Ο Θανάσης Μιχαηλίδης, λάτρης της Τέχνης και της Συλλογής, παντοτινός τους «υπηρέτης» εκθέτει αυτές τις μέρες από την προσωπική του Συλλογή περισσότερες από εξήντα προσωπογραφίες φιλοτεχνημένες από είκοσι οκτώ εικαστικούς στην Γκαλερί Contemporary Athens. Προσωπογραφίες ενός συλλέκτη, του ιδίου… Άνθρωπος με αστείρευτες γνώσεις για τις Τέχνες, ευγενής, συνεπής και μεθοδικός στην συγκρότηση της Συλλογής του, αποδεικνύει αδιαλείπτως το πάθος του για την τέχνη, καθώς και την αγάπη και εκτίμησή του για τους δημιουργούς.
Γράφει η Ζέτα Τζιώτη
Κάποιοι συλλέκτες επιλέγουν έργα για επένδυση, άλλοι για διακόσμηση, άλλοι για κοινωνική καταξίωση, άλλοι πάλι αγοράζουν έργα χωρίς να γνωρίζουν ή να επιθυμούν να γνωρίσουν τον δημιουργό. Στην περίπτωση μας όμως, ο συλλέκτης Θανάσης Μιχαηλίδης αγαπά αστείρευτα τόσο την τέχνη, όσο και τους ίδιους τους δημιουργούς. «Ο καμβάς δεν είναι το σπουδαιότερο σε ένα έργο. Σημαντικά είναι η ενέργεια, το συναίσθημα και η ζωτικότητα που αποπνέει το έργο και που οδηγεί στη μαγεία της Τέχνης» είναι κάποια από τα λόγια του.
Κάποιες φορές οι ζωγράφοι αποφεύγουν τα πορτρέτα, και όχι φυσικά γιατί δεν έχουν την ευχέρεια και την πινελιά. Το εκάστοτε μοντέλο αναζητά την ωραιοποίηση του ειδώλου του.
Στην προκειμένη περίπτωση, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το κίνητρο δεν είναι η ματαιοδοξία και ο ναρκισσισμός, αλλά το πάθος για το εικαστικό αποτέλεσμα. Αποτέλεσμα που διακατέχεται από μια αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης και εκτίμησης των ζωγράφων με τον συλλέκτη. Δεν είναι μόνο ο ζωγράφος που προσπαθεί να προσεγγίσει το μοντέλο, αλλά και το μοντέλο με κοινό τόπο το πάθος, «ξεκλειδώνει» τον ζωγράφο.
Στην έκθεση αυτή πρωταγωνιστής δεν είναι ο συλλέκτης, Θανάσης Μιχαηλίδης, αλλά οι είκοσι οκτώ δεινοί δημιουργοί, «υπηρέτες» της τέχνης.
Η επιμέλεια της έκθεσης είναι της Λουΐζας Καραπιδάκη.
Διαβάστε τη συνέχεια στο ArtViews.gr