Η δεύτερη νύχτα των ερευνών στη Λάρισα για τα σωστικά συνεργεία κύλησε μέσα σε ένα σκηνικό φρίκης από καμένες λαμαρίνες και συντρίμμια.

Τα μοιραία λάθη, ο ανθρώπινος παράγοντας, τα συστήματα ασφαλείας και τα μεγάλα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου έρχονται στο προσκήνιο, όσο ξετυλίγεται το κουβάρι των γεγονότων.

Σήμερα, ολοκληρώνονται οι εργασίες στο τελευταίο βαγόνι που δεν έχει ελεγχθεί πλήρως, το τρίτο βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας, με τον τεμαχισμό του και τη μεταφορά του σε ασφαλές σημείο προκειμένου να ελεγχθεί για τυχόν ανθρώπινους ιστούς.

«Σίγουρα υπάρχουν κομμάτια ανθρώπων, οπότε θα πρέπει να βρεθούν, συλλεχθούν και να παραδοθούν για έλεγο».

Σύμφωνα με τον διασώστη, Δημήτρη Νάκο, ο οποίος επιχειρεί στην περιοχή, χθες βρέθηκε στα συντρίμμια το απανθρακωμένο πτώμα του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Λάρισα: Η μοιραία εντολή στον μηχανοδηγό

Ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη σύγχρονων μέσων διαχείρισης κυκλοφορίας, ήταν αυτά που οδήγησαν στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους και βύθισαν μια χώρα στο πένθος.

Πριν δοθεί η εντολή στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας να φύγει από την Λάρισα προς Θεσσαλονίκη, ο σταθμάρχης είχε επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον σταθμάρχη των Νέων Πόρων όπως ορίζει το πρωτόκολλο.

«Μπορεί να δοθούν είτε γραπτές εντολές σε χαρτί, είτε μέσω του ραδιοτηλεφώνου για την αναχώρηση από τον σταθμό  της αμαξοστοιχίας δίνει ο σταθμάρχης σινιάλο», είπε ο Αλέξανδρος Ιορδανίδης, μηχανοδηγός και μέλος ΔΣ Ομοσπονδίας σιδηροδρομικών υπαλλήλων.

Λάρισα: Το ξεχασμένο κλειδί και το ανθρώπινο λάθος

Λίγες ώρες πριν την τραγωδία, στη γραμμή ανόδου ένα τρένο ακινητοποιήθηκε λόγο βλάβης και ο σταθμάρχης κλήθηκε να το απομακρύνει. Γύρισε το κλειδί νούμερο 118 για να αλλάξει τη φορά της γραμμής.

«Εκεί, το κλειδί αυτό δεν γίνεται χειροκίνητα για να παρέμβει κλειδούχος, το πατάει ο σταθμάρχης της Λάρισας, ακριβώς. Σε τέτοια κλειδιά, γίνεται χειρισμός εσωτερικά από τον σταθμάρχη», ανέφερε ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος σωματείου εργαζομένων ΟΣΕ και κλειδούχος.

Το μεγάλο λάθος του 59χρονου σταθμάρχη είναι ότι ξέχασε να επαναφέρει το κλειδί στην αρχική του θέση. Και έστειλε την επιβατική αμαξοστοιχία να μπει στην ίδια γραμμή που ερχόταν το τρένο από τον αντίθετη κατεύθυνση.

Για δέκα λεπτά, τα δύο τρένα κινούνταν σε τροχιά σύγκρουσης χωρίς κανείς να το γνωρίζει.  Μία σύγκρουση που θα μπορούσε όμως να αποφευχθεί αν λειτουργούσαν οι δικλείδες ασφαλείας, όπως λένε καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί.

Τις τελευταίες ώρες μάλιστα, κυκλοφορεί στο TikTok ένα βίντεο με προσομοίωση όπου δείχνει το πώς έγινε η τραγωδία στη Λάρισα.

Δείτε το βίντεο:

@weathernewstvΈτσι έγινε η μεγάλη τραγωδία στην Τέμπη 1-3-23.♬ πρωτότυπος ήχος – Αγγελάρας 🚒🚒⛈️⛈️WNTV24

Λάρισα: Τα τρία λάθη που έκανε ο σταθμάρχης

Ο Αναστάσιος Δέδες, πραγματογνώμονας Τροχαίων και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, μίλησε στη «Μεγάλη Εικόνα» και στη Νίκη Λυμπεράκη για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

«Από όλα τα στοιχεία που έχω στη διάθεσή μου, θα υποβάλλω δύο ρητορικά ερωτήματα τα οποία εάν απαντηθούνε θα οδηγήσουν εκεί που πρέπει. Το πρώτο είναι εάν γνώριζε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πως το σύστημα που έπρεπε να κάνει επιτήρηση σωστής λειτουργίας του τρένου, δεν υπήρχε. Εάν το γνώριζε έθεσε σε κίνδυνο όλους τις επιβαίνοντες», είπε αρχικά.

«Το μόνο που προκύπτει αρχικά, είναι πως ο σταθμάρχης έκανε τρία λάθη. Το πρώτο ήταν πως άφησε την αριστερή παράκαμψη ενώ έπρεπε να τη μεταφέρει στη ευθεία. Το δεύτερο είναι πως αφού έφυγε το τρένο έπρεπε να κατέβει ο ίδιος να ελέγξει προς τα που πηγαίνει το τρένο, όπως λέει ο κανονισμός. Και το τρίτο είναι πως αφού είχε μπροστά του το πάνελ και ακολουθεί την λοξή πορεία, έπρεπε να δει πως είναι αναμμένα τα λαμπάκια και θα καταλάβαινε πως πήγαινε λάθος».

Σύμφωνα με τον κ. Δέδε, ο σταθμάρχης έπρεπε να έχει έναν επιπλέον, άνθρωπο δίπλα του ανεξάρτητα με την εκπαίδευσή του.

Διαβάστε ακόμη: