«Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να περιμένει την έκβαση της εκδίκασης των εφέσεων που έχουν ασκήσει εκ παραλλήλου η ΔΕΠΑ Εμπορίας και η ELFE στην πρωτόδικη απόφαση για το θέμα της τιμολόγησης των ποσοτήτων φυσικού αερίου που αγόρασε την περίοδο 2010-2015 η πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων ώστε να αποφασίσει για την αποκρατικοποίηση και αυτό ακριβώς θα πράξει».
Αυτό τόνιζαν καλά πληροφορημένες πηγές από υψηλά κυβερνητικά κλιμάκια σχετικά με τη ΔΕΠΑ Εμπορίας ενώ παράλληλα τόνιζαν πως ξεκινά η διαδικασία ενοποίησης των περιουσιακών στοιχείων στη ΔΕΠΑ Υποδομών.
Παράλληλα οι ίδιες υψηλά ιστάμενες κυβερνητικές πηγές απορρίπτουν κατηγορηματικά το σενάριο μερικής ακύρωσης του διαγωνισμού ώστε να «σαλαμοποιηθεί» η ΔΕΠΑ Εμπορίας και να πουληθεί ανεξάρτητα και μεμονωμένα η θυγατρική της «Φυσικό Αέριο –ΕΠΑ Αττικής».
Οι δικαστικές αποφάσεις
Να υπενθυμίσουμε πως η πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων (σήμερα ELFE) απαιτεί αποζημίωση της τάξης των 63 εκ. ευρώ από τη ΔΕΠΑ Εμπορίας καθώς με βάση και το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης του 2019 που εξέδωσε το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών, θεωρεί ότι η ΔΕΠΑ μετακυλούσε τη ρήτρα πετρελαίου, που είχε συμφωνήσει με τη Gazprom, στην εταιρία, και δεν λάμβανε υπόψη της τις (φθηνότερες) τιμές στα hubs φυσικού αερίου.Παράλληλα και η ΔΕΠΑ απαιτεί περίπου 120 εκατομμύρια από τη ELFE.
Η απόφαση του δικαστηρίου, ήταν αρκετά «μεσοβέζικη» με αποτέλεσμα να βραχυκυκλώσει την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, διότι άλλο ποσόν καταβάλλεις για μία εταιρία που διεκδικεί και άλλο για μια εταιρία που οφείλει πολλά εκατομμύρια σε συνεργάτη.
Εάν μάλιστα το Εφετείο το Σεπτέμβριο απορρίψει την έφεση, τότε θα ανοίξει το δρόμο και σε άλλους πελάτες της δημόσιας επιχείρησης για τη διεκδίκηση αντίστοιχων αποζημιώσεων για την ίδια περίοδο. Τέτοιοι πελάτες είναι κυρίως οι ηλεκτροπαραγωγοί και οι βιομηχανίες. Πηγές μάλιστα εκτιμούν πως τα ποσά που θα κληθεί να καταβάλει η ΔΕΠΑ, σε μια τέτοια περίπτωση, ίσως να αγγίζουν και τα 600 εκατομμύρια.
Ευνόητο πως η ΔΕΠΑ Εμπορίας σε μία τέτοια αρνητική για τα συμφέροντα της εταιρίας απόφαση θα προσφύγει στον Άρειο Πάγο μία εκκρεμότητα που θα παραταθεί για 2-3 χρόνια, ενώ σε αντίθετη απόφαση το ίδιο θα πράξει και η ELFE.
Συνεπώς «οι υποψήφιοι επενδυτές στην ουσία δεν ξέρουν τι αγοράζουν και σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούν την απόκτηση επιχείρησης με ένα τέτοιο χρέος γιαυτό η κυβέρνηση αναγκαστικά θα φρενάρει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης » μας λένε από την κυβέρνηση.
Η απόφαση της κυβέρνησης είναι δικαιολογημένη και δεν φαίνεται να επηρεάζεται από ενστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ που εκτιμά πως είναι η σωστή χρονική στιγμή να αγοράσει την επιχείρηση σε συνεργασία με τη ΔΕΗ.
Στο κυβερνητικό επιτελείο μάλιστα προσθέτουν πως «αν δεν υπάρξει εμπορικός συμβιβασμός ανάμεσα στη ΔΕΠΑ Εμπορίας και την ELFE, τότε η αποκρατικοποίηση της εταιρίας θα βραδύνει» προσθέτοντας πως «μην το συζητάτε, η ΔΕΠΑ Εμπορίας πάει για το 2022 με …πολλή αγάπη».
Ενισχυτική αυτού του κλίματος και η πρόσφατη δημόσια δήλωση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα σε συνέδριο που είπε: «Μας προβληματίζει η εκκρεμότητα με μεγάλο καταναλωτή» άσχετα αν συμπλήρωσε πως «θα προχωρήσουμε την αποκρατικοποίηση χωρίς δισταγμό».
Ενοποιούνται τα περιουσιακά στοιχεία της ΔΕΠΑ Υποδομών
Την ενοποίηση της περιουσιακής βάσης των τριών θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών θα προωθήσει σύντομα το ΥΠΕΚΑ.
Η νομοθετική ρύθμιση θα ενοποιεί την περιουσιακή βάση των ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ ΘΕΣΣ και ΔΕΔΑ ώστε να διευκολυνθούν οι επενδύσεις ανάπτυξης του δικτύου σε νέες περιοχές. Ετσι θα επιμερίζονται τα κόστη ανάπτυξης του δικτύου στις καινούριες περιοχές ώστε να μην υπάρξει επιβάρυνση των καταναλωτών, κυρίως των περιοχών απολιγνιτοποίησης σε Δυτ.Μακεδονία και Μεγαλόπολη.
Όπως είναι γνωστό άλλωστε και το ποσοστό της ιταλικής ΕΝΙ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ (49% και δικαιώματα στο μάνατζμεντ) θα περάσει σε άλλο φορέα ώστε να πωληθεί από κοινού με τη ΔΕΠΑ Υποδομών.
Υπενθυμίζεται ότι στη short list του διαγωνισμού για την πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών έχουν περάσει 6 εταιρείες: η ιταλική Ιtalgas, η τσεχική EPH, η αυστραλιανή First State Investments, το αμερικανικό fund KKR, το αυστραλιανό fund Macquarie και το κινεζικό private equity fund SinoCEEF.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.