Για τους περισσότερους, η ιστορία των κινουμένων σχεδίων ξεκινάει κοντά στην εμφάνιση του 20ου αιώνα, παράλληλα με την ανάπτυξη και χρήση του φιλμ.
Κοιτάζοντάς το όμως από μία άλλη οπτική, μακριά από εντυπωσιακά εφέ και καινοτομίες μεγαθηρίων όπως των στούντιο της Ghibli και της Pixar, τα κινούμενα σχέδια μας πάνε κάποιες χιλιάδες χρόνια πίσω, στην «καμένη πόλη» της Περσίας, σημερινό Ιράν, την Shahr e Shukhteh και τους θησαυρούς που έμειναν θαμμένοι στα ερείπιά της.
Εκεί, κάτω από το χώμα για 4,000 και πλέον χρόνια, περίμεναν υπομονετικά μέχρι το 1967 να δουν το φως του ήλιου, με τις ανασκαφές να ξεκινάνε και δέκα χρόνια αργότερα να ανακαλύπτουν το πρώτο δείγμα κινουμένων σχεδίων της ιστορίας.
Ανάμεσα στα αναρίθμητα σκεύη, υπολείμματα μιας πόλης που άκμασε και εξαφανίστηκε σε κάτι περισσότερο από 1000 χρόνια, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα δοχείο υγρών με την εικόνα ενός αγριοκάτσικου να επαναλαμβάνεται στην περίμετρό του.
Οι 5 διαφορετικές απεικονίσεις το δείχνουν να πηδάει στον αέρα προσπαθώντας να φάει τα φύλλα ενός δέντρου, με μία λογική χρονική σειρά.
Παρατηρώντας τα σχέδια και περιστρέφοντας το δοχείο, ο Ιρανός αρχαιολόγος Dr Mansur Sadjadi είχε την ευκαιρία να είναι ο πρώτο σύγχρονος άνθρωπος που ήρθε σε επαφή με το αρχαίο κινούμενο σχέδιο και μέχρι κάποιο νέο εύρημα, την πρώτο της ιστορίας.
Οι αρχαιολόγοι δεν αμφέβαλαν για το τι θα συναντήσουν ερευνώντας το σημείο εκείνο του Ιράν.
Όλα τα ευρήματα που έχουν έρθει στην επιφάνεια από τις γύρω περιοχές, δείχνουν έναν πολιτισμό με τεράστια ανάπτυξη σε όλους τους τομείς, με εντυπωσιακά αρδευτικά συστήματα, μοναδική ρυμοτομία, πλούτο και ζωντανή κοινωνική ζωή.
Εκεί βρήκαν μεταξύ άλλων το πρώτο τεχνητό μάτι, καλυμμένο με χρυσό και δύο τρύπες για να στηρίζεται, όπως και ενδείξεις για τις πρώτες χειρουργικές επεμβάσεις στον εγκέφαλο.
Διαβάστε ακόμη:
- «Καλάθι του νοικοκυριού»- Αυτά είναι τα 50+1 προϊόντα
- Κληρονομιά Γιώργου Τράγκα: Η Μαρία Καρρά ερευνάται για αδήλωτα 30 εκατ. ευρώ
- Το σκάνδαλο που θα συνταράξει την κυβέρνηση
- Όταν οι κυρίες ελέγχουν εμμέσως την εξουσία: Η νέα «παραγόντισα» της κεντρικής σκηνής