είναι τα τελευταία λόγια από το πιλοτήριο προς τον πύργο ελέγχου: «Καλό βράδυ, Malaysian τρία επτά μηδέν».
Αν κάτι δείχνει το μήνυμα αυτό, είναι πως όλα κυλούσαν κανονικά.
Όμως περίπου μία ώρα αφότου η πτήση 370 έπρεπε να είχε προσγειωθεί στο Πεκίνο, η Malaysia Airlines την χαρακτηρίζει ως χαμένη.
Πριν από τη μυστηριώδη εξαφάνιση του αεροπλάνου, αυτό φαίνεται να πετούσε χωρίς απρόοπτα. Δεν υπήρξε σήμα κινδύνου, αναφορά για κακοκαιρία ή κάποιο τεχνικό πρόβλημα.
Η έρευνα που ακολούθησε για την πτώση 370 εστίασε αρχικά στον Κόλπο της Ταϊλάνδης, όπου ταξίδευε το αεροσκάφος όταν χάθηκε η επαφή με τα ραντάρ.
Οι ερευνητές εξέτασαν το ενδεχόμενο τρομοκρατικής επίθεσης, όταν διαπιστώθηκε ότι δύο επιβάτες ταξίδευαν με κλεμμένα διαβατήρια. Όμως, η θεωρία αυτή εγκαταλείφθηκε, καθώς η εμπλοκή των δύο αυτών ανδρών κρίθηκε απίθανη.
Στις 15 Μαρτίου, οι ερευνητές ανακοινώνουν ότι σύμφωνα με τα δορυφορικά σήματα, η πτήση 370 έκανε μία απότομη στροφή από την προκαθορισμένη πορεία της και κινήθηκε δυτικά πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό, λειτουργώντας μόνη της για τουλάχιστον πέντε ώρες.
Στις 24 Μαρτίου, ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας ανακοίνωσε ότι η πτήση θεωρείται πια χαμένη κάπου στον Ινδικό Ωκεανό και όλοι οι επιβαίνοντες θεωρούνται νεκροί.
Όμως καθώς οι έρευνες για τον εντοπισμού συνεχίστηκαν, με τη συμμετοχή πάνω από 20 χωρών (μεταξύ αυτών και οι ΗΠΑ), το μυστήριο για το πώς ένα ολόκληρο αεροπλάνο μπορεί να εξαφανιστεί χωρίς το παραμικρό ίχνος, προσέλκυσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον.
Τον Ιούνιο του 2014, Αυστραλοί αξιωματούχοι που συμμετείχαν στις έρευνες ανακοίνωσαν ότι σύμφωνα με τα δεδομένα από τα ραντάρ, η πτήση 370 πιθανότατα πετούσε στον αυτόματο πιλότο για ώρες, ώσπου έμεινε από καύσιμα και έπεσε κάπου στον νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Οι αξιωματούχοι δεν έκαναν εικασίες δημόσια για το ποιος έβαλε το αεροπλάνο στον αυτόματο πιλότο αφότου παρέκκλινε από την πορεία του ή γιατί.
Όμως άφησαν ανοικτό το ενδεχόμενο το πλήρωμα και οι επιβάτες να ήταν αναίσθητοι λόγω της απώλειας οξυγόνου για κάποια ώρα πριν από την συντριβή του αεροπλάνου.
Άλλες αρχές δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο ένας από τους πιλότους της πτήσης να έριξε σκόπιμα το αεροπλάνο στον Ινδικό Ωκεανό, στο πλαίσιο αποστολής αυτοκτονίας, αν και δεν υπήρξαν επαρκή στοιχεία για να στηρίξουν αυτή τη θεωρία.
Κατά τη διάρκεια του 2015 και του 2016, συντρίμμια από το αεροπλάνο ξεβράστηκαν στον δυτικό Ινδικό Ωκεανό, όμως το μυστήριο της πτήσης 370 δεν λύθηκε ποτέ.
Στις έρευνες, που διήρκεσαν τέσσερα χρόνια και κόστισαν 200 εκατ. δολάρια, καλύφθηκε μία επιφάνεια 120.000 τετραγωνικών μέτρων.
Στις 17 Ιουλίου του 2014, τέσσερις μήνες μετά την εξαφάνιση της πτήσης 370, μια τραγωδία χτύπησε και πάλι την Malaysia Airlines, όταν ένα από τα αεροπλάνα της καταρρίφθηκε καθώς πετούσε πάνω από την Ανατολική Ουκρανία, κοντά στα ρωσικά σύνορα.
Και τα 298 άτομα που επέβαιναν σε αυτό σκοτώθηκαν, με τις ευρωπαϊκές και αμερικανικές αρχές να πιστεύουν ότι η πτήση 17, που απογειώθηκε από το Άμστερνταμ με προορισμό την Κουάλα Λουμπούρ, χτυπήθηκε από ρωσικό πύραυλο εδάφους-αέρος που εκτοξεύτηκε από τα εδάφη που ελέγχουν οι αυτονομιστές. Τόσο οι ηγέτες των αυτονομιστών όσο και ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν αρνήθηκαν την ευθύνη για το συμβάν.
Οι 3 θεωρίες
Στη σημερινή επέτειο της εξαφάνισης της πτήσης 370, ένα ντοκιμαντέρ του Netflix επιχειρεί να ρίξει φως στο τι απέγινε το αεροπλάνο. Όπως λέει, υπάρχει κάποιος εκεί έξω που γνωρίζει τι συνέβη.
Αεροπειρατεία; Αποστολή αυτοκτονίας του πιλότου; Ένα τραγικό δυστύχημα ή μια πράξη πολέμου; Ακόμα και οι πιο εξωφρενικές θεωρίες δεν μπορούν να αποκλειστούν. Τρεις από αυτές εξετάζονται στα τρία επεισόδια του ντοκιμαντέρ του Neftlix.
Επεισόδιο 1 – Ο πιλότος: Το πρώτο επεισόδιο ασχολείται με αυτό που θεωρείται και το επικρατέστερο σενάριο του τι συνέβη στην πτήση MH370. Η υπόθεση αυτή θέλει τον πιλότο, Zaharie Ahmad Shah, να ρίχνει σκόπιμα το αεροπλάνο στον Ινδικό Ωκεανό, στο πλαίσιο μιας αποστολής αυτοκτονίας-μαζικής δολοφονίας, της οποίας όμως τα κίνητρα παραμένουν άγνωστα μέχρι σήμερα. Το σενάριο αυτό στηρίζεται και στο flight simulator που βρέθηκε στο σπίτι του πιλότου, στο οποίο είχε καταγραφεί μια παρόμοια διαδρομή με αυτήν που φαίνεται να ακολούθησε το αεροπλάνο. Εάν τα πράγματα έγιναν έτσι, το πιθανότερο είναι ότι ο πιλότος αποσυμπίεσε την καμπίνα του αεροσκάφους, και άρα όλοι είχαν ήδη πεθάνει όταν αυτό ξέμεινε από καύσιμα και κατέπεσε στον ωκεανό.
Επεισόδιο 2 – Η αεροπειρατεία: Μια μικρή ομάδα Ρώσων επιβατών παίρνει τον έλεγχο του αεροπλάνου αποκτώντας πρόσβαση στα ηλεκτρονικά του συστήματα, με στόχο να δημιουργήσει έναν αντιπερισπασμό από τον πόλεμο στην Κριμαία. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία –που έχει πολλά κενά- το αεροπλάνο κατέληξε στο Καζακστάν.
Επεισόδιο 3 – Η αναχαίτιση: Η θεωρία αυτή θέλει το αεροπλάνο να έχει καταρριφθεί πάνω από την Θάλασσα της Ν. Κίνας από τους Αμερικανούς. Ο αμερικανικός στρατός δεν είχε άλλη επιλογή παρά να ρίξει το αεροσκάφος, ώστε το μυστηριώδες και επικίνδυνο φορτίο του να μην φτάσει ποτέ στην Κίνα.
Διαβάστε περισσότερα
- Απώλειες τριών μονάδων για τη ΝΔ δείχνουν οι πρώτες μυστικές δημοσκοπήσεις
- Στα 350 εκατομμύρια τα υπερέσοδα των προμηθευτών από το ρεύμα
- Tα 5 πιο εντυπωσιακά σκάφη στη μεγαλύτερη έκθεση γιοτ στο Ντουμπάι
- Τρένα: Γιατί δεν υπάρχουν ζώνες ασφαλείας – Τι λένε οι ειδικοί