Τα τελευταία χρόνια είδαμε στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού να μπαίνουν δυναμικά χώρες που δεν θα φανταζόμαστε ποτέ ότι θα μπορούσαν να έχουν θέση στο παγκόσμιο ημερολόγιο τόσο του WRC όσο και αυτό της Formula 1.

Παραδοσιακές χώρες παραχωρούν προσωρινά ή και οριστικά τη θέση τους σε νέες πολλά υποσχόμενες χώρες τα σκήπτρα. Είδαμε κυρίως στο WRC να αλλάζουν αγώνες που αποτελούσαν τον κορμό του παγκόσμιου ημερολογίου και στη θέση τους να μπαίνουν άλλες που ούτε σαν θεατές δεν είχαμε δει. Η Εσθονία είχε παράδοση με τον Marko Martin σημαία τους και έκαναν ηχηρή είσοδο στα ράλι και τώρα πλέον έχουν το δικό τους αγώνα.

Πρόσφατα καλωσορίσαμε την Κροατία χωρίς οδηγό του μεγέθους Ot Tanak, που με τη σημαία της Εσθονίας συνεχίζει από εκεί που του παρέδωσε τη σκυτάλη ο Martin, ως εργοστασιακός οδηγός της Hyundai . Μια χώρα – έκπληξη, λοιπόν, η Κροατία που κανένας δεν περίμενε ότι θα έχει θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι.

Τι γίνεται, όμως, με τη Σερβία; Ετοιμάζεται να κάνει εντυπωσιακή είσοδο και να διεκδικήσει αγώνες διεθνούς κύρους στα εδάφη της; Ενδιαφέρεται πραγματικά η Σερβία να ενταχθεί στο μηχανοκίνητο αθλητισμό διεκδικώντας ακόμα και αγώνα της Formula 1;

Η πανδημία του Covid-19 ξεγύμνωσε τα πρωταθλήματα και η FIA έψαχνε απεγνωσμένα πίστες και βουνά για να διοργανώσει το πρωτάθλημα του 2020. Μέχρι και η Τουρκία επανήλθε στη Formula 1 ή το Prtimao στην Πορτογαλία. Ενώ η Monza και το Βέλγιο διοργάνωσαν αγώνα WRC. Ποιος το περίμενε;

Αν, όπως θέλουν οι άρχοντες του σπορ να διοργανώσουν πρωτάθλημα στη Formula 1 με 30 αγώνες, τότε μια χώρα όπως η Σερβία θα μπορούσε να ήταν υποψήφια;

Και η Ελλάδα θα μείνει στο Ράλι Ακρόπολις ή θα προχωρήσει ένα βήμα πιο κάτω και θα υλοποιήσει το όνειρο των φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού και θα ακούσουμε τον ελληνικό εθνικό ύμνο στην εκκίνηση ενός ελληνικού γκραν πρι γύρω από την Ακρόπολη;

Πάντως, το Βελιγράδι ήδη το επισκέφτηκε η… Formula 1. Ήταν μια απλή επίδειξη ή ο προάγγελος διαπραγματεύσεων για ένα γκραν πρι στη γείτονα χώρα;