Βαίνουν προς το τέλος οι διασωστικές έρευνες στο σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν σήμερα.

Οι νεκροί από τη σύγκρουση τρένων στη Λάρισα έφτασαν χθες τους 57, αν και στην Ελληνική Αστυνομία έχουν δηλωθεί 56 αγνοούμενοι, ενώ 48 άτομα παραμένουν στα νοσοκομεία για νοσηλεία, εκ των οποίων οι έξι βρίσκονται σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας.

Ανέβηκε ο αριθμός των σορών που ταυτοποιήθηκαν, μετά τη φονική σύγκρουση τρένων στη Λάρισα, όπως αναφέρθηκε στη νέα ενημέρωση της Πυροσβεστικής. Την ίδια στιγμή, έχουν ενημερωθεί 14 οικογένειες για τους αγαπημένους τους που έπεσαν θύματα της τραγωδίας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Εκπρόσωπο Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνόμου Β’ Κωνσταντία Δημογλίδου, η διαδικασία ταυτοποίησης των σορών με τη μέθοδο DNA διεξάγεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας.

Από τον Επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ και τους ειδικούς ψυχολόγους της Αστυνομίας έχουν ενημερωθεί ήδη 14 οικογένειες και η επώδυνη αυτή διαδικασία συνεχίζεται.

Στα εργαστήρια η διαδικασία ταυτοποίησης διεξάγεται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο και έχει διακοπεί οποιαδήποτε άλλη εργασία προκειμένου να διεκπεραιωθεί όλη η διαδικασία της ταυτοποίησης το ταχύτερο δυνατόν.

Επιπλέον η εκπρόσωπος της ΕΛ.ΑΣ ανέφερε πως προσωπικά αντικείμενα των επιβατών που βρέθηκαν στο σημείο έχουν συλλεχθεί και γι αυτά μπορούν να επικοινωνούν οι άνθρωποι με το αστυνομικό τμήμα Τεμπών.

Τέμπη: Με αργούς ρυθμούς η διαδικασία ταυτοποίησης

«Ο αριθμός των νεκρών είναι 57. Σε αυτό το σημείο γίνεται το λάθος να προσθέτουν τον αριθμό όσων έχουν δηλωθεί ως αγνοούμενοι από τους συγγενείς τους. Όσοι έχουν δηλωθεί αρχικά συμπεριλαμβάνονται στους νεκρούς» εξήγησε η εκπρόσωπος τύπου της ΕΛΑΣ στην ενημέρωση το μεσημέρι της Παρασκευής (3/3) για την σιδηροδρομική τραγωδία

Όπως ανακοινώθηκε μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί 36 νεκροί με τον επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ να έχει ενημερώσει 11 οικογένειες ενώ η «επώδυνη διαδικασία» συνεχίζεται.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές η διαδικασία της ταυτοποίησης τρέχει πιο αργά και δεν γίνεται αφαίρεση από τον αριθμό των αγνοουμένων άρα το γεγονός ότι έχουμε 57 νεκρούς και 56 αγνοούμενους, δεν σημαίνει ότι έχουμε 113 νεκρούς.

Η κορύφωση του δράματος, ωστόσο, λαμβάνει χώρα στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, όπου εξελίσσεται η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων, με σκηνές βαθιάς θλίψης και πόνου να κυριαρχούν. Μετά την απόφαση βιολογικής ταυτοποίησης των σορών, δηλαδή μέσω του DNA, ελήφθησαν συνολικά 55 δείγματα από τις σορούς, 52 δείγματα από συγγενείς των επιβατών, καθώς και 26 δείγματα από ανθρώπινα μέλη.

Σημειωτέον, ότι η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται από τα ειδικά εγκληματολογικά εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας κατά προτεραιότητα, προκειμένου να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό αυτή η επώδυνη διαδικασία. Για το λόγο αυτό, μέχρι χθες οι ταυτοποιήσεις σορών είχαν φτάσει τις 24, με τους συγγενείς των θυμάτων να ενημερώνονται σταδιακά για την τύχη των οικείων τους.

«Αν και κατά κανόνα η διαδικασία του DNA διαρκεί πολλές ημέρες, έχουν καταβληθεί προσπάθειες να ολοκληρωθεί μέχρι αύριο (σ.σ. σήμερα). Οι οικείοι και συγγενείς των θυμάτων όταν θα ολοκληρώνεται η ταυτοποίηση θα ενημερώνονται από τον Επικεφαλής της ομάδας αναγνώρισης της ΕΛΑΣ και τον ειδικό ψυχολόγο της Αστυνομίας και θα προχωρά η διαδικασία παραλαβής της σορού», υπογράμμισε η Εκπρόσωπος της ΕΛΑΣ, Κωνσταντία Δημογλίδου.

Εξίσου αντίξοες με τη διαδικασία ταυτοποίησης είναι όμως και οι συνθήκες, υπό τις οποίες πραγματοποιούνται οι διασωστικές επιχειρήσεις στα Τέμπη, καθώς κομμάτια του τρένου έχουν μεταμορφωθεί σε άμορφες μάζες.

Για το λόγο αυτό, τα γερανοφόρα οχήματα έχουν ανασηκώσει τα δύο βαγόνια, τόσο το πρώτο επιβατικό της β’ θέσης, όσο και το βαγόνι – εστιατόριο, με το τελευταίο να συγκεντρώνει ιδιαίτερα την προσοχή των ερευνών, καθώς δεν αποκλείεται την ώρα της μετωπικής σύγκρουσης αρκετοί επιβάτες να είχαν μετακινηθεί από τις αρχικές θέσεις του σε αυτό, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Έφοδος στο Σταθμό Λάρισας

Κι ενώ οι επόμενες ημέρες προδιαγράφεται ότι θα περιστραφούν γύρω από την αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος, αιφνιδιαστική επιχείρηση εξελίχθηκε χθες στο Σταθμό της Λάρισας, με στόχο την κατάσχεση των πειστηρίων του τραγικού συμβάντος.

Ανάμεσα σε αυτά που κατασχέθηκαν, ήταν ηχητικά αρχεία, έγγραφα, σημειώσεις και άλλα στοιχεία που αφορούν την κίνηση των αμαξοστοιχιών και τη λειτουργία του σταθμού.

Τι προκάλεσε την έκρηξη μετά τη σύγκρουση τρένων στη Λάρισα

Εν τω μεταξύ, ο εντοπισμός δύο άθικτων φιαλών υγραερίου, σύμφωνα με τον τηλεοπτικό σταθμό Mega, έχει πυροδοτήσει νέα σενάρια αναφορικά με τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας. Εξετάζεται, δηλαδή, εάν οι δύο φιάλες που βρέθηκαν, χρησιμοποιήθηκαν με κάποιο τρόπο στο εστιατόριο της επιβατικής αμαξοστοιχίας και αν υπήρχαν και άλλες μέσα στο ίδιο βαγόνι.

Το κυρίως ζητούμενο για τις Αρχές είναι, πάντως, εάν οι φιάλες υγραερίου που εντοπίστηκαν στο βαγόνι της μοιραίας αμαξοστοιχίας στα Τέμπη, είναι αποκλειστικά υπαίτιες για την έκρηξη στο τρένο, καθώς η πυρκαγιά δεν ερμηνεύεται, με βάση το είδος και τη σφοδρότητα της σύγκρουσης, αλλά και τις τεχνικές προδιαγραφές των αμαξοστοιχιών.

Σε ένα δεύτερο επίπεδο, έρευνες διεξάγονται και στην ευρύτερη περιοχή, για κάθε ίχνος και εύρημα που θα μπορέσει να φωτίσει τα αίτια της τραγωδίας, τα οποία συνιστούν το κύριο ζητούμενο από τις Αρχές από εδώ και στο εξής.

Πλάι στα νέα ευρήματα προστίθενται, ταυτόχρονα, και νέες αποκαλύψεις, καθώς ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, πύραρχος, Βασίλης Βαθρακογιάννης επιβεβαίωσε χθες πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.

Εξόχως αποκαλυπτικό, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι ο σταθμάρχης είχε στη διάθεσή του 17 ολόκληρα λεπτά πριν από την μετωπική σύγκρουση, χωρίς να κάνει τίποτε ουσιαστικό, για να την αποτρέψει.

Συγκεκριμένα, ο σταθμάρχης Λάρισας είχε ειδοποιηθεί ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρισκόταν στη γραμμή καθόδου, πληροφορία που του έδινε τη δυνατότητα να ακινητοποιήσει τα τρένα και να αποφευχθεί η τραγωδία.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Star, ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος πλέον κατηγορείται για κακούργημα, ενημερώθηκε στις 23:04 από τον σταθμάρχη Νέων Πόρων, ότι η εμπορική αμαξοστοιχία βρίσκεται στη γραμμή καθόδου με κατεύθυνση προς την Αθήνα. Ο σταθμάρχης της Λάρισας όμως δεν αντέδρασε ούτε τότε, μιας και εξακολουθούσε να πιστεύει ότι είχε «κλειδώσει» το μοιραίο Intercity 62 στην γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη.

Το ρεπορτάζ του καναλιού ανέφερε ακόμη πως η συγκεκριμένη επικοινωνία έχει καταγραφεί ηχητικά και σε βιβλίο, με τον σταθμάρχη μάλιστα να έχει απαντήσει στον συνάδελφό του από τον σταθμό των Νέων Πόρων, «όλα καλώς». Στο άθροισμα των μοιραίων λαθών προστίθεται δηλαδή το ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας έβλεπε για 5,5 χλμ. την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα κυκλοφορίας, στην «κάθοδο» προς Αθήνα αντί για την «άνοδο» στη Θεσσαλονίκη και πάλι δεν αντέδρασε.

Κι ενώ οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη εντατικοποιούνται, σε συνέχεια της νέας εισαγγελικής παραγγελίας χθες από πλευράς του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, ο οποίος υπογράμμισε πως προέχει να εντοπιστούν οι υπαίτιοι, «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, από όπου και αν προέρχονται, ό,τι κι αν εκπροσωπούν», τραγικές στιγμές βιώνουν οι συγγενείς των θυμάτων.

 

 

Διαβάστε περισσότερα